Val nu dood!

Naar het schijnt moet een blog nieuwswaarde hebben. Let U maar niet op de titel, dat staat goed in de lijsten van WordPress. Het moet niet altijd een lief kleurloos titeltje zijn zoals “mijn hamster heeft voor de eerste maal in zijn radje gelopen.”

Even de handrem aantrekken, want het is alweer een zootje aan het worden die opening. Goed. Nieuwswaarde dus. Mensen die heel lang gestudeerd hebben, zich gebogen hebben over levensbelangrijke vragen enzovoort beweren dat we eigenlijk maar een hoop snullen zijn als het op bloggen aankomt. Dus vanaf heden zal ik zo nu en dan mijn nederige doch superieure blik over de dagelijkse pers heen laten rollen. Dat daar dan ongelukken van komen hoeft U mij niet te verwijten. ‘T zijn die geleerde mensen die dat verlangen van ons klootjesblogvolk.

Hoofdverpleger Gents rusthuis dient vijf dodelijke spuitjes insuline toe. Vlam, als dat geen nieuws is! Wat moet ik daar nu in Godsnaam op zeggen dat Uzelf al niet weet? Mijn grootmoeder is verleden jaar ook plots doodgevallen, gelukkig was het een hersenbloeding, dus ik hoef niet te twijfelen aan de eerlijkheid van haar heengaan. Oei, nu heb ik U alweer geschokt met het woord doodvallen. Wat bent U toch gevoelig en hypocriet. Ze is namelijk letterlijk doodgevallen, wat moet ik dan schrijven? Ze vleide zich zacht ter aarde? Neen, haar hersenen werden plots overspoeld door een hoop bloed en ze knalde met een doffe plof neer, einde verhaal. Ze was 84. Rust vredig grootmoeder, ik zie U nog altijd graag en denk veel aan U.

Op naar het volgende nieuws, even spieken op een nieuwssite… In een rusthuis te Zelzate mag niet meer gerookt worden. Ha, sta mij toe even verschrikkelijk te lachen. Een woordje uitleg. Eén of andere heikneuter die zijn moeder daar geparkeerd heeft, gaat éénmaal in de maand op bezoek en merkt dat er een rokershoek is in het restaurant van het rusthuis. “Dit kan en mag niet” roept de man zo luid dat de plaatselijke wetgever niet anders kan dan hem gelijk geven. De directeur van het etablissement zit enorm verveeld met de zaak want hij vindt dat zijn oudjes als ze daar zin in hebben wel een sigaretje mogen roken. Hiep, hiep, hiep hoera voor de directeur, en dat meen ik. Maar neen onze heikneuter heeft de wet aan zijn kant, dus: Niet roken is de boodschap! Nu moeten al die oude knarren buiten in de vrieskou staan roken met een hoop gehoest en gerochel tot gevolg. Niet van het roken maar door de opgelopen longontstekingen. Vertel maar eens aan een grootmoedertje van 89 dat ze niet mag roken want dat je daar dood van gaat. Hilarisch en tevens de triestige waarheid. Wij gunnen elkander niets meer! Dat is pas nieuws!

Goed, nu ga ik een geitje afmaken. Ja vanavond staat er geit op het menu met pruimen. Die pruimen zijn voor Nonkel Zjef, want die schijt nogal moeilijk. Mocht ik U niet meer horen of zien beste lezer voor vanavond, geen ruzie maken op het feest, zeggen dat het eten voortreffelijk is, ook al smaakt het naar een uitgebraakte haarbal van uw buur zijn poes, en niet te veel zuipen want dan gaat U sentimenteel zitten huilen, nog meer onzin uit kramen dan gewoonlijk en zelfs agressief worden. Dus hou het alstublieft netjes.

Zalig Kerstfeest.

Tags: , , ,

3 Reacties to “Val nu dood!”

  1. FrankiePebbles Says:

    Kijk aan. Ik behoor volgens uw stukje dus, wetenschappelijk gezien, tot de bevolkingsgroep der snullen. Ik behoor natuurlijk tot allerlei bevolkingsgroepen. Welke lidmaatschappen dan tezamen mijn Identiteit vormen. Om een helderder licht te werpen op mijn Identiteit, zou ik daarom graag aan de weet komen wat snullen zijn. Ken uzelve, daar gaat het om, nietwaar.

    Een blik in mijn woordenboek leert mij wat snuiver, m. -s is en snurken, snurkte, h. gesnurkt. De betekenis van het zelfstandig naamwoord snul is mij daarmee nog altijd onbekend. Het kan van alles zijn. Het is in elk geval geen hangende kerstman. Want die is man en hangt aan een koord en ik bezit die eigenschappen vooralsnog en bij mijn weten niet.

  2. vandepotgerukte Says:

    U behoort niet alleen volgens mijn stukje tot die groep. U bent er gewoon één. Maar goed, ik ben nog de slechtste niet, dus volgens de grote Van Dale betekent snul:

    snul (de ~ (m.), ~len)
    1 [Belg., inf.] sul

    De rest zoekt U zelf maar op, ik heb U op weg gezet. Koop U een degelijk woordenboek. In het stukje staat duidelijk het woord “we”, ik veronderstel dat U daar geen woordenboek bij nodig heeft. Dus ik ken mezelve. Aan een koord hangen is trouwens geen eigenschap, vrouw zijn wel.

    Was getekend,

  3. Aïda Says:

    In dezelde categorie valt het bericht over het gehuurde “loft” door De Lijn in Antwerpen.

    Eén of andere zeventeen (neen ik was het niet – met zo’n dingen hou ik me niet bezig noch een familielid van mezelve – heeft uitgevlooid dat De Lijn 700 eur voor een appartement betaald waar de chauffeurs kunnen een plaske doen en een boke opeten.

    Peulschil zou ik zeggen. Hebt u de prijs van de (hoogstens) twee vierkante meter berekend van het toilet in uw pakweg Brussels Kantoor?
    Er zijn belangrijker dingen, niet?

    En kijk uit naar mijn volgende boekentip, laat dat nu net een woordenboek zijn.
    Eéntje dat we goed kunnen gebruiken!

    Prettige Kerst!

Geef een reactie

