Nieuws zogezegd

We zullen het deze keer iets luchtiger houden, nietwaar. Na al dat gezeik over dat dopen en ontdopen bent U allicht toe aan een beetje zielerust. Soms beweert men dat een blog nieuwswaarde moet hebben dus zullen we een beetje rondneuzen in wat er zoal te beleven valt in de wereld.

Herinnert U zich Knut nog? Dat ijsbeertje dat geboren werd in de Berlijnse Zoo? Juist dat wit exemplaar. Nu heeft die het verkorven bij de bezoekers en zijn fans. U kan zich niet voorstellen wat die onverlaat uitgevreten heeft, of beter opgevreten. Iedereen is boos op Knutje, zeg maar gerust Knut eigenlijk want het is reeds een stevig uit de kluiten gewassen beer, omdat hij het gewaagd heeft een aantal karpervissen uit het water te vissen en ze daarna op te peuzelen. Een beer die vissen vangt, mensen? dat kan toch niet! Dat stond dus gisteren in de krant te lezen. Wat moet die beer dan doen volgens die heikneuters? Sokken breien? Dansen op Mega Mindy?

Op naar het volgende fantastische bericht. Een tweetakt brommer die een fietser voorbijsteekt sproeit meer fijne stofdeeltjes over die trappende medemens dan een voorbijrijdende vrachtwagen. In Nederland iets minder want daar zijn de fietspaden breder. Zou U niet omver vallen van het lachen? Daar staan dan zeven wetenschappers met meettoestellen zeer gewichtig allerlei proeven te doen. Als puntje bij paaltje komt is dat ding dan nog niet in staat om exact te meten hoeveel stofdeeltjes vrij komen.
“Ja, euuh.., ons toestel meet maar tot een halfmiljoen en dat is veel.” deelt ons een beteuterde wetenschapper mede.
Jongens, ga toch een boswandeling maken of grootmoedertjes helpen oversteken in plaats van onzinnige metingen te staan doen langs een fietspad.

Tom Waes heeft het klaargespeeld om iedereen tegen zich in het harnas te jagen, ’t is te zeggen iedereen die zo nu en dan eens met zijn bakkes op televisies komt. Paparazzi. Ik ben benieuwd of iemand de moed heeft om aan 150km per uur de St Lievenstunnel te Gent in te duiken en zijn wagen aan hoge snelheid tegen een pijler te parkeren. Dat zou pas televisiebeelden opleveren. Nu snap ik wel dat die zogenaamde bekende Vlamingen daar niet mee kunnen lachen. Ik zou het ook niet leuk vinden om een ganse meute kwijlende amateurfotografen achter mijn gat aan te hebben. Maar toch vind ik het wel een hilarisch idee.

In Wevelgem had een garagehouder een naar eigen zeggen een lumineus idee. ALs U uw wagen moet achterlaten voor onderhoud krijgt U een fiets mee. Een fiets, godbetert! Koopt U een heilige koe van om en bij de 30.000 €uro en als dat ding zijn olie moet ververst worden krijgt U een fiets mee! Wat krijgt U dan bij de fietsenmaker? een driewieler?

De sport dan. Vercauteren, Frankie wel te verstaan, dat klein manneke van Anderlecht, gaat mee met de Rode Duivels naar Italië. Hij zal voor RTLsport de wedstrijd analyseren. Als onze duiveltjes spelen zoals altijd zal er weinig analyse aan te pas komen. Ze kunnen het niet. Voilá ik vat hier zomaar eventjes negentig minuten geklungel samen in vier woorden. Dat bespaart U alweer een vervelende televisieavond uit.

Was getekend

Tags:

6 Reacties to “Nieuws zogezegd”

  1. Annemie Says:

    Ok, ik heb het nieuws van gisterenavond ook gezien…
    Knut(je) – ieder diertje zijn pleziertje, maar lach niet met ‘sokken breien’ of je hebt een bloglezeres minder! 😉 Mijn sokken zijn een plaatje waard en bezorgt elke drager een ‘goed gevoel’ LOL
    De vervuilende brommertjes, laat me niet lachen – maandag hoofdpunt in het nieuws – 10 minuten lang – dieselwagens! Pfff….alsof dat de enige vervuilers zijn! We hebben een regering, nu is het precies al komkommertijd en wordt er systematisch een slachtoffer gezocht om over te ‘zagen’ – vorige week mochten we al geen scharreleieren niet meer eten uit onze groene achtertuin!! Misschien kunnen we onszelf best levend begraven als het zo verder gaat!
    Naar Tom Waes heb ik niet gekeken maar heb er wel iets over gehoord!
    Die garagehouder in Wevelgem ken ik niet – ik woon nochtans in Gullegem, deelgemeente van Wevelgem, maar ik heb wel naar Gent-Wevelgem gekeken…
    De rest is niet voor mij – in de verste verte geen voetbalfan…!
    Aaaahhh, dat lucht op!

  2. Aïda Says:

    U bent nog het verboden stuk “Mijn leven met Leterme” van Vitalski vergeten, heel vreemd dat daarop geen enkele blog iets over te lezen valt. Iedereen dacht misschien zoals ik dat iedereen daar wel zou over schrijven en daarom nam niemand de moeite.

  3. vandepotgerukte Says:

    Annemie,
    Ik vind zelfgebreide sokken prachtig, alleen moeten beren dat niet doen.

    Aïda,
    Ik heb gevloekt toen ik uw reactie zag. Hoe kon ik nu zo stom zijn om zoiets te vergeten.

    Was getekend

  4. zeezicht Says:

    En dan mag Knut al blij zijn dat hij nog leeft. Want eerst wilden ze hem ‘laten inslapen’ omdat het onnatuurlijk is een beer met de fles groot te brengen…
    En wat is dan een heel leven in een dierentuin zitten vraag ik mij af?

  5. micheleeuw Says:

    Schitterend verwoordt wat ik er ook van vind !
    Precies daarom dat ik niet vaak of toch zeker niet aandachtig naar Het Nieuws kijk en (bijna) geen kranten lees. 😉

  6. zapnimf Says:

    Ah! Vandaar komt de fiets bij het onderhoud!

Geef een reactie

