Het dwaze gepeupel

De burgemeester: Beste mensen, het doet mij plezier U te kunnen meedelen dat ik de verwerpelijke beelden van Louis Paul Boon niet laat tentoonstellen! Ik weet dat jullie hardwerkende, eerlijke mensen zijn met weinig of geen beoordelingsvermogen. Gelukkig hebben jullie mij om U op het goede pad te houden.
De pastoor: Wij danken U daarvoor, nietwaar mensen? Wat heeft U daar nu aan? Zelfs zijn boeken zijn in Nederland gedrukt omdat hij hier geen gehoor vond voor zijn armzalige teksten vol leugens.
Het gepeupel (in koor): Danken? Danken? Waarvoor?
Lid van het gepeupel tegen bevriend gepeupel: Staat die vent nu te vertellen dat we te stom zijn om zelf over iets te beslissen?
bevriend gepeupel: Ik peins het wel, dat is nogal durven toch. Eerst loopt die pipo stylo’s uit te delen en tezagen om voor hem te stemmen en nu staat hij hier te  vertellen dat we niet kunnen oordelen over iets.
Lid van het gepeupel: Dat kieken heeft nog gelijk ook, moesten wij slimmer geweest zijn we hadden nooit voor hem gestemd!

Was getekend

Tags:

2 Reacties to “Het dwaze gepeupel”

  1. Den Moat Says:

    Van den morge opgestaon mee nen knoert van een latte, phew kwaore coentent da tal nog marscheerde op mijn 39ste

  2. vandepotgerukte Says:

    Aan Den Moat
    Gefeliciteerd!

    Was getekend

Geef een reactie

