Eigen schuld, dikke bult

Gisteren ondernam ik nog eens een poging om mij onder de mensheid te begeven. Dus goedgemutst daalde ik mijn berg af met in het vooruitzicht een goede pint achterover te slaan. Toen ik in het centrum aanbelandde van de wereldstad die aan de voet van mijn berg ligt was er keuze te over om mij in één van de vele drankgelegenheden te goed te doen aan een beetje conversatie en pinten. Nu houd ik het meestal bij een paar pinten dan conversatie. Dat is vroeger wel eens anders geweest. Het valt mij steeds moeilijker om deel te nemen aan een paar uur oeverloos gezeik.
“Het is allemaal onze eigen schuld!” Riep iemand totaal onverwachts
Opgeschrikt uit mijn concentratie tijdens het volgen van twee wereldvoetbalploegen die elkaar aan het bekampen waren in de gietende regen probeerde ik te zien wie deze filosofische opmerking in het strijdperk van de bar gegooid had. Een stevige vent die precies toch al kennis gemaakt had met de krachten van Bacchus stond zelfzeker zijn kompanen aan te kijken.
“Ja, ja, zo is het. Wij leven in een democratie dus wij zijn diegenen die mogen kiezen wie wat doet in regeringen, stadhuizen en gemeentehuizen. Dus als die slapjanussen er een potje van maken dan zijn wij het die niet de juiste man of vrouw op de juiste plaats kiezen!”
“Tsja” Dacht ik bijmezelf “En gij nu.” Kloppen deed zijn stelling niet maar ik vond ze wel eentje om er eventjes over na te denken.

Was getekend

Tags:

10 Reacties to “Eigen schuld, dikke bult”

  1. Heidi Says:

    Dat is het ‘m net… die democratie van ons is zo fake als het maar zijn kan! We worden zo gemanipuleerd dat we denken dat we in een democratie leven. uiteindelijk leven we in de dictatuur van het kapitalisme en de dictatuur van de domheid van de massa…

  2. micheleeuw Says:

    Wij ‘moeten’ gaan stemmen, zodat ze dan iemand met minder stemmen op die plaats zetten. 😦
    Hopelijk gaan we vrijdag ook nog eens pintelieren en zeveren aan de toog. Lang geleden … 😉

  3. vandepotgerukte Says:

    Waar ik woon is geen stemplicht maar stemrecht. Alhoewel ik denk dat in België de burger zodanig verwend is dat hij het stemmen als een soort vervelend taakje ziet. Maar daarna maar kankeren over alles en nog wat. Ik schaam mij diep tegenover mijn grootvader die nog op de barricades heeft gestaan om dit recht of die plicht, noem het zoals U wilt, af te dwingen. En als ik als schaamteloos individu mij schaam dan is het gemmend.

    Was getekend

  4. Den Moat Says:

    DEN POT OP MET DE BLOGGERS!!!!!!!!!

    Bon, nu dat ik jullie aandacht heb wil ik een kleine vraag aan jullie ten berde brengen.

    Terwijl ik in mijn bootje zat, rond te zwalpen op een van de 7 zeetjes,
    we kunnen ten slotte niet allemaal op een berg zitten en dompen gelijk nen turk, had ik zo de volgende gedachte.

    Mochten nu al die bloggers eens stoppen met bloggen.
    Yep, stoppen, boeken toe, doek over het kooitje, finito.
    Stekker der uit, laptopkes en desktopkes permanent uitgelogt.

    En dan? zult ge U, mijn waarde blogger, zich misschien afvragen, wat dan?
    Awel jongens en meisjes, doe dan Uw schoenen aan en gij naar uwen locale Korenmarkt, Meir of goe het ding in uw streek, dorp of stad ook mag heten en ga daar uw gedachten ne keer ten beste brenge.
    Gewoon, zomaar in het midden van het plein, aan niets of niemand in het bijzonder.

    He zot, hoor ik U al denken, de mensen zullen met mij nogal lachen.
    Wie weet gooien ze wel met rotte appels en lege fleskes naar u, want zo een zot(te) moeten de nette mensen niet in hun buurt.
    “Veel te gevaarlijk wie weet heeft hij/zij wel een of anderen tik, vlug kindjes blijf weg van hem/haar kom binnen kom veel te gevaarlijk.”

    Awel dat is nu net mijn vraag zie.
    Denkt ge jongens en meisjes van het blogland dat als je uw mening of losse floders van gedachten zomaar aan niets of niemand in het bijzonder verkondigd dat de voorbijgangers gaan stoppen en vol interesse naar U gaan luisteren en eventueel vrienden en kennisen er gaan bijhalen om ook naar U te luisteren en het nog intresant gaan vinden ook of denkt ge dat de voorbijgangers met u gaan lachen en/of in het beste geval u met een grote boog gaan vermijden?

    Pas op begrijp mij niet verkeerd, van mij moeten jullie de stekker er niet uit trekken en op straat uw mening verkondigen, alstenblief blijf zitten waar ge zit en tijp maar lustig verder.

    Ik zelf heb geen blog en heb ook geen behoefte om er een op te starten.
    Waarom leest ge dan bloggen hoor ik U, Snuggere Jongen/meisje al denken.
    Ik kan u daar snel op antwoorden, ik lees geen bloggen, ik lees 1 blog, den deze, omdat ik het een het een hele goeie vind.

    Hoe kan ik dat nu weten dat dit een uitstekend blog is als ik geen andere bloggen lees om te kunnen vergelijken?
    Wie denk ik wel wie ik ben, om voor te stellen om te stoppen met bloggen.
    Om nog maar te zwijgen van die zogenaamde “social network sites” ala My Space, pffff MY ARSE ja.

    Hallo jongens als we zo gaan beginne dan kan ik even goed mijn eigen blog beginnen om dat hier allemaal uit te leggen en dat kan nu net niet de bedoeling zijn.

    Ge moet maar komen luisteren als ik in het midden van de straat mijn mening aan het verkondigen ben.
    Loop dan niet in een grote boog rond mij geen of lach met mij want ik doe alleen maar wat jij doet. mijn mening verkondigen en denken dat die interessant is.

    Nu ik er aan denk, loop maar met een heel grote boog om me geen en lach af en toe maar eens met mij want dat is precies wat ik doe met jullie blog, behalve met deze dan.

    KEEP ON BLOGGING MOAT!!

    Getekent:
    DEN MOAT
    Hobbies: AF EN TOE IN IEMANDS ZAKKEN SCHIJTEN (om in het thema van het blog te blijven)

  5. vandepotgerukte Says:

    @Allen,

    Zo te zien heb ik mijn meester en zielsverwant gevonden. Den Moat lijkt op zijn minst al even vandepotgerukt als ik. Geef toe, zijn idee om op een publieke plaats verbaal te bloggen is wel een voorstel om U tegen te zeggen. Wie begint?

    @Den Moat,
    Ja Moat, get eu precies ne kier loate goan. Allez mijne morgen es in ieder geval mee een lachsalvo begost.

    Was getekend

    Was getekend

  6. M-go Says:

    Als diene moat babelt geleik dat em schrijfd zal ’t ni echt voorruithaan

  7. vandepotgerukte Says:

    Den Moat heeft lak aan ABN en is een hevig voorstander van het dialect. Wat volgens hem eerlijker en rechtuiter is dan verkavelingsvlaams. Zoals ik hem ken zijn het de ideeën die tellen en niet de volzinnen. Als hij het leest reageert hij mischien zelf.

    Was getekend

  8. M-go Says:

    AN, niet ABN

  9. vandepotgerukte Says:

    Toen ik België verliet was het nog ABN, Ondertussen zal het beschaafde er al af zijn zeker. Bedankt voor de tip

    Was getekend

  10. Aïda Says:

    Aha, ik ben mee. Hoe kon ik deze schitterende reactie nu over het hoofd gezien hebben!

Geef een reactie

