Hells Bells of Knocking on heavens door

Wat een opluchting. Ik kan weer rustig mijmeren in de ochtendzon. De afgelopen week werd dat mijmeren verschrikkelijk verstoord. Het was alsof er teveel radiozenders op de dezelfde golflengte zaten en er continu storing op mijn gedachten zaten. Het was een gepiep en gekraak van jewelste. Nu heb ik weer de ether voor mij alleen.

Mijmeren dus. Wat is dat toch leuk. Vindt U ook niet. Zo rustig de tijd laten passeren alsof het zand is dat tussen de vingers wegloopt. En geen nood, voor het ogenblik beschik ik over nog voldoende zand. Alhoewel ik natuurlijk nooit kan weten of er een vloedgolf komt in de vorm van een halsslagaderbreuk, hartaanval of andere plotse kwaal en al het zand wegveegt, dan ben ik natuurlijk het haasje.

Nu iedereen Claus alweer vergeten is, hij is tenslotte alweer bijna een week dood wil ik het wel eventjes over hem hebben. Ik heb het hier wel over Hugo Claus en niet Claus Barbie, voor de eventuele nazis onder U. Als goede nazi zou U trouwens moeten weten dat Barbie een Klaus was en geen Claus. Ordnung must sein!

Wat is dat toch met dat gezeik dat hij niet het recht had om te doen wat hij deed? En dan maar zagen over Verhofstadt, euh sorry verhofstad zijn ode. Heeft hij het recht niet om op zijn manier te verwoorden wat hij vindt of denkt? Iedereen blogt en bazelt er maar op los. Tuurlijk, want wij hebben toch weinig invloed, wat zeg ik? Nul de botten invloed. En dat is in bijna alle gevallen maar goed ook. En maar klaagzangen aanheffen over vrijheid en meningsuiting. Maar O wee als een minister of een schrijver iets uithaalt waar Jan Modaal zich Piet Snot voelt. Dat kan niet. Laat Claus zich toch rustig een shotje zetten. En laat Verhofstad dat toch mooi vinden. Is iemand, behalve een paar katholieken die zich geroepen voelen om na zich eerst apestoned aan het wijwatervat gelaafd te hebben, het slachtoffer van iets? Neen toch. Dus vort met de geit. En leven. Trouwens het geloof moet maar zoveel niet beloven. Als ge doodvalt krijgt ge op een wolk rijstpap met gouden lepelkes. Als ge doodvalt krijgt ge een hoop maagden helegans voor U alleen. Men zou voor minder graag doodvallen, niet? Alhoewel de katholieke kerk het wel slim speelt. Bij zelfmoord naar de hel! De flauwerikken!

Mijn oudeheer was de laatste twintig jaar zodanig verlamd dat zelfs glimlachen hem moeilijk viel. Maar innerlijk lachte hij zich hele dagen te pletter. Hij had tijd om te mijmeren. En plezier dat hij daaraan beleefde, dat houdt U niet voor mogelijk. Hij was een enorme voorstander van euthanasie, maar zolang hij plezier beleefde aan de dingen was er geen haar op zijn kop, en haar had hij, de oude hippie, die eraan dacht om het ten uitvoer te brengen. Iedereen doet wat hij of zij het beste vindt. En dat vindt ik ook. Mijn vege lijf behoort mij toe. En geen polonaise aan mijn lijf!

Tot zover de dagelijkse mijmergeving, het moet niet altijd bericht zijn vanop mijn heldere berg.

Was getekend

Tags:

8 Reacties to “Hells Bells of Knocking on heavens door”

  1. Heidi Says:

    gossie wat ben jij vroeg in de ochtend aan het schrijven… en dan al zo diep graven…!

  2. micheleeuw Says:

    Ik zie niet in waarom iemand meer zou moeten afzien dan nodig. Wanneer hij/zij het welletjes vindt mag hij/zij de stekker (laten) uittrekken. Groot gelijk dat hij er zelf over beslist heeft ! Iedereen heeft recht op zijn mening, dus ook ik. 😉

  3. zapnimf Says:

    Iedereen doet toch wat ie wil?
    Ook diegenen die iets over Verhofstadt of Claus kwijtwillen dus.

  4. vandepotgerukte Says:

    Klopt als een bus. Dus heb ik ook maar mijn kwijtwillen over verhofstadt en Claus gespuid. Iedereen tevree.

    Was getekend

  5. De redactie van Medium4You Says:

    Essai

  6. De redactie van Medium4You Says:

    Beste Vandepotgerukte,

    Wij vragen u daarom toestemming om eventueel een paar artikelen op Medium4You te kunnen publiceren, met name het stuk “Hells Bells of knocking on heavens door” dat wij heel interessant vinden.

    Elk artikel wordt gepubliceerd onder de naam die door de auteur wordt gekozen, en ook met verwijzing naar de website in kwestie.

    Wij zouden het appreciëren om met u te corresponderen en op eventuele vragen die u zou hebben te antwoorden.

    Met vriendelijke groet,

    Het redactieteam van Medium4You

  7. yab Says:

    /me jaagt de opportunisten van Medium4You weg.
    Goed geschreven, trouwens!

  8. vandepotgerukte Says:

    Yab, ik snap niet wat je bedoelt met /me.

    Was getekend

Geef een reactie

