Veel vijven en zessen

Dag lieve blogleeskindertjes,

Na deze begroetingsfrase kan U mij in ieder geval niet beschuldigen van enigerlei neerbuigendheid of gemis van affectie uwentwege. Vanaf nu mischien wel, dat hangt dan al weer af waar mijn pen mij naartoe zal leiden. “Ha”, zie ik U alweer denken. “Jij zit op een klavier te tokkelen, dus je pen kan je niet leiden!” Wat bent U toch kortzichtig en gespeend van enige fantasie. Dacht U nu daadwerkelijk dat ikzelf teksten op een stomme machine ga zitten intikken? Deze pareltjes worden door mij aan het papier toevertrouwd door middel van een schrijfstok. Een goedkope doch zeer degelijke Bic, zo eentje met een heerlijk kliksysteem. Ze smaken trouwens ook niet slecht. Maar goed. Nu vraagt U zich al weer af, want zo dom bent U wel, wie doet dan dan? Dat is dus totaal niet van belang, en gaat U dus verder dan ook gene ene reet aan.

Om tot de kern van de zaak te komen. Reeds mijn hele leven lang, en zolang is dat nu ook weer niet, ben ik zeer kritisch. Eventjes dimmen jullie, laat mij uitschrijven! Als kind, dat is ook zolang nog niet geleden. Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat er sedert die tijd al een paar oorlogen begonnen en beeïndigd zijn, al heel wat Afrikaanse kindertjes van dorst gecrepeerd zijn en al heel wat vrouwen zwanger geraakt zijn middels verkrachting. Maar goed daar had ik niet over. Waar had ik het dan wel over? Ah juist, kritisch zijn. Kijk als iemand kritiek spuit, dan is mijn eerste vraag: Hoe waren uw schoolresultaten? De eerste seconden kijkt zo’n lapzwans als een koe naar een trein. Eens bekomen van deze nochtans simpele vraag, krijg ik meestal als antwoord: “Niet slecht, zevenen en achten. Met nu en dan eens een negen. waarom?” Dat zal ik U eens piekfijn uitleggen, sufferd. Waarom verlangt U van uw medemens altijd tienen als U zichzelf al reeds meer dan tevreden stelt met zevenen en achten! Eis van Uzelf ook tienen!

De Van De Pot Gerukte

Tags: , , , ,

3 Reacties to “Veel vijven en zessen”

  1. Nico Says:

    Ja, daar is wel iets van aan.

  2. FrankiePebbles Says:

    Ik heb kritiek op lieden die zich ooit als makke schapen naar de schoolbanken hebben laten leiden. School is dé plek waar het risico op permanente afstomping maximaal is. Ik fluim op iedereen die voor méér dan een nul placht te gaan. Het zijn schoolvoorbeelden van een onvergeeflijk Gebrek aan Zelfstandig Denken.

    Neemt verantwoordelijkheid voor de maatschappij en brengt toch uw kinderen het Spijbelen bij!

  3. vandepotgerukte Says:

    Waar hebt U leren schrijven?

    Was getekend

Geef een reactie

