Op ’t gemakske een kakske

Vroeg in de morgen, ja ik ben een ochtendmens, zat ik op mijn toiletpot voor mij uit te staren. Ik staar namelijk graag, liefst naar schoon voorbijwandelend vrouwvolk. Maar daar is in mijn badkamer weinig sprake van. Dus met de broek tot op de enkels was het tellen van de miniscule scheurtjes in de voegen van de tegels de boodschap, in afwachting van het afwerken van de grote boodschap.

Nu moet U weten dat mijn badkamer multifuntioneel is. Neen, daarbij hoeft U niet te denken aan moderne snufjes zoals een automatische tampontrekker of aarsreiniger, helemaal niet. Maar een radiootje links van mij met cd-speler. Een paar tijdschriften van verschillende aard, al naargelang de behoefte, en een paar boeken. Een waar paradijs om een tijdje in te vertoeven. Een tijdje wilde ik er zelfs een klein koelkastje plaatsen, maar een Mars of een snicker zitten verorberen in je eigen strontgeur vind ik toch wel wat ver gaan. Wat ook niet ontbreekt in mijn paradijsje is een vergrootglas, want na het leggen van mijn dagelijkse portie uitwerpselen onderwerp ik die aan een nauwkeurig onderzoek. Meestal zie ik dan nog een klein plastic draadje van een niet goed ontvelde salami, of een oranjekleurig piepklein niet goed verteerd stukje wortel. Dat stemt mij blij. Want zolang mijn stront er gezond uit ziet hangt hij niet aan de knikker.

Was getekend

Tags:

16 Reacties to “Op ’t gemakske een kakske”

  1. Chantal Says:

    Okay, die boterham smaakt me nu niet meer…

  2. Menck Says:

    Van wat er achter mijn rug gebeurt, trek ik me niet teveel aan.

  3. Niklas Says:

    Bij multifunctioneel stel ik me eerder een TV, een laptop of een Aziatische ‘gatafkuishulp’ voor …

  4. micheleeuw Says:

    Ik heb nog een collega gehad die zei : Als je over stront kunt praten, is geen enkel onderwerp taboe. Gelijk heeft ze.

  5. pironik Says:

    die hollandse wc’s waarbij je drol op zo’n plateautje belandt: echt een aanrader voor wie graag eens achterom kijkt! (en bovendien ook geen gevaar voor te grote plonsen)

  6. zeezicht Says:

    Ik zag ooit een toilet met ingebouwd kontdouchke, maar heb het niet durven gebruiken omdat ik nog naar een receptie moest (wilde). Je weet maar nooit wat er had kunnen gebeuren!

  7. Aïda Says:

    Kan het wat hoogstaander? Zoiets bijvoorbeeld:

    Met dank.

  8. Annemie Says:

    Echte ‘strontaffairens’ zoals wij hier in West-Vlaanderen zeggen…

  9. vandepotgerukte Says:

    @Chantal
    Wie leest nu ook mijn blog tijdens het verorberen van een boterham. In ieder geval was het niet mijn bedoeling uw boterhamgebeuren te vergallen.

    @Menck
    Bij mij is het meer onderaan mijn rug.

    @Niklas
    Ooit had ik een automatische tampontrekker, maar man zijnde had ik die niet nodig. En na een ongeval met dat ding heb ik het maar laten verwijderen.

    @Micheleeuw
    Zolang U het netjes houd is voor mij inderdaad ieder onderwerp bespreekbaar. Een taboe dient om doorbroken te worden.

    @Pironik
    Een grote plons maakt mij fier.

    @Zeezicht,
    Spijtig, die ervaring zou mischien een mooi blogstukje opgeleverd hebben.

    @Aida,
    Waaauuuaaawww

    @Annemie,
    Ja dat moet ook regelmatig een keertje.

    Was getekend

  10. blanche Says:

    Lelijk!
    Waarom?
    Omdat het stinkt en omdat ik niet geboeid ben door uw fysieke afscheidingen. Daarom.

    Waarom moet ik er dan toch om lachen?

  11. urbain alpain Says:

    Uw uiteenzetting verraste mij ietwat omdat ik dacht dat iemand die op een berg woont (een gegeven dat ik uit bepaalde vorige schrijfsels meende te mogen opmaken) niet in het bezit van een badkamer zou zijn en dus eerder een plaatsje tussen de talrijke rotspartijtjes zou uitzoeken teneinde op zijn gemak in open lucht te kunnen schijten. Blijkbaar bent u toch eerder een binnenschijter. Dat is best jammer want een lichte bergwind langsheen de poeperd kan een positieve invloed hebben op vastheid en kleur der gecreëerde substantie.

  12. vandepotgerukte Says:

    @Blanche,
    Ik vermoed dat het zoiets moet zijn als iemand zien struikelen en verschrikkelijk met zijn bakkes tegen de keien zien gaan. Dat is eigenlijk niet grappig maar heel lachverwekkend. Ik ben trouwens zeer verheugd dat U de moeite genomen hebt om een gemotiveerde en verklarende reactie te geven. Dat meen ik.

    @Ja inderdaad, zelfs hier boven op mijn berg beschik ik over een badkamer. ‘S winters wil ik het ongerepte sneeuwtapijt niet besmeuren met mijn fecaliën. ‘S zomers sprinten de jagers hier rond als gek, en een lading hagel in mijn reet is niet meteen één mijner dromen. En wat de vastheid en kleur betreft denk ik toch dat het tot mij genomen voedsel daar voor meer tussenzit dan een lichte bergwind.

    Was getekend

  13. Heidi Says:

    Het strontpraatje van de dag! super! niks zo fijn als lekker kakken? 😉

  14. Chelone Says:

    Poep onder de loep!

  15. FrankiePebbles Says:

    Fijn dat u zo goed kunt. Bij mij is het meestal hollen of – erger – stilstaan.

  16. M-go Says:

    Niks zo zalig dan e goe kakske op zijn tijd:

    Kranig gedraaide keuteltrippen
    voel je zo naar buitenglippen.
    Met of zonder pruttelende protjes
    die homogene massa komt er vlotjes.
    Doorheen ons darmkanaal zo vers geperst,
    moet soms wel eens de broek ververst.
    Maar niks zo zalig dan een deugddoend kakske
    Dat moet niet rap, ’t mag op ’t gemakske.

Geef een reactie

