Van de pot gerukte ideeën en dies meer.

Na een reactie van Den Moat heb ik een tijdje naar de bergen zitten staren die me omringen met als onvermijdelijke gevolg dat ik begin te mijmeren. Mijmeren is op sommige dagen het enige wat ik doe. Verdomme wat is dat toch leuk. Zo zonder meer een grasspriet in mijn bakkes, de mieren die naarstig rondom mij aan het werk zijn, nu en dan een havik die overvliegt en de zon die mij niet in de steek laat. Als ik het eventjes niet meer weet kijk ik naar beneden op die andere mierennest van toeterende auto’s, haastige mensen, ruzieënde politiekers en kerkleiders die elkaar in de haren vliegen. Wat een uitzicht! Hilarisch, komisch, bijwijlen een beetje triest. Maar de wereld ligt daar beneden aan mijn voeten en ik hoef er niets mee te doen. Juist die reactie. Het afdwalen is mij eigen. Afdwalen is ook eigen aan mijmeren. U begint te mijmeren over het mooie bakkersmeisje dat ’s ochtends haar winkeltje opent, denkt dan aan een lekkere boterkoek, gaat door naar het huwelijk met dat bakkersmeisje en fantaseert hoe fantastisch die kinderen er wel zouden kunnen uit zien mocht U copuleren met dat wezen. Dan gaat U denken wat zal mijn kind worden in het leven en zal het mij kleinkinderen schenken die mijn weekend komen vergallen. U ziet het is niet gemakkelijk om afdwalen te bannen.

Maar goed, die reactie dus. U kan het er mee eens zijn of niet, maar zijn idee om het bloggen even te laten voor wat het is en in het echte leven te “bloggen” vind ik welk iets hebben. Dat hij vierkant zijn kloten veegt aan het AN, met dank aan M-Go die mij erop wees dat ABN als term niet meer bestaat, is een feit. Maar ik vind het zo sappig geschreven dat ik er alleen maar kan om lachen en de stijl van een kut een kut te noemen kan appreciëren. Tot zover het geslijm, nu over naar de feiten.

Op een plein gaan staan, luidop declamerend wat U normaal gezien op uw blog pleurt getuigt wel van overtuiging. We kunnen natuurlijk allemaal wel denken dat we leuk en mooi schrijven maar daar weet U het meteen of het door u gewrochtene daadwerkelijk iemand interesseert of niet. En reacties krijgt U meteen. Of die even lief zullen zijn als in het virtuele blogland betwijfel ik ten zeerste. Ik zie mij nog niet naast zo een medemens gaan staan en zeggen: Goh, wat mooi! en “Ik kijk al uit naar het vervolg.”

Dus voor de grote muilen onder ons, zoals ik er trouwens ook één ben, is dit wel een uitdaging. Het zal mij benieuwen welke excuses U nu heeft om dit idee zomaar terzijde te schuiven omdat U het gewoonweg niet aandurft.

Was getekend

Tags:

11 Reacties to “Van de pot gerukte ideeën en dies meer.”

  1. zeezicht Says:

    Laat mij op tijd weten op welk plein je gaat staan, want dit wil ik niet missen. En ikzelf? Nee ik durf niet en daar heb ik geen probleem mee.

  2. micheleeuw Says:

    Ik, een grote muil ? Jazeker. Ik, voor mijn mening uitkomen ? Jazeker. Ik, tegen kritiek kunnen ? Een beetje. Ik, iets te zeggen hebben buiten de blog of de toog ? Niet echt : ik schrijf vanuit mijn hart en wat er op dat moment op mijn lever ligt. No problem !
    Maar ik wil wel komen kijken naar jou 😉

  3. Aïda Says:

    Wat heb ik gemist? Ik kan niet volgen…

  4. vandepotgerukte Says:

    @zeezicht
    Ik durf het wel maar woon aan de andere kant van Europa, dus een beetje ver. Maar als een soort blogkennismaking als ik in het land ben doe ik het mischien wel binnen een aantal maanden.

    @Micheleeuw,
    Bij deze ben jij ook uitgenodigd om mij te bekomen bejubelen of met tomaten te bekogelen naargelang uw humeur van het moment. Een aantal maanden geduld.

    @Aïda,
    Lees de commentaar van Den Moat op Eigen schuld dikke bult, en dan vallen de stukjes van de puzzel samen.

    Was getekend

  5. Aïda Says:

    Elk dorp en gehucht zijn eigen “Speakers Corner” ahw dus.

  6. FrankiePebbles Says:

    Eens heb ik staan zingen in het openbaar. Smartlappen. Toen kreeg ik allemaal tulpen door dronken lieden naar mijn hoofd geslingerd. Ik wist genoeg.

  7. Deftige Dame Nel Says:

    En toch vind ik ABN deftiger!

  8. Den Moat Says:

    Yo de Bloggers,

    alstemblieft blijf thuis, ge zijt goed bezig.
    Tijp maar lustig weg op jullie blogske.
    Ik wil jullie niet op straat, ge loopt dan maar in mijne weg.
    Na al dat slap lullen op de straathoeken krijgen jullie natuurlijk dorst en gaan jullie de cafe’s opzoeken waar ge natuurlijk mijn bier opzuipt (voor de meisjes witte wijn natuurlijk) en dan natuurlijk net op mijn lievelingsplek aan de toog gaan staan.
    Nee nee nee dat gaat niet door, blijf maar thuis.

    Maar als ge thuis blijft mag het dan iets meer zijn.
    Iets meer qua blog inhoud.
    Het hoeft allemaal niet literair hoogstand te zijn, verre van, maar kan het godverdomme een beetje intresanter?

    Ik wil niet weten dat iemand vandaag naar de GB of Delhaize is geweest en 4 dozen shappy heeft gekocht of dat de bomma op bezoek is geweest met lekkere patekes of dat uw kater overreden is en dat u daar veel verdriet over geeft.
    Ik ken U niet, ik ken uw kater niet (behalve als het die kater is die mijn vuilzakken elke week open krabt, in welk geval ik verdomme blij ben dat het ding er aan is).
    Verwacht dan ook niet dat ik enige medeleven of sympathy voor U of uw kater voel, mocht dit wel het geval zijn dan kan ik de dag wel al jankend doorbrengen door al de ellende die ik dagelijks zie op het nieuws.
    Jammer voor hen die ellendige dingen meemaken maar ik kan er geen tranen over laten of er mij slecht, schuldig of wat dan ook over voelen.
    Ik, en ieder van ons, kan rustig naar een reportage over de hongersnood in een of ander land kijken terwijl we onze boterhammekes opeten, no problem.

    Met andere woorden, al dat slap gelul op bloggen hangt mijn klxxxn uit.
    Het mooiste is soms nog de reacties, miljaar, blogers als ge reageert doe dan tenminste de moeite om onderbouwt te reageren en niet van ” ah wat jammer”, “hoe doe je dat”, of “ik voel met je mee” PFFFF jongens jongens mag het wat meer zijn.
    Het zij allemaal maar beleefdheids reacties.

    Bon, en nu mijn punt.
    Ikzelf heb geen blog en heb ook geen behoefte om er een te beginnen, de simpele rede zijnde dat ik niet kan schrijven, ik heb geen inspiratie en kan niks doorvroedt op papier zetten maar ik lees wel enorm graag.
    Ik lees vooral echte stukken, over echte mensen en gevoelens.
    Iets waar ik zelf als mens iets aan heb, iets waar ik kan van leren of tenminste eens kan bij stil staan.

    We hebben toch allemaal een donkere kant die we alleen maar verborgen houden omdat we niet in den bak willen belanden.

    Ik heb persoonlijk al menig mooie vrouw stiekem gepenetreert, of een of andere lul zijn kop ingeslagen zonder dat ze het weten en de enige reden waarom ik het niet doe is omdat de pakkans te groot is.

    Dus beste bloggers, mag het iets meer zijn.

    Zoals eerder vermeldt, lees ik maar 1 blog, den deze.
    Het is niet altijd geweldig maar soms zitten er wel parels tussen en die maken het de moeite.
    De intensie is er om het niveau van de Story of de Libel te overstijgen en de lat iets hoger te leggen.

    Ik ben persoonlijk een Humo vent.

    Dus beste blogger laat al uw vuiligheid er uit, fantastisch leesvoer.
    Er is niemand die U kent, totale anonimiteit, laat het maar komen.

    Op cafe kunt ge het niet vertellen of ge hebt de flikken op uw dak of ge wordt voor een halve zot gezien.

    Hier op uw blog kan het wel.

    Allez how ik zal een voorzet geven.
    Voor de genen onder ons die niet gelovig zijn!
    ” Als wij niet in God geloven is er dan zoiets als zonde”
    “En als zonde dan niet bestaat is alles dan toegelaten”?

    Het is maar een idee, denkt er eens over na, schrijf er eens iets doorvroedt over.
    Wie weet is het interessanter om te lezen dan over Uw bomma.

  9. Annemie Says:

    @Den Moat
    Als je niet kan schrijven en geen inspiratie hebt hoe noem je dan bovenstaand epistel. Bijna even lang als het ‘lang evangelie’ op Goede Vrijdag…
    Vooraleer ik zoiets kan schrijven lig ik een halve nacht te prakkizeren!

  10. Madame Commentatore Says:

    Ik vind eigenlijk dat den moat gelijk heeft.

  11. M-go Says:

    @ vandepotgerukte
    Als jij over een paar maanden je gal staat te spuwen, vuile moppen staat te tappen of rebussen ligt op te lossen op 1 of ander plein, wil je daar dan een joetjoep van maken en dat dan op je blog hier zwieren? Kwestie van zeker te zijn dat niemand het hoeft te missen. De kans is namelijk groot dat onder andere ik je live performance niet zal kunnen bijwonen.
    Het idee om een halve stad bijeen te brullen met blogverhalen…puik!
    Maar ik durf dat niet hoor, ik ben veel te verlegen daarvoor. Ik heb, net als Den Moat, namelijk ook niks te vertellen.
    Grote bakkes ja, maar daar houdt het op.

    @ Den Moat
    Zonden? Geloof? Ik geloof niet in zonden. Moet ik nu gaan biechten?

Geef een reactie

