Nieuws? Waar?

God, voor de gelovigen onder U, weet dat ik het geprobeerd heb. Nieuws zoeken. Het resultaat was een triestige potpourri van herhalingen. Een dak stort ergens op iemand zijn kop. Is al driehonderdduizend keer gebeurt. Spijtig, daar niet van. Een hoop ellende, verzekeringen die de schade niet willen vergoeden, de poes dood enzovoort. Twee auto’s knallen met een daverende klap op elkaar. Alweer van hetzelfde laken een broek, is ook al ettelijke malen gebeurd. De Israeli’s gaan nog maar een keer een hoop huizen bouwen in de Palestijnse gebieden. Nog maar een keer geen nieuws.

Het enige wat verandert bij deze evenementen, pardonneert U mij het woord maar het zijn envenementen, is de datum en plaats van gebeuren. Voor de rest is het een oeverloos herhalen van dezelfde feiten. Tot zover het nieuws van vandaag.

Hoe is alles verlopen op het kerstdiner? Nog ruzie gemaakt over de komende erfenis van uw 87-jarige suikeroom? Want die is toch nakend? Zolang zal hij nu ook niet meer leven die kwijlende van Alzheimer voorziene oude. Of had U meer oog voor uw 23-jarige nichtje die er in haar minirokje met bijbehorend topje alweer eens uitzag om haar een goede beurt te geven. Ja ja, en U maar zeggen tegen vrouwlief dat het U nog nooit opgevallen was tot wat een lekker dier dat nichtje is uitgegroeid sinds de tijd dat ze op uw knie paardje reed. Enfin, ik hoop in ieder geval dat de vreet te vreten was.

Voor diegenen die moeten werken wens ik dat de week snel voorbij is, voor de mensen die op skivakantie zijn, voorzichtig met de benen, want die knakken nog al makkelijk op die gladde smeerboel, en voor de eenzamen… tsja wat kan ik die bende eigenlijk toewensen? Wel, dat de eenzaamheid U maar met mondjesmaat overvalt. Voilá, voor elk wat wils.

Was getekend

Tags: , , , , ,

17 Reacties to “Nieuws? Waar?”

  1. FrankiePebbles Says:

    Nou, Van de Pot, wat u stelt over dat geen nieuws is niet helemaal waar. U zoekt het op mondiaal niveau. Doet u dat niet. Houdt u het bij lokale specialiteiten. Noemt u het Slow News.

    Het gebeurt toch niet alle dagen, dat iemand op een dergelijk originele wijze weet te verongelukken als maandagavond, aan de Abrikozenstraat te Amsterdam. Of dat er mensen, die zojuist op brute wijze overvallen zijn doen worden in hun modezaak te Sittard, vervolgens een praatkransje van bijna een uur gaan houden in plaats van de pliesies van het misdrijf te verwittigen.

    Ofschoon het laatste voorval thans nog als nieuws wordt gebracht, worden steeds meer brave burgers evenwel verstandig genoeg om de pliesies, synoniem voor incompetente schijtlaarzen, op veilige afstand te houden. Maar zo kan ik nog wel even voortgaan. Er is wel nieuws, Van de Pot, maar u moet het wel willen zien he.

    Ik durf met zekerheid te stellen dat ook gister en vandaag weer diverse lokale, zeer oorspronkelijke en creatieve evenementen hebben plaatsgevonden.

  2. vandepotgerukte Says:

    Als een kalf zichzelf wil verstikken en zich daarom, als een complete idioot, zichzelf vastknelt in zijn eigen raamkozijn nieuws is, dan is alles natuurlijk nieuws. Dat is trouwens ook al een paar honderdduizend keer gebeurt.

    En wat internationaal betreft, ik ga je iets verklappen maar niet schrikken. Auto’s knallen hier nog meer op elkaar dan in vele andere delen van de wereld, want daar zijn ze te arm om een auto te kopen, en voor de daken geldt hetzelfde.

    Was getekend

  3. FrankiePebbles Says:

    Tja, ik weet niet of er hier eigenlijk wel meer daken op elkaar knallen dan elders in de wereld.

    Ik vind u wel wat ontevreden, moet ik zeggen, Van de Pot. Enige zelfwerkzaamheid en pro-activiteit kan in deze geen kwaad. Als u geen nieuws genoeg leest naar uw zin, dan máákt u godsamme toch nieuws?

  4. Aïda Says:

    Ik geniet al een paar dagen van de hoogstaande spetterende conversatie tussen Frankie Pebbles en Van de pot gerukte.

    Mijn complimenten, U doet dat zeer goed! En doe vooral verder.

  5. maryan Says:

    Eens met Aida… al begin ik dan nog maar net met genieten..
    Aan elkaar gewaagd..

  6. FrankiePebbles Says:

    @ Aïda & Maryan

    U beiden zou, in plaats van erbij staan te kijken, natuurlijk ook een constructieve bijdrage kunnen leveren, hè. U zult het toch met mij eens zijn, dat Van de Pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Dat hij zijn geweeklaag over nieuwstekort beter kan staken. En snotverduveld zelf die handjes eens moet laten wapperen.

    Tot nu toe heeft immers nog geen enkel bericht mij bereikt, over bizarre incidenten of, nog beter, rampen te Gent of Barcelona . U wel? Nee, zelfs niet een glimp van een onheilstijding uit die contreien. Waarmee Van de Pot niet alleen ons, maar vooral zichzelf ernstig tekort doet.

    Doet u hem dus liever enkele waardevolle suggesties aan de hand. In plaats van te roepen dat u zo geniet. Want één ding kan ik u vertellen: ik vind dit allesbehalve om te genieten.

  7. maryan Says:

    Is Vandepot nu naarstig op zoek naar Nieuws, of schrikt ie van zoveel lezers.. 😛

  8. FrankiePebbles Says:

    @ Maryan

    Vermoedelijk dat eerste. Zijn lezers schijnen hem niet te boeien.

  9. vandepotgerukte Says:

    Madame Pebbles, Als U niet geniet dan heb ik geen flauw idee wat U hier uitvoert. Lezers moeten voor zichzelf uitmaken of ze wat ik schrijf interessant vinden. Ik heb nooit, en zal nooit, de interesses van een lezer nastreven, vindt de lezer interessant wat ik schrijf, des te beter, verveeld hij zich dan moet hij hij maar ergens anders op zoek naar iets wat hem kan boeien, spijtig voor hem natuurlijk dat hij mijn hoogstaande pareltjes niet kan begrijpen met zijn ontoereikende brein.

    Was getekend

  10. FrankiePebbles Says:

    Bent u nu helemaal van de pot gerukt? U mag onzelieveheer voor den drommel wel op uw blote knietjes danken voor uw lezers. U mag nog in uw handjes knijpen, met uw vier en een halve lezer! Anders kunt u de tent hier per direct opdoeken, hoogstaande pareltjes of niet. Dan is het uit met de sanitaire pret. Dus wilt u dat de zaak hier vlot doorstroomt, dan zult u potdikkie toch echt de interessen van uw lezersvolk moeten nastreven. Als u niet weet wat die interessen zijn, dan houdt u toch gewoon een enquete? Verdulleme nog aan toe. Het blijft handel, Van de Pot. U moet wel marketable zijn.

  11. vandepotgerukte Says:

    Handel? Platvoerse handel?? Was Louis Paul Boon een handelaar of kunstenaar? Idem dito voor James Joyce, Gustave Flaubert, Jean Baptise Poquelin (Moliére voor de analfabeten), Tom Lanoye, Bret Easton Ellis, Shakespeare, Cervantes, Dimitri Verhulst, enz…

    Ik zou diep beschaamd zijn moest mijn blog tot handel verworden. Zoals sommigen die zelfs reclame toelaten op hun blog, dat is pas goor en walgelijk.

    Was getekend

  12. FrankiePebbles Says:

    Tenauwernood ontspring ik hier een rolberoerte. Grotere zelfdestructie dan de uwe heb ik zelden geëtaleerd zien worden.

    Dus het is uw ambitie om werk te schrijven dat geweigerd wordt door uitgevers en zo niet, dan overal verboden wordt? Begrijp ik u goed? Om schulden te maken en tot deprivatie te vervallen? Gevangen te zitten en éénarmig te worden? Om een komedie over ziekte te schrijven en tijdens de uitvoering dood neer te vallen? Of toch op zijn minst in armoede te sterven met een verbod op teraardebestelling in gewijde grond?

    Dit alles riskeert u niet slechts, neen, u solliciteert ernaar. Er dan nog meent u kennelijk dat er lezers interesse hebben u te steunen in uw vastbesloten ondergang. Nogmaals roep ik: zonder lezers geen schrijvers. En ik roep: zonder schrijvers geen lezers.

    Maar ook: zonder schrijvers wel schrijvers. Want na uw jammerlijk verscheiden kan dan een andere auteur de bestseller “The Tragedy of the Lavatory Jerked” uitbrengen. Iemand van het kaliber Tom Lanoye. Met zijn mercantiele geestdrift. Die dan promt, en over uw postume rug, tot Grootste Belg wordt verkozen. Al weet ik niet hoe groot dat precies is. Het klinkt wel tamelijk succesvol.

    Zover zult u het echter niet schoppen, met uw bescheten attitude.

  13. vandepotgerukte Says:

    U hebt gelijk op alle punten, laat U nu met rust?

    Prettige verderzetting van uw zieilige leven

  14. FrankiePebbles Says:

    Dat wist ik al. Maar toch bedankt en insgelijks.

  15. Aïda Says:

    En toch geloof ik het. Er zijn mensen die met vier man en een paardekop tevreden zijn.

    Er zijn mensen die bloggen louter en alleen om het plezier van het schrijven. Ik zou mijn zes lezers mijn stukjes ook kunnen mailen, maar dan is de lay-out helaas niet zo mooi, vandaar dat een blogje nét even beter is.

    En u hebt mij beiden in de war gebracht. Ik weet nu ook niet meer of dit nog grappig bedoeld is. Ik voel een steeds gemener bijtende ondertoon. En ’t was zo schoon…

  16. vandepotgerukte Says:

    Tsja, ik ben ook even in de war. De kritieken die kwamen waren almaar bijtender en onlogischer, dus ik begin te denken dat het helemaal niet meer opbouwend is maar gewoonweg een heksenjacht. Ik zal nooit een reactie wegnemen maar ik ben niet verplicht om op alles dan ook terug te reageren. Ik vind het inderdaad ook spijtig,

    Was getekend

  17. nel Says:

    En zie, nog een halve lezer bij!

Geef een reactie

