lugubere stokjes

Eigenlijk heb ik ook zin om een stokje uit te vinden. Maar ik zit al dagen mijn kop te breken om iets origineels uit mijn mouw te schudden. En aangezien het hier niet koud is en ik t-shirts draag met korte mouwen is dat geen simpele opdracht. Over dat kop breken hoeft U zich geen zorgen te maken, zoals mijn vader zei: “Ge zijt een keikop.” Dus mijn hoofd kan wel tegen een stoot. Zeker tegen blonde stoten. Een grapje op zijn tijd moet kunnen, nietwaar.
Ik dwaal af, het stokje. Mijn nieuwgierigheid gaat uit naar uw donkerste gedachten. Hebt U ooit al eens de neiging gehad iemand van het perron te duwen bij het aankomen van de trein? Ik denk meer in die richting. Tuurlijk is dat al door uw gedachten geflitst. Daarom gaat U ook nooit op de eerste rij staan in het station. Maar als ik iets doe wil ik het goed doen, en voor het ogenblik weet ik niet hoe mijn stokje kort en bondig te formuleren. Maar dat komt. Geduld is een schone zaak zei een wijs man, en hij wachtte de dood af.

Morgen daal ik trouwens mijn berg af om naar België te komen. Het is ondertussen alweer een jaar geleden dat ik de Vlaamse klei betrad. Alhoewel, klei. Asfalt, tarmac, kasseien zijn meer aanwezig dan klei. Sedert iedereen die mij nastond reeds tot de Vlaamse aarde is wedergekeerd middels kanker, MS, hersenbloedingen en andere lichamelijke falingen heb ik nog maar één iemand waarvoor ik graag nog eens een paar dagen kom. Ja die Amy Whinehouse hier een paar posts terug. Ferm wijf! Al zeg ik dat zelf over mijn moeder. In uw ziekelijk brein gaan er nu direct allerlei alarmbellen en toeters af met op het centrale scherm van uw gedachten het woord INCEST in grote rode letters. U bent ziekelijk. Neen, ik zie dat mens gewoon graag. Alhoewel ik ze bijwijlen ook zou kunnen vermoorden. Maar pas op ik zou dat doen uit liefde.

Enfin, Ma, morgen kom ik U een tiental dagen lastig vallen. Rond tien uur ben ik in Zaventem, mocht ge U vervelen moogt gij mij komen halen. Anders moet ik de trein nemen en wie weet, duw ik dan wel iemand van het perron.

Was getekend

Tags:

12 Reacties to “lugubere stokjes”

  1. Blanche Says:

    Wedden dat je ook voor de paaseieren komt want op uw berg leggen de hazen geen eieren.

  2. M-go Says:

    Laat dat lugubere stokje maar aanrukken. We wachten vol ongeduld.
    En voor morgen: welkom in de vlaamse klei. Ma Whinehouse zal content zijn om haar keikop nog eens te zien.
    10 dagen zonder berg, zal dat lukken?

  3. georgina75 Says:

    Ik weet een vettig stokske voor u. Minstends 10 dagen geen blogbericht posten. Men mag daarna pas terug bloggen als 20 bloggers op je blog komen vragen om verder te bloggen. Dus dan kan het oplopen tot twee, drie weken. Een algemene stilte in de blogosfeer. Stilte voor de storm.

  4. micheleeuw Says:

    Kom hier maar veilig aan, geniet van uw verwekster haar gezelschap en van ons toch zo zaaaalige weer. Vergeet geen truien mee te brengen. Niet alleen voor het koude weer, maar ook om een stokje uit te kunnen schudden. 😆

  5. den moat Says:

    yo moat,

    ik komme morge uuk noar de belgjiek,
    eide mijne numero nog? toens goan we ant st jacobs eentje zwelge

    allez how tot soaterdag

  6. gerda Says:

    Vandaag wou ik een collega op gruwelijke wijze vermoorden, een stel parishiltonklonen die door het rode licht de straat overstaken overhooprijden, een bom gaan gooien in de kantoren Electrabel, Van Quickenborne gaan opzoeken om zijn kafkaproject in zijn strot te proppen zodat hij er in stikte.

    Kijk zo gemakkelijk is dat stokje.

  7. zapnimf Says:

    Wie heeft hier een ziekelijk brein?!

    Amy Whinehouse? Ferm wijf?

  8. vandepotgerukte Says:

    Zapppie,

    Amy whinehouse was een ferm wijf toen ze nog niet aan de drugs en alcohol zat., nu is het een wrak.

    Was getekend

  9. zeezicht Says:

    Tiens, ik heb zelden van die moordgedachten, zelfs niet wanneer ik mijn ex tegenkom.
    En over Amy, was ze zo geen wrak, had ze misschien minder succes. Omdat ze geen remmingen heeft geeft ze alles, maar voor hoelang?
    Prettig verblijf in ons apenland, vanwaar je ook komt. Soms doe je jezelf voor als een heel oude man, maar je MOEDER leeft nog, dus…

  10. Heidi Says:

    Welkom in Belgenland gij verloren ridder. Hebt gij de weg teruggevonden naar de zoete bourgondische weiden, om u te goed te doen aan frieten, witlof, echt bier en andere Vlaamsche heerlijkheden?
    Ik wens u nog een droog verblijf toe en hopenlijk verplaatst gij u te paard en niet per trein…

  11. vandepotgerukte Says:

    @Blanche,
    Tsja, paaseieren zijn natuurlijk niet te versmaden.

    @M-go
    Mijn berg staat er al een paar miljoen jaar dus ik denk dat hij het de volgende 10 dagen nog wel volhoudt zonder mij.

    @Georgina,
    Dan moet ge dat ne keer proberen he.

    @Gerda,
    bedqnkt voor de tip. Ik zie dat ik in ieder geval op uw medewerking kan rekenen, waarvoor dank.

    @Bedankt voor de welkomstgroet. Als ik in Belgenland verblijf staat de grootste aap van voor, parlez vous.

    @Heidi,
    Ik zal het Gravensteen betrekken tijdens mijn verblijf. Dat is een plek die een ridder waardig is. Het eten en drinken zal inderdaad overvloedig vloeien.

    Was getekend

  12. georgina75 Says:

    Ik was eens komen checken of gij echt een vettig stokske geworpen had. Want het IS zo stil op sommige blogs.

Geef een reactie

