De hoer die haar jawoord gaf.

’t Is hier warm. Veel te warm. Het hangt zo ongeveer mijn kloten uit om drie keer per dag onder de douche te kruipen om nog ietwat op temperatuur te blijven. Als ik in de spiegel kijk zie ik een gerimpeld mannetje. Het is alsof de huid van mijn balzak zich heeft verspreid over mijn ganse lichaam.

En alles wat met te begint is niet goed zei de kerel die beweerde mijn vader te zijn, behalve tevreden. En daar wringt de laatste tijd het schoentje. Ik ben te tevreden. Dat doet geen goed. Mijn ondernemingslust verdwijnt. Mijn inspiratie bij het schrijven blijkt ook vakantieplannen aan het maken zijn. Mischien moet ik toch maar eens mijn vrouw wat muilperen verkopen en mijn kinderen koeionneren om een atmosfeer van bedruktheid, ongenoegen, en ontevredenheid te creeëren. Op zijn minst onderneem ik dan iets en ben creatief. Mhh, geen slecht idee.

Ik kan natuurlijk ook naar de kerk gaan om een trouwplechtigheid bij te wonen en op het moment waar de pastoor declameert: “… of voor eeuwig zwijgt.” rechtspringen en verkondigen: “Ik ben eigenaar van een nachtclub en de bruid heeft daar een voltijdse job. U bent uw werk kwijt. Geen getrouwde hoeren in mijn etablissement.” Vuurwerk verzekerd. Hier zit trouwens een mooie titel in voor een boek: “De hoer die haar jawoord gaf.”

U ziet, bloggen is inspirerend. Bij het indrukken van de knop schrijven op het controlepaneel van dit blog had ik geen flauw vermoeden wat ik nu weer eens zou vertellen, en zie, het wonder is geschied. Mijn pruim is nat en ’t regent niet. (Gepikt van Dimitri Verhulst uit het boek De helaasheid der dingen).

Was getekend

Tags:

10 Reacties to “De hoer die haar jawoord gaf.”

  1. zapnimf Says:

    Muilperen na het filmpje dat ik net gezien heb, zou een tikkeltje erover zijn. Renoveer je living ofzo. Stik gordijnen.

  2. vandepotgerukte Says:

    Het stikken van gordijnen is niet aan mij besteed. De laatste keer dat ik dat deed kreeg ik bijna muilperen van mijn geliefde.

    Was getekend

  3. blanche Says:

    Als jij geen flauw idee hebt van wat je wil vertellen, dan verwacht je toch niet dat wij energie steken in een spitante reactie mag ik hopen. Ik ben met name aanhanger van het moto: als je niets te zeggen hebt doe dat dan in stilte. Toen ik aan deze reactie begon wist ik niet wat ik zou schrijven maar ik heb onthouden dat jij voorstander bent van gefundeerde reacties maar helaas als er niets is om op te reageren dan……en zo kunnen we nog uren doorgaan of we kunnen een voorbeeld nemen aan Jef en zwijgen.

  4. vandepotgerukte Says:

    Aanhanger van een moto?

    Was getekend

  5. blanche Says:

    wel ja, een remorque

  6. micheleeuw Says:

    Ik zou opteren voor het 2de (de trouw verstoren) want dat zou ik ook eens willen doen. 😉

  7. Margo Says:

    Als ge eens iets te vertellen hebt zal ik eens terugkomen, valse hollander! 🙂

  8. FrankiePebbles Says:

    Dat is problematisch ja, te tevreden. Je moet dan echt heel gedisciplineerd zorgen dat je met niks bezig blijft, anders loop je kans dat je voor altijd tevreden wordt. En dat is niet bepaald wat vooruitgang draaiende houdt, Van de Pot.

  9. De Gentse Zwijger Says:

    Ik vrees dat als je die trouw daar op die manier gaat verstoren dat het dan pas muilperen gaat regenen!

  10. vandepotgerukte Says:

    @Strop de stille,

    Inspiratie en op zijn Gents Ambiance verzekerd.

    Was getekend

Geef een reactie

