Recht voor de raap

Voor de aandachtige lezer, als die al bestaan in blogland, is het duidelijk dat ik nooit iemand te kakken zet. Hé..? zie ik U al denken. Ja inderdaad, leest U maar eens goed na. Het is vooral mijn taalgebruik die aanleiding kan geven tot verkeerde interpretaties van uwentwege. Persoonlijke aanvallen daar doe ik niet aan, daarvoor interesseert U mij te weinig.

Dat U daar dan aanstoot aanneemt is mijn schuld niet. Bij het geven van mijn mening stamp ik tegen menige kar? Neen, helemaal niet. Ik schrijf wat U denkt. Of als U ergens zit denkt U dan ook netjes? Tuurlijk niet. U zit ook soms de dingen te vervloeken gebruikmakende van de meest gore taal terwijl U lief glimlachend tegen uw schoonmoeder zegt: ” Ja de koffie is zeer lekker.” Zou het kunnen dat daarom de mens één gefrusteerde brok wandelende haat is? Mja, klinkt plausibel. Gelukkig hebben we daar de psychiater voor die een halfuurtje roepen en tieren oplegt per week. “Gooi het eruit mijn beste, ziet U dat lucht op.” Bezit U dan zo weinig ruggegraat dat U dat in het dagelijkse leven niet aandurft? Zou kunnen. Ik ken U niet. Maar goed ik dwaal af.

In ieder geval, hebt U nu wel duidelijk gezien dat ik op simpele doch sublieme wijze de dingen des levens in een paar zinnen samenvat en dissecteer tot er maar een bloederig hoopje darmen en beenderen overblijven, ’t is te zeggen de essentie. En dat bloederig hoopje ziet er natuurlijk niet smakelijk uit. Hebt U hem?

Was getekend

Tags: , , ,

3 Reacties to “Recht voor de raap”

  1. pironik Says:

    barbie legt een kalfke! om maar te zeggen: de aandacht is getrokken.

  2. FrankiePebbles Says:

    Uw taalgebruik is alleszins correct, hoor Van de Pot. Uw stukjes zijn even snoezig als poëtisch en even politiek correct als doortrokken van wijsgerige diepgang. Ach, u dwaalt wel eens af hier en daar. Maar wie gebeurt dat nu nooit? En ja, u roept wel eens per ongeluk een woord waar niet iedereen van gediend is, zoals “persoonlijke”, “hoopje” en “lucht”. Zelf moest ik even slikken bij het woord “koffie”. Maar dan kijk ik in de innerlijke spiegel en dan zie ik dat het woord “koffie” zeer realistisch is. En dat het zinloos is om voor die waarheid te vluchten.

  3. Aïda Says:

    Hier bloeit iets moois…

Geef een reactie

