Van de Pot Gerukt goes Dutch

Ja met je eigen smoelwerk op televisie komen is toch iets apart. Voor al de beroemdheden onder U zal dat wel maar peanuts zijn maar voor mij was het toch iets nieuws. En weet U wat nog het raarste was? Ik vond dat ik het nog niet eens slecht deed. En voor diegenen die de reportage wel gezien hebben, mijn deerne is wel een ferm stuk, niet? Mijn berg heb ik bewust weggelaten, die is van mij en daar wordt alleen over geschreven en niet gefilmd. Voor diegenen die de reportage niet gezien is er een herhaling op acht julie om 23u05. En nu mag U allen uw kritiek spuien.

Mocht U niet kunnen wachten tot 8 juli, wat ik meteen begrijp, heb ik een paginaatje gemaakt met het programma. De video kan U HIER vinden.

Was getekend

Tags:

24 Reacties to “Van de Pot Gerukt goes Dutch”

  1. Felicita Says:

    Voor iemand die hier regelmatig zo’n grote b** opzet, kwam u tamelijk timide over. Geïmponeerd door die halfzachte Bram van Splunteren met z’n cameraatje ? Ongetwijfeld herkende u onmiddellijk een soulbrother.
    De verbijstering -én voorpret- begon al in de VPRO-gids.

    Wat ik reeds vermoedde, is dat u hier expres een onaangename karikatuur van uzelf en uw levensvisie neerzet. Oneerlijk; in de dubbele betekenis van het woord.

    Voor mij bent u voor de tweede keer door de mand gevallen.
    U bent een charlatan.

    Uw vrouw begrijp ik al helemaal niet.

  2. Felicita Says:

    Tjonge jonge ! Je reactie moet ook nog eens wachten op ‘goedkeuring’ van ‘de beheerder’. Die ‘heer’ bent u vast zelf ? Over ‘vandepotgerukt’ gesproken. Waar bent u bang voor ?

  3. vandepotgerukte Says:

    Ko, doe normaal. I’m to old for this shit.

    Was getekend

  4. MCC Says:

    Blijkbaar leest de ene mens andere dingen dan de andere, al dan niet tussen de regels. Ik heb nooit de indruk gehad dat VDP een ongelukkig of ontevreden mens is. Wat mij betreft kwam hij op tv exact over zoals ik hem “ken” van zijn blog en hoe ik hem verwacht had te zijn.

    Vreemd, heel vreemd dat het bij andere mensen net “door de mand vallen” is. Zo zie je maar. Zoveel mensen, zoveel interpretaties en meningen.

    Betekent het dan dat je persé ongelukkig/misantroop/gefrustreerd/malcontent moet zijn om kritische of beschouwende stukjes te mogen schrijven?

    Ik zag ook geen ‘timide’ persoon maar eerder een ‘bescheiden’ persoon. Zou deze andere visie te wijten zijn aan een mogelijk verschil tussen een Vlaming en een Nederlander?

    En tenslotte, liefde is niet te begrijpen Felicita, daar ging het programma net over.

  5. vandepotgerukte Says:

    MCC,

    Laat U niet uit uw kot lokken. Zoals je weet moet je de eerste keer iemand goedkeuren op wordpress, dat is niet anders. Ten tweede, ik pretendeer nooit iemand te kennen, ik ken mezelf nog niet. Deze heer, want het is niet eens een dame, van Charlatans gesproken, beschikt blijkbaar over speciale gaves. Hij kent mij reeds. Met vrouwen heeft hij het moeilijker, want de mijne snapt hij niet.

    Was getekend

  6. Heidi Says:

    Hé wat leuk, ik heb blijkbaar téén en tander gemist toen we internetloos waren…
    Tof om je zo een keer in het ‘echt te zien’! En mijn complimenten voor de lichaamsdelen van jouw die zo harmonieus samenwerken! 😉

  7. MCC Says:

    Aha.

    Op die ‘goedkeuring’ heb ik inderdaad niet eens willen ingaan want elke blogger kent dat systeem.

  8. micheleeuw Says:

    In de Humo staat geen herhaling. Zeker niet op 8/07 om 23.05. Weet je zeker ?

  9. micheleeuw Says:

    Ik heb het ondertussen gezien op de site. Je komt heel goed over en ben blij dat je je geluk gevonden hebt. Houden zo ! 😉

  10. blanche Says:

    Toch zwaar ontgoocheld dat we die intrigerende berg niet te zien kregen. Mooie Maria maakte wel één en ander goed en ze verdient een onderscheiding voor haar Nederlands. Jef zweeg als vanouds.
    Je huis lijkt niet op een berghuis en waar waren de geiten?
    Barcelona zag er nog steeds even mooi uit en hoe zeg je vandepotgerukt in het spaans?

  11. de huisman Says:

    Een collega huisman! Dat kan ik alleen maar toejuichen!

  12. Margo Says:

    Asjemenou! Je bent een Nederlander! Call me stupid maar ik had daar geen idee van. Niet erg hoor, dat je een NL bent 🙂
    Je blogschrijfsels verraden niet dat je irl zo ingetogen bent, ik ben blij verrast, moet ik zeggen.
    Als vaste lezer van je blog waardeer ik je gevatte uitspraken en scherpe zinssnedes in je schrijfsels. Dankzij de uitzending kan ik er nu ook nog een face opplakken en zijn de contouren van je leefwereld een beetje duidelijker.
    Jij en je ferm stuk van een deerne brachten een heel mooie weergave van pure en echte liefde!

  13. vandepotgerukte Says:

    Neen Margo. Rasechte Gentenaar. Maar ik heb mijn accent weten te verbergen. Mocht U mij op de Gentse feesten tegen het lijf lopen zou U het al moeilijk hebben met mijn Brugse Poort accent.

    Was getekend

  14. zeezicht Says:

    Vind je het nu niet erg dat ze je beide namen genoemd hebben?
    Vandepotgerukte gebruikt dit blog om zijn frustraties kwijt te raken.
    Maar je in ’t echt zien, dan ben je die andere bescheiden blogger.

  15. Patrick&Agnes Says:

    Verdomme ik heb geen TV en nu ben ik Curieus. Kan dit op Youtube?

  16. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw
    Ik zoek nog eens goed ondanks je het al gezien hebt.

    Blanche,
    Zoals ik al aanhaalde in het artikel. Mijn berg is echt een stukje van mij en Maria. Maria was in de wolken met je commentaar over haar Nederlands. Mijn geiten die staan op stal en in de wei. Van De Pot Gerukt in het Spaans, mmh. moeilijk. Letterlijk vertaald: Arrancado del vater. Vrij vertaald: Un chalado.

    @De huisman,
    Ik doe nog wel meer dan huisman zijn. Centjes moeten zo nu en dan toch verdiend worden.

    @Zeezicht.
    Vandepotgerukte vond/vind het leuk om op zijn manier te schrijven en dat blijft zo. Het is trouwens begonnen als een grappig experiment. Onze namen kennende zal daar wel weinig aan veranderen vermoed ik.

    @Patrick&Agnes
    Er staat een link naar het filmpje in het schrijven.

    Was getekend

  17. den moat Says:

    Yo moatje, kei die uitzendinge vaneige nie kunne zien, tzitte veur den moment in noorse woatere, nog wel eeen week ogf dreije.
    en keune op diene link uuk nie kijke want da es ier inbel snelleit.

    zo te leze woast vrie hoe.
    Moar bescheide, timide en nog nen ollander der bij genoemd worde uuk, ge zuu veur minder der euwen duim in eu gat veure breke.

    Ze zoen eu allemoal ne kier moeten uren zeveren op cafe achter wa jupileerkes en een frikandel of twieje.

    Moar allez how, ke zie da filmpke wel als ik thuis ben en eu ziek volgende mont wel in den espanjol.

    Coemplementen an eu koeketien en de gastjes.

  18. zapnimf Says:

    De mensen die zeggen dat ze het niet zagen… er staat hier toch een link naar de video?

    Daaaar ging je privacy, vdpg!

    Welke taal spreken jullie thuis dan? Jij lijkt je behoorlijk in het Spaans te kunnen uitdrukken, zij praat goed Nederlands (en Engels).

    Ben je trouwens gestopt met roken? Ik herinner mij een vorig zelfopgenomen filmpje van jezelf waar je zat te lurken als een Turk. “Dat moet ermee op, want dat is deel van mezelf.”, zei je toen daarover.

  19. vandepotgerukte Says:

    De privacy weg? Niet echt. dit is één klein facet van hoe we leven. Een momentopname.

    Thuis spreek ik Nederlands met mijn kinderen en Engels met mijn deerne. Zij spreekt dan weer Spaans met de kinderen. Het onderwijs is in het Catalaans. Dus onze nakomelingen brabbelen vier talen door elkaar alsof ze van schoenen wisselen.

    Wat het roken betreft, ze hebben het er zoveel mogelijk uitgeknipt. Als je goed kijkt kan je zien dat ik op het terras lustig rook zit uit te blazen.

    Was getekend

  20. affodil Says:

    Ligt het aan mij of aan die link? Of ben je zó bescheiden, dat niemand voorbij die introdames geraakt? Ik krijg die juffers niet weggemarcheerd en dus voor mij: geen vdpg… 😦

  21. vandepotgerukte Says:

    Ga naar de pagina: http://www.cafedeliefde.nl/profile/TomLievens
    Scroll naar beneden en laat ons zien of het daar werkt.

    Was getekend

  22. vandepotgerukte Says:

    @Den moat,

    Moat, k’ goak ik de mensche nie alles wijsmake ze!

    Allez hew deu goe en tot an de zee.

    Was gesigneerd

  23. joanneverlinden Says:

    Herkenbaar bent u voor mij.
    In geschreven woord een ander dan op beeld,
    zo zou het horen, dunkt me.
    Kom gerust eens mijn hersenspinsels lezen.

    Groet aan het spaanse.

  24. vandepotgerukte Says:

    @Joanne,

    Ik wil gerust eens komen lezen maar dan moet ik wel een url hebben.

    Was getekend

Geef een reactie

