Hakkende bijlen

De bijlen worden gewet. Verbaal dan. Het wetten gaat gepaard met een volledig ontbreken aan zelfkritiek. De bijl hoeft alleen maar rond zich heen te hakken en eenieder die niet voldoet aan de wetten van de gebruiker genadeloos neer te maaien. Dat neermaaien heeft wel iets, want het slachtoffer is nooit in de buurt en zal indien iedereen zijn scheur dichthoudt er nooit achterkomen dat hij zonder mededogen op rituele wijze is afgemaakt op een zaterdags koffiekransje.

Maar de oorlogszuchtigen zouden geen oorlogszuchtigen zijn mochten zij de verdeel en heers tactiek niet toepassen. Zo is de volgende oorlogsraad samengesteld uit andere leden. Daar worden dan alras de bijlen weer bovengehaald dorstend naar bloed van hun volgende prooi.

Bij dergelijke vegaderingen is het ten strengste verboden om ook maar iets van medelijden, zelfkritiek of objectiviteit aan de dag te leggen.

Eenieder niet aanwezig moet kapot.

Ik mis mijn berg.

Was getekend

Tags:

6 Reacties to “Hakkende bijlen”

  1. zeezicht Says:

    Jij zou eens goed moeten graven in de put van je verleden, want volgens mij zit daar nog heel wat in dat niet verwerkt is.

  2. micheleeuw Says:

    Op mijn werk wordt ook druk geroddeld. Ik probeer daar niet aan mee te doen of te luisteren. Als buitenstaander is het soms grappig hoe ze een ander van hun eigen karaktertrekken beschuldigen. 🙂

  3. M-go Says:

    Tsss, foorwijvenachterklap. Allen tegen elkander op. En weete dat al? En hebde dat al gehoord van dedie?
    Ben je daar tussen blijven zitten of wa?
    Tuurlijk dat je je berg mist.

  4. Aïda Says:

    Er zijn er ook die hamers hanteren.

  5. eikebah Says:

    Ik mis mijn berg ook.

    Mocht gedeelde smart halve smart zijn…

  6. Patrick Says:

    Volgens mij heeft het niet zo heel veel te maken met de afwezigen afmaken, maar eerder met de groepsvorming en het creeëren van een wij zijn geweldig gevoel. ???

Geef een reactie

