Goeiedag!

Krijg ik nu 25 Euro, of nog beter 25.000 Euro. Wie is hier nu van de pot gerukt?

Prachtig hoe we met z´n allen toch een bende arrogante rotzakken samen zijn. Als we op straat lopen kijken we liefst zo zuur mogelijk, we weten alles beter en de eerste onbekende passant die het woord tot ons durft te richten beschouwen we meteen als een gek.

Gisteren heb ik gans de dag goeiedag lopen zeggen tegen mijn kudde geiten. Plat van het lachen heb ik gelegen als ik eraan dacht dat in Vlaanderen iedereen goedgemutst gedurende een week goeiedag zou zeggen tegen elkaar. Na die week komt alles gelukkig weer tot een normale toestand, dan moet die klootzak die uw pad kruist het maar beter niet wagen om U aan te spreken, een week is al meer dan voldoende!

Iedereen klaagt steen en been over betutteling? Als dit geen betutteling is dan ben ik de keizer van China. Tegen mijn dochter van vijf zeg ik ook: “Zeg eens goeiedag tegen meneer, allez!” En schuchter doet het arme schaap dat dan ook. Het kan verkeren.

Was getekend

Tags:

12 Reacties to “Goeiedag!”

  1. M-go Says:

    ‘k Heb hierover een conversatie gevolgd op de Grote PVDV Ochtendshow gisteren en eens goed gelachen met alweer een onnozelheid eerste categorie.
    Je riskeert een bedrag te verdienen als je vriendelijk “goeiedag” durft te zeggen tegen al wie je passeert. Er lopen tussen het gewone klootjesvolk een aantal medewerkers van dit “project” en als het toeval wil dat je net tegen 1 van die dwazen goeiedag zegt valt er geld te rapen.
    Een vergoeding voor je vriendelijkheid. 1 week geldig.
    Je zal maar in en overvolle winkelstraat lopen, begin er maar aan:
    Goeiedag, goeiedag, goeiedag, goeiedag, goeiedag, goeiedag, goeiedag, goeiedag,… x1000
    Je zou je op de duur een goeiendag aanschaffen en ze allemaal de kop inkloppen.

  2. Kris Says:

    Ik heb er deze ochtend net zelf een post aan gewijd, aan het sensibiliseren tot je er volledig suf van wordt 😉
    Brood en spelen! Of bezigheidstherapie …

  3. Aïda Says:

    En dan moet de dag van de buur nog komen!

  4. rooiheks Says:

    Heerlijk om te weten dat er toch nog mensen zijn die hetzelfde gedacht als mezelf hebben!

  5. zeezicht Says:

    Alle mensen die mij enigszins bekend voorkomen zeg ik goeiendag.
    Maar die wat er op gaan letten of je het doet… die ken ik niet en zal ze dus waarschijnlijk negeren.

  6. nel Says:

    Ik denk dat ik maar binnen blijf deze week.

  7. Menck Says:

    Ik kom hier even goeiedag zeggen.

  8. tijdtussendoor Says:

    Hoi!
    zo dat is dat:-)

  9. zapnimf Says:

    Goeiemorgen Vandepotgerukte!
    (Goh, wie zei dat toch altijd weer nog niet zolang geleden?)

    Enfin, bende asocialen hierboven.
    Als ik oogcontact maak (of andersom), eender waar, kost mij dat een kleine moeite om eens een glimlachje ter begroeting te produceren. Klappen met een straatsteen is mij ook niet vreemd.
    Dat is toch niet zo abnormaal?
    Misschien ben ik wel zo opgevoed?

  10. micheleeuw Says:

    Ik ben het gewoon aangegaapt te worden, vraag me niet waarom. Bij mijn moeder en zus is dat ook zo. Als ik er al op let, zeg ik vriendelijk ‘goeiedag’ om te laten weten dat ik het gemerkt heb.
    Dicht bij huis doe ik het ook : ik weet na 8 jaar nog steeds niet zeker hoe mijn buren er uit zien, enfin die verder in de straat wonen. Better safe than sorry, denk ik dan. 😉
    Waren jouw schapen ook zo vriendelijk om te antwoorden ? 😆

  11. Heidi Says:

    wees gegroet van de pot gerukte! Voila, dat is dan de eerste geit die eens teruggroet! 😉

  12. vandepotgerukte Says:

    Iedereen bedankt voor de reacties. Als de actie voorbij is krijgt U van mij gratis en voor niks een goeiedag. Maar eerst moet de actie voorbij zijn, anders gaat U mij betichten van een geldwolf te zijn.

    Was getekend

Geef een reactie

