Bellen en toeters

In het vorige blogstukje wilde ik een boom opzetten over hoe een blog er nu eigenlijk moet uitzien. Doordat mijn hersencellen meestal als een op hol geslagen bende stieren tijdens de San Fermines in Pamplona reageren is daar alweer niets van in huis gekomen. Maar niet getreurd, er is nog voldoende plaats en tijd om dit alsnog te doen. Daar gaan we.

Tijdens mijn dagelijkse mijmersessie, die ongeveer een 17 uur duurt, de andere 7 uren slaap ik namelijk, had ik het erover met mezelf of uiterlijk belangrijk was voor een blog. Dit is namelijk niet mijn enige blog, op mijn andere blog, dat ondertussen al twee jaar bestaat en een zeer trouw lezerspubliek heeft, heb ik een aantal zeer verfijnde ontwerpjes toegevoegd, sommigen zo verfijnd dat ze met het blote oog niet waar te nemen zijn. Dit blog is een experiment. Het geschrevene moet centraal staan. Ik wil niet dat de lezer afgeleid wordt door foto’s, smiley’s of andere overbodige frutsels.

Genoeg gezeikt over wat ik denk, dat zijn tenslotte uw zaken niet.

Een bord boerenkool met rookworst, voor de Nederlanders onder U, of stoemp méé ne saucisse voor de Vlamingen. Niet echt een gerecht dat meteen mooi te presenteren valt. Als klein kind begon ik meteen te metselen met die kwak vreet. Mooi gladstrijken, een topje aardappel met de achterkant van een lepel effen strijken, enfin U kent dat wel. Dan sneed ik twee plakjes van de rookworst en plantte ze naast elkaar als ogen in de brei. De overgebleven halfmaanvormige worst drapeerde ik onder die twee ogen, de smiley was geboren. Nu had ik een bord eten dat er guitig uitzag. Nu het bleef natuurlijk een bord voedsel, de enige reden van bestaan daarvan was het aan de gang houden van mijn lichaamscellen. Wat zal ik nu doen met dit blog? Het zodanig draperen dat het tot een aangekleed gedrocht verwordt? Of gewoon serveren recht uit de pan zonder franje? Daar zal ik nog eens moeten over nadenken. En nu ga ik even op de buurman zijn muil kloppen, want dat kalf heeft zijn radio alweer verschrikkelijk luid staan met oerslechte muziek.

Was getekend,

De Van De Pot Gerukte

Tags: , , ,

4 Reacties to “Bellen en toeters”

  1. garom Says:

    Mijn moeder had zo de gewoonte om “ toverpattatjes” te maken. Voor de mensen die dit niet kennen, niemand waarschijnlijk, dat is dat een zachtgekookt ei met een klodder aardappelpuree er boven op. Niet erg om te zien totdat je er in prikt met je vork… dan loopt al dat eiprut van tussen die pattaten. Lekker? Misschien. Smakelijk? Geen idee, nooit geproefd. Daar wilde ik niet van eten. Dan vloog ik met bord en al in de badkamer, dat was effe bleiren (wenen voor de niet Vlamingen) tot ik ontdekte dat je daar ongelooflijke mooie sculpturen mee kon maken op het bad en de muren.

  2. FrankiePebbles Says:

    Omdat er een misselijke Barbie boven uw wc hangt, mag ik ervan uitgaan dat ik mij in een damestoilet bevind.

    Het lijkt mij dan ook niet meer dan fatsoenlijk, dat u deze ruimte van een kleine pedaalemmer, een wegwerpsachettenhouder en een spiegel met een tafeltje voor make-up artikelen voorziet. En snotdorie een wastafel, een zeep- en een handdoekjesdispenser (handenfohns zijn nog afgrijselijker dan het geluid van een krassende vork over een leeggegeten bord gezichtjesboerenkool). En snotnondeju een pleerol!!! Gaarne vierlaags met luchtkussentjes en roze vogeltjes.

    En haalt u alstublieft die vibrator weg, daar helemaal rechtsboven in de hoek. Daar zijn betere plaatsen voor.

  3. vandepotgerukte Says:

    Als U dan toch zo oplettend ben, kan U duidelijk zien dat dit geen openbaar toilet is, maar een huis en tuinbadkamer.

    Wat het vullen van dit stinkhok betreft, ik denk er nog over na.

    En wat de vibrator betreft, het is een fles shampoo, denkt U alleen maar aan seks?

    Was getekend

  4. Aïda Says:

    Die vriendelijke groet misstaat hier een beetje, is mijn gedacht.

    Hou het maar bij het slot van uw eerste publicatie, prima zo!

Geef een reactie

