Lezers? Wie? Waar? Waarom?

Lezers? Wie zijn ze? Wat doen ze? Waar leven ze? De reactie die ik al meerdere malen kreeg van een lezeres alhier, is dat ik niet geinteresseerd ben in mijn lezers. Haar naam ontsnapt mij even, U kan het opzoeken in de vorige reacties, mocht het U al interesseren. Mij interesseert het niet voldoende. Tsja, er zijn zoveel dingen die mij niet interesseren, andere dan weer wel. Zoals vraagt U? Wel, heel stilletjes naar het plafond staren om de verf te zien verouderen. Heel interessant, moet U zeker eens proberen. Wachten tot de knop van een bloem opengaat, ook een aanrader. Ja in deze wereld van stress en gejaagdheid ben ik een Quijote die velen graag zou overhalen om het rustiger aan te doen, niet gemakkelijk hoor. De logica van de moderne medemens: Ik ben de stress zat, het hangt mijn kloten uit om geen tijd te hebben voor mijn kinderen, ik wil meer tijd voor mezelf maar nu moet ik er heel snel vandoor, er wacht een klant op mij. Staat U mij eventjes toe dat ik in luid lachen uitbarst. Want ja die nieuwe Duitse sportwagen moet toch aangekocht worden om tante Julienne te imponeren. Tsja t’is een kwestie van prioriteiten zeker.

Met al uw nieuwgierigheid in mijn interesses ben ik nu eventjes de draad kwijt, even terugkijken…. Ok, de draad is terug opgepikt. Of ik wel een bal geef om mijn lezers That was the question. Tsja, als ze het geschrevene te pruimen vinden ben ik blij voor hen en voor mij. Vinden ze mijn geruk walgelijk, dan is dat een spijtige zaak voor hen en kan het mij eerlijk gezegd geen reet schelen. Willen ze kritiek spuien dan mogen ze dat in overvloed doen, dat komt mischien goedkoper uit dan bij de psychiater op de sofa (meestal een Ikea model gedrapeerd met een duur uitziend laken) hun hart te moeten uitstorten, men weet nooit welke sociale taak ik mischien volbreng. Dus beste lezer, ik noem U wel beste maar ik meen daar niets mee, als U op dit blog een paar leuke regeltjes over mijn leuke sportvereniging verwacht waarop U dan poeslief kan reageren met “Oh, wat leuk” en “wat ben je een goede sportman” dan bent U aan het verkeerde adres. Ik geef aan de lezers wat mij goeddunkt, en bij bloggen verwacht ik eerlijkheid en geen medeleven, die krijg ik al in overvloed in mijn stulp. Heeft U daar andere ideeën over, wie ben ik dan om U op het rechte pad te helpen? Juist, niemand. Daarvoor interesseert U mij alweer te weinig. En als U al tot hier gelezen hebt dan zal het volgende U mischien een beetje licht in het donker laten schijnen: Interesse heeft niets vandoen met appreciatie. Ik apprecieer het als het mooie meisje achter de balie mij de weg wijst, maar verder interesseert ze mij niet. Daarvoor heb ik mijn eigen meisje. Hebt U hem?

Was getekend

Tags: , , ,

4 Reacties to “Lezers? Wie? Waar? Waarom?”

  1. FrankiePebbles Says:

    Sociale taak? Sociale Taak?!!

    Noemt u het sociaal, dat u alles, waar de mensen zo hun stinkende best voor doen in het leven, naar het rijk der storthoop verwijst? Noemt u dat sociaal?

    Weet u wel hoeveel godvergeten manuren zo’n Duitse sportwagen representeert? Weet u dan niet hoeveel bloed, zweet en tranen het de mensen in hun jeugd en lang daarna, heeft gekost om zich een beetje netjes te leren gedragen? Om beleefde interesse te veinzen en toch zijn mond te houden als er een oerkreet op uitbreken staat?

    Nu biedt u dus aan om al deze investeringen van de mensen teniet te doen. Om die inspanningen bij nader inzien vergeefs te doen zijn geweest. Hoor eens hier, u kunt nog zoveel voordeliger zijn dan de zielenknijper. Maar dit is moreel volstrekt ontoelaatbaar.

    Buitendien ligt uw concept, zoals ik al eerder zei, totaal niet lekker in de markt. Ik kan maar niet begrijpen waar u nu eigenlijk mee bezig bent.

  2. vandepotgerukte Says:

    Veinzen is één van de walgelijkste karaktereigenschappen die er bestaan. Kent U eigenlijk wel de betekenis van het woord? Een laatste maal ga ik U toch proberen iets te leren, alhoewel uw koppige volharden in de dwaasheid ongekende hoogtes aanneemt.
    vein·zen1 (onov.ww.)
    1 zich anders voordoen dan men is, andere gevoelens of meningen uiten => net doen alsof

    vein·zen2 (ov.ww.)
    1 voorwenden, valselijk doen blijken

    Bent U een stalkster? Iets wat ik nooit voordien gedaan heb zal U overkomen. Eender welke reactie die U nog plaatst wordt naar de vuilhoop van mijn toilet verwezen. Want in den beginne vondt ik het nog plezierig een beetje met U te spelen, maar nu verveelt U mij dermate dat ik echt geen zin meer heb om nog meer energie te wijden aan uw volledig onlogische, op niets gefundeerde reacties. Zoals U zelf op uw blog in reactie vermeld: Waarom spendeert U nog energie aan mijn blog.

    Was getekend

  3. FrankiePebbles Says:

    Ik rep van nul en generlei schuld der mensheid. Wel rep ik hier van úw schuld. Omdat u hier – nota bene gratis – uw immorele en verwerpelijke sanitaire diensten verleent.

    Hooguit rep ik op mijn blog van schuld der mannelijke relatie-ontaarding. Maar dat is nauwelijks van belang. Vindt u wel?

    Het is juist, dat zelfkritiek niet tot mijn sterke punten behoort. Daar staat tegenover dat ik dan zeer gedwee te biecht ga. Zodat de pastoor mij het zout in de schuldwonde kan wrijven. Noem het letsel-bewustmaking. En, met het zout schrijnend in de wonde, lijd ik dan alsnog de helse pijnen die ik, zondares, verdiend heb.

    Maar het wordt mij duidelijk: hoe kwistig ik hier ook met de zoutpot omspring, u schijnt niet bevattelijk te zijn voor enig zondebesef. Zeer bekwaam ontloopt u uw straf. Hetgeen al even verwerpelijk is als de laxeermiddelen die u hier in omloop pleegt te brengen.

  4. FrankiePebbles Says:

    Het is uw schuld, dat bovenstaande reactie onder het verkeerde stukje is terechtgekomen.

Geef een reactie

