De strop

Het deed toch raar, mijn berg verlaten. Op de vlieghaven zag ik allerlei figuren die in nette pakken heel gewichtige gesprekken voerden in kleine blinkende telefoontjes. Eens alle veiligheidscontroles doorlopen mocht ik plaatsnemen in het gevleugelde gevaarte die mij terug naar mijn geboortegrond zou brengen. Na twintig minuten door het luchtruim te zweven kreeg ik tranen in de ogen. Ik vloog de bergketen over waarvan mijn berg deel uitmaakt. “Dag berg,” prevelde ik zachtjes. “Tot over tien dagen, ik zal een steentje van Gent meebrengen als geschenk.”

In Brussel stond moeder mij inderdaad op te wachten. Ze wilde iemand ’s leven redden door mij niet met de trein te laten gaan.

De eerste pinten zijn reeds gedronken. De eerste pakken frieten met mayonnaise en stoverijsaus met bijbehorende frikadel reeds verorbert.

Deze avond wordt de Vlasmarkt een tijdje mijn vast verblijf. Later zal de Abba Jour ook opgeluisterd worden met mijn presentie. Dus voor diegenen die dit lezen en mij willen aanspreken, ik heb een rosblond baardje, verweerd gezicht, en ik draag een grijze trui met rits en blauwitte lijntjes aan het eind van de mouwen.

Het zal mij benieuwen.

 Was getekend

Tags:

7 Reacties to “De strop”

  1. micheleeuw Says:

    Blij dat het je gesmaakt heeft.
    Wanneer je afzakt naar Brugge, laat het me weten ! 😉

  2. M-go Says:

    En? Heeft iemand je aangesproken?

  3. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Vandepotgerukt,

    Ik blijf het vreemd vinden. Ja, ik blijf het vreemd vinden! Echt waar. Neemt U mij vooral niet kwalijk hoor, ik ben echt wel een aimabel mens, maar ik snap niet hoe U kunt schrijven ‘het gevleugelde gevaarte die’.

    U schrijft toch ook niet ‘die gevleugelde gevaarte’? Neen, U schrijft ‘dat gevleugelde gevaarte’. Waarom schrijft U dan toch ‘het gevleugelde gevaarte die’?

    Vreemde reactie niet, Heer Vandepotgerukt? Kommaneukerij, als het ware. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet de hoofdzaak van uw stukje was. Ach, laat mij nou maar. Het is al laat en ik heb al enkele pilsjes gedronken…

    Met vriendelijke groeten,

    Drs. Johan Arendt Happolati

    P.S. Laat het U een troost zijn: ook ik maak eens in de twee maanden een spectaculaire dt-fout. Echt waar. Je bent even afgeleid en ‘je hebt het zitten…’

  4. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Dat zal ik zeker doen. Maar deze keer zal het niet lukken.

    @M-go,
    Ja mensen hebben mij aangesproken. Maar die kenden mij. Dus helaas geen bloggers.

    @Johan Arendt,
    U mag ten allen tijde kritiek en verbeteringen spuien. Als U mijn blog leest kan U zien dat ik verliefd ben op onderbouwde reacties.
    Ik ben U dankbaar om mij op deze kinderlijke fout te wijzen. Ik ga ze niet verbeteren zodat de zin van uw post bewaard blijft.

    Was getekend

  5. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Vandepotgerukte,
    Mijn respect is groot.
    Voor uw incasseringsvermogen, bedoel ik.
    Een groet.
    De Drs.

  6. Heidi Says:

    Als het nu Genk was ja… maar Gent, dat ligt aan het einde van de wereld voor een glimburger…

  7. Dirk Says:

    Ik weet niet of u vandepogerukt heelder dagen “Dancing Queen” of “Thank you for the music” loopt te zingen, daar doet u mee wat u wil. Maar het etablissement waar u zich naar wil begeven wil niks met Agnetha, Frida, Björn of Benny te maken hebben. En heet dus tot nader order nog steeds “Aba Jour” ipv. “Abba Jour”.

Geef een reactie

