De moeder van mijn vader

“Wat een hoop oude rommel” Dacht Jef toen hij probeerde om grootmoeder’s spullen enigszins te catalogiseren. Het mens had een hersenbloeding gehad en was letterlijk doodgevallen. De ene seconde zat ze te kaarten de volgende zei ze “Ik voel me niet niet lekker” en sloeg wit uit uit, de daaropvolgende seconde was de hersenbloeding een feit. Dood. Vierentachtig jaar aan ervaring, herinnering, haat en liefde. Zomaar weggeveegd door pakweg een pint bloed die zich als water na het begeven van een stuwdam over haar hesenen spoelde.

“Tsja, het mens heeft natuurlijk wel geluk gehad. Tot de laatste seconde was ze in staat om haar eigen boontjes te doppen. Haar eigen zin te doen, en plots. Dood. Zomaar.”

Jef was van zijn berg afgdaald om gans de zooi in goede banen te leiden. Hij was de laatste afstammeling. Zijn vader was al lang geleden heengegaan, zoals men pleegt te zeggen. “Nu zit ik hier wel met de rommel. Eens zien of hier nog iets te verdienen valt.

Waarom doe ik mij toch zo hard voor. Tuurlijk had ik menig meningsverschil met het mens, aan de andere kant heeft ze mij ook altijd graag gezien en uit de stront geholpen als het nodig was.”

De rommel dus,

Was getekend en wordt vervolgd

Tags:

7 Reacties to “De moeder van mijn vader”

  1. zapnimf Says:

    Neen gij, zou het echt zo’n hoeveelheid bloed zijn bij een hersenbloeding?

  2. veerle Says:

    Eerder een druppelke dan een pint denk ik.

  3. singajo Says:

    komt er een mis in het Latijn?

  4. zeezicht Says:

    Jef zal toch moeten beginnen praten?

  5. blanche Says:

    Jef zegt dan wel niet hetzelfde als alle anderen, hij denkt toch hetzelfde.

  6. micheleeuw Says:

    Zo zou ik ook willen gaan !

  7. FrankiePebbles Says:

    Heeft er eigenlijk nog iemand gekeken welke kaarten ze nou had?

Geef een reactie

