Toeters en bellen

Innige deelneming met uw toevallig verzeilen op mijn blog,

Nu U hier toch bent zal ik U gratis en ongevraagd een brokje van mijn twijfels voederen. Laat mij U eerst dit vertellen, ik heb vandaag koorts en voel mij als een slappe doek die gebruikt is om de maandstonden van een olifant te stelpen. Ja, ja. U hoeft zo verwonderd niet te kijken, maandstonden van olifanten worden gestelpt met slappe doeken. Liefst natgemaakt met lauw water. Dat schijnen die beesten als verlichtend aan te voelen. Dan gaan ze glimlachen. Daar moet wel iets van zijn want let U maar eens goed op bij uw volgende zoobezoek, die olifanten staan bijna altijd met een debiele smile rond te gapen. U denkt nu natuurlijk: “Wat een hoop zever.” Dat is nochtans niet waar, los van het feit dat het mij geen moer interesseert wat U denkt. Mijn moeder haar tweede minnaar, dat was dus na de eerste, voor de enventuele randdebielen die dit lezen, was olifantenverzorger in de Zoo van Antwerpen. Zoedoende ging ik als kind zeven keer per week naar de Zoo, behalve ’s zondags. Nu zie ik U alweer smalend grinikken: “Ha, dus ging je maar 6 keer!” Neen, wat ben U toch kortzichtig. ‘S woendags gingen wij tweemaal, want dan liep mijn ma namelijk heter dan de zondag, en na haar ochtendbeurt had ik ook nog eens vrij van school ’s namiddags. Maar goed, nu ben ik wel zeer ver afgedwaald van mijn oorspronkelijke onderwerp, voorzover er al sprake was van een onderwerp. Even terugkijken…

Ja, nu weet ik het weer. Maar eigenlijk heb ik geen zin meer U dat nu nog aan uw neus te hangen. Dus dat zal voor de volgende keer zijn, indien Putin niet vraagt aan de Iranïers om hun pas verkregen nucleare brandstof eventjes uit te proberen op Noord- Europa.

Was getekend

De Van De Pot Gerukte

Tags: , , , ,

2 Reacties to “Toeters en bellen”

  1. FrankiePebbles Says:

    Nou, uw oorspronkelijke onderwerp was twijfels. Daar wilde u ons een brokje van voederen. Mag ik echter vriendelijk bedanken voor uw twijfels? Ik heb er momenteel zelf al meer dan genoeg.

  2. vandepotgerukte Says:

    Bent U nog steeds hier?

    Was getekend

Geef een reactie

