Kippen zonder kop

Moet men ongelukkig zijn om interessant te zijn voor je omgeving? Bedacht Jef opeens terwijl hij de kip de kop afhakte, want Maria wilde een stevige kippenbouillon klaarmaken om haar zwangere lichaam te verwennen.

Jef mijmerde verder. “Elkaar overtroeven in ellende is troef. ”
“Ik heb een been gebroken toen ik jong was” roept tante Germaine uit. “En pijn, pijn, dat gelooft ge niet.”
“Dat is nog niets, ik heb er ooit twee gebroken. Tegelijkertijd nog wel.” Tiert nonkel Kamiel.
Tante Marie zit er beteuterd bij, want we beschikken over maar twee benen dus hier gaan verkondigen dat ze drie benen gebroken heeft dat kan ze niet. Toch geeft ze het niet zó snel op.
“Twee benen en een arm.”
“Nu zijt ge toch aan het overdrijven, het enige wat jij ooit gebroken hebt is een teennagel, en dan nog niet eens volledig, het was eerder een scheurtje.” kwam meteen het wederwoord van Germaine. Want ontkennen van andermans ellende is één van de basisregels van dit spel.
De kip had tijdens dit gepeins de geest gegeven. “Met de gekookte kip maak ik na het trekken van de bouillon lekkere vol au vent klaar” bedacht Jef,  wat hem er deed aan herinneren dat de geiten nog moesten gemolken worden.

´t Is een zegen dat ik mijn stem kwijt ben, stel je voor dat ook ik allerlei onzin uitsla als een kip zonder kop. Peinsde Jef. Alhoewel kippen zonder kop maar weinig onzin uitkramen als ik dit exemplaar als voorbeeld neem.

Jef begaf zich naar het erf. Hij struikelde. En brak een been. “Gelukkig is het maar één been” dacht Jef gelukkig, “Het hadden twee benen en en arm kunnen zijn.”

Was getekend

2 Reacties to “Kippen zonder kop”

  1. micheleeuw Says:

    Typisch oude mensen wanneer ze samen zijn …
    3 straten verder zal Jef 6 maanden in coma gelegen hebben. 😉

  2. zapnimf Says:

    Jaja, het is een fijn spel dat ook in mijn familie zijn volgelingen heeft.

    Anything you can do
    I can do it better
    I’m the toughest

    Peter Tosh

Geef een reactie

