Embryo selectie

Terwijl ik hier aan mijn tafeltje Jef zit te wrochten fladderen mijn gedachten als vliegende vogels, of vogelende vliegen zo U wilt, alhoewel vliegen niet fladderen, maar goed, alle richtingen uit. Ik word verschrikkelijk nostalgisch. En dat is allemaal de schuld van Arno. Voor diegenen die niet weten wie Arno is, gelieve nu dit blog vliegensvlug te verlaten vooraleer ik overga tot daden waarvan U later spijt zou kunnen krijgen. En dan heb ik het niet over de inhoud van een toilet dat niet bij tijd en wijle wordt uitgeborsteld.

De muziek weerklinkt hier op mijn berg dankzij B&W luidsprekers aangedreven door een Denon AVC-A11XVA versterker, die op zijn beurt aangedreven wordt door een Honda aggregaat type 4500 em. De electriciteitsvoorziening laat hier soms te wensen over en ik heb een bloedhekel aan muziek die onderbroken wordt door stroompannes, vandaar. Maar goed ik dwaal af, nostalgie dus. En ook wel teleurstelling bedenk ik op eigenste moment. Waar bloggen al niet goed voor is.

Als ik eventjes stilsta bij een figuur zoals Arno kan ik niet anders dan de teloorgang van de hedendaagse kunstenaars vaststellen. Waar is dat beetje jongensachtige, anarchistische, tegen karren schoppend volkje gebleven? Geraken zij niet meer door de embryo selectie heden ten dage? Worden zij bij die selectie automatisch via een extra sorteerband rechtreeks de vuilverbrandingsoven ingekieperd? Toen was intellectueel doen nog geen mode, toen was er geen krampachtigheid. Ja, ja mensen, vroeger was alles beter. Ha, natuurlijk niet, maar ik mis het Rock and Rollend volkje wel. Nu staat het oeverloos lullen over allerelei onzinnige onderwerpen aan de top, en pas op, dat moet met een uitgestreken gezicht en quasi verstandige blik in de ogen, vooraf ingestudeerd voor de spiegel. Geef mij dan maar een Arno die een crevette kroketje klaarmaakt. Doe maar gewoon dat is al zot genoeg zei de oude knakker die beweerde mijn vader te zijn, hij heeft Godverdomme nog gelijk ook.

Was getekend

Tags:

9 Reacties to “Embryo selectie”

  1. micheleeuw Says:

    Arno mag/moet dronken zijn, maar niet té …

  2. Patrick Says:

    Die generatie heeft geen shit nodig om zich te laten gaan.

  3. zapnimf Says:

    Kom eens wat vaker van je berg.
    Het stikt hier van de figuren die je beschreef.
    Nog enkele jaren geduld en ze zijn ook legende.
    O? Je wil namen? Euh… iemand van de volgende reageerders zal er wel enkele opsommen.

  4. Blanche Says:

    Luidsprekers op een berg!!!!!!Muziek die in de bergen weerklinkt????Die berg zal krimpen van ellende.

  5. Menck Says:

    @ Zap
    En toch, en toch. Hij heeft wel wat gelijk. Monumenten zoals Arno maken ze thans niet meer. Of toch niet meer zo degelijk.

  6. nel Says:

    Patrick, je maakt toch een grapje zeker? Ik twijfel bijwijlen toch of Arno alleen maar dronken is…

  7. Margo Says:

    Arno! Wat is die mens toch sappig. Hij vouwde mij al meermaals in een deuk met zijn uitspraken, ook al zei hij totaal niks. Wat hij mij op muzikaal gebied deed laat ik liever in het midden, ik wil niet op bepaalde tenen staan of tegen schenen schoppen. Ok, toen ik jonger was kon ik zijn rockende geschraapte voice heel goed verdragen, nu is dat al iets minder (so sue me)
    Als er nog zo zijn zoals ik, bijna 40-ers met 1 of meer smurfjes, dan is het inderdaad zo dat die next generation opgroeienderwijs een stevige Arno-dosis zullen mankeren.
    Waarvoor mijn verontschuldigingen.

  8. Heidi Says:

    Het is allemaal een stuk flegmatischer geworden, daar heb je gelijk in… maar wij zijn toch ook nog van de “wild generation” en doen lekker niet mee aan het gematigde klimaat van de slome generatie die ons opgevolgd heeft!?!

  9. jack of hearts Says:

    zin om arno te draaien na dit stukje

Geef een reactie

