Rauwe kost en andere fijnzinnigheden

Soms krijg ik de kritiek dat ik nogal grof uit de hoek komt. Dan herlees ik mijn teksten een paar keer, zelfs luidop, ja U mag dat weten. Want geloof het of niet, de reacties die ik ontvang zijn voor mij zeer waardevol. Zoals U trouwens in deze post kan lezen.

Grof? neen! Rauw? Ja!

Bij het schrijven over iets probeer ik zoveel mogelijk het onderwerp vanuit een andere hoek te bekijken en er alles uit te filteren wat bladvulling is. Natuurlijk zou ik ook mijn energie kunnen wijden aan het schrijven van mooie volzinnen, maar dan zou ik mezelf verloochenen. Ik ben geen mooie volzinner. Ik ben rauw, even rauw als het balletje gehakt dat ik als kind kreeg bij de slager en waar ik verzot op was. En daar is niets mis mee zoals er trouwens ook niets mis is met mooie volzinnen.

Bij het stokje dat ik kreeg van M-go over de bedgeheimen heb ik letterlijk neergeschreven wat ik voel en wie ik ben. En dat vind ik nog altijd het moeilijkste aan schrijven. Mijn zeetvoeten wil ik kunnen ruiken bij mijn teksten, mijn gemoedstoestand, mijn plezier wil ik kunnen voelen Maar bovenal streef ik ernaar dat de lezer kan meeruiken en meevoelen. Want dan komt de boodschap over. Of ik nu de juiste boodschap schrijf of niet dat is een ander paar mouwen. Ik heb het alleen over de stijl.

Oef, gelukkig mijn moment van zwakte is over.

Was getekend

7 Reacties to “Rauwe kost en andere fijnzinnigheden”

  1. zeezicht Says:

    Niks mis mee met je stijl, schrijf wat je zelf goed vindt en wie daar niet tegen kan… ja… het zou saai worden indien iedereen hetzelfde zou neerpennen.

  2. micheleeuw Says:

    Idem van Zeezicht ! Elke vogel zingt zoals hij gebekt is. Over smaak (en kleur) valt niet te discuteren. Doe jij maar verder zoals je bezig bent. We zijn het nu al stilaan gewoon aan het worden. 😆

  3. Annemie Says:

    Iedereen mag schrijven zoals hij wil en wie er niet tegen kan die moet maar wegblijven…
    Wie lust er nu niet een balletje rauw gehakt?

  4. M-go Says:

    Je schrijfstijl is geweldig en daarmee uit.
    Ongezouten, onverbloemd, puur en zuiver.
    Jouw woordkeuze maakt jou typisch en als daar eens iemand op wil kakken, dat ze hun gang maar gaan. What the hell.
    Enfin, ik overlaad mijn schrijfsels met nutteloze luchtbellen om het geheel wat vorm te geven, da’s dan weer mijn stijl. Ieder zijne meug.
    Ik ben fan, en zie hierboven, die 2 lusten je leesvoer ook. Blijf je eigen vandepotgerukte zelve en schrijf!

  5. M-go Says:

    2 = 3

  6. zapnimf Says:

    Wat zit je nu jezelf te verantwoorden?
    Doe toch gewoon. (met klemtoon op doe)

  7. vandepotgerukte Says:

    @allen
    Bedank voor die bloeme!

    Was getekend

Geef een reactie

