Lustige liefde

Lust of liefde. Lust en liefde.

Liefde heeft geen uitstaans met lust. “He?” denkt U meteen bij het lezen van deze woorden. En toch voel ik het zo. Na het beginnen lezen van een paar sexuele fantasie verhalen waar ik toevallig op botste merkte ik dat het mij na drie zinnen verveelde. Dit is geen negatieve kritiek, dit is gewoon wat mij overkwam. Het was pure lust zoals men ze kan vinden in driestuiverromannetjes. Niets liefde, niets vlinders. Puur lust. En dan kunnen we met zijn allen natuurlijk oeverloos doorgaan over wat liefde is maar als de basis van onze relaties gestoeld moet worden op lust dan vrees ik dat we reeds bij af zijn vooraleer we nog maar begonnen zijn.

Bij het maken van een goede spaghettisaus gebruik ik verschillende ingrediënten. Gehakt van goede kwaliteit, rode en groene pepers, tomaten, dille, laurierblaadje, peper, zout, pili-pili, vers gesnipperde ajuin. Ik smelt boter en laat de ajuin fruiten, doe daarna het gehakt erbij en laat het zachtjes bakken. Het goedje begint lekker te ruiken. Daarna snijd ik de rest van ingredienten in kleine stukjes en voeg ze er één voor één bij. En het geheel begint vorm te krijgen. Nu nog op smaak brengen en allerlei kruiden toevoegen. Eenmaal deze potpourri van verschillende zaken een symbiose ondergaan heeft heb ik als resultaat iets lekkers, zelfs iets moois en dat is waar ik verliefd op ben.

Als ik deze saus als metafoor op liefde reflecteer dan kan ik zien dat er heel veel dingen en handelingen nodig zijn om tot een gelukzalig resultaat te komen. Als ik de pepers rauw opvreet zonder meer dan heb ik lust zoals ik een vrouw zou neuken die ik niet ken en laat mij dat met een enorm onbevredigd gevoel achter. Inderdaad heb ik mijn ballen kunnen legen, klopt. De druk is van de ketel voor een dag, paar dagen.

Verschillende partners zeggen mij ook geen bal. Natuurlijk kijk ik om als er een een mooi schepsel langsloopt, ik geef ze zelfs punten. Mijn deerne lacht daar minzaam om, en zegt “Wat zijn jullie mannen toch hoornige schepsels.” Maar het lieftallig dametje dat langsloopt en waar ik naar om kijk is voor mij niets meer dan een ajuin of tomaat. Ik ken ze niet, ik weet niet wat ze is, hoe ze is. Dus daar ontbreken allerlei dingen aan om een geheel te vormen die liefde is. Aangezien ik al die ingrediënten al jaren geleden gevonden heb, heb ik er ook geen enkele behoefte meer aan om naar andere op zoek te gaan. Dat er mensen zijn die daar wel behoefte aan hebben vind ik doodnormaal, maar noem het alstublieft geen liefde.

Was getekend

Tags:

8 Reacties to “Lustige liefde”

  1. patrick Says:

    De ideale trouwe man,ontroering en nog iets vervullen mijn hart

  2. micheleeuw Says:

    Ik treed je volledig bij. Sex is sex, liefde is liefde. Sex zonder liefde is lichaamlijke verlossing, sex met liefde is hemels. Blij dat je ook je geliefde gevondeh hebt.

  3. Margo Says:

    Heel mooi verwoord!
    ‘k Wil ook een lief die in mij de volledige spaghettisaus ziet!
    Heb je geen broer toevallig?

  4. Margo Says:

    Bij de weg: ik heb me op een ander blogplatform gegooid.
    Voortaan kan je me vinden op http://margogogo.blogspot.com/

  5. Margo Says:

    http://margogogo.blogspot.com/

  6. zapnimf Says:

    Maar jawel, enkel lust is op zijn tijd ook wel eens prettig. Als de tijd en de gelegenheid ervoor rijp zijn.
    (euh… al is dit nu ook verleden tijd voor mij)

    Liefde sluit lust anders niet uit… integendeel.
    Trouwens, de beste seks is met diegene waar je verliefd op bent.

  7. Karen Says:

    Mooiste analogie in eeuwen 🙂

  8. FrankiePebbles Says:

    En zo is ‘t.

Geef een reactie

