Niet van mij

America I’ve given you all and now I’m nothing…
I can’t stand my own mind.
America when will we end the human war?
Go fuck yourself with your atom bomb

Allen Ginsberg
America

Tags:

5 Reacties to “Niet van mij”

  1. Duvel Says:

    En dit gedicht zegt precies wat je bedoelt?
    Als ik hier kom lezen wil ik Uw schrijfsels, mening of ideeën lezen en daar op reageren. Ik heb meer interesse in die van U dan in die van Allen Ginsberg. Maar natuurlijk zet jij op jou blog wat je wil.

  2. vandepotgerukte Says:

    Ik lag vannacht te lezen in het boek van Daniel (E.L. Doctorow) en kwam dit gedicht tegen. Het sprak me aan, niet omdat het zegt wat ik bedoel, maar het was rauw en recht voor de raap en dat vind ik altijd best te pruimen.

    Bedankt voor de commentaren trouwens, geeft altijd inspiratie een beetje onderbouwde tegenwind.

    Was getekend

  3. ivo victoria Says:

    en ik denk dat het al bij al toch prima samenvat hoe een weldenkend mens over amerika denkt. beter goed gestolen dan slecht gevonden, zeg ik altijd maar. nou ja, niet altijd. meestal zeg ik eigenlijk heel andere dingen. maar goed, voor deze ene keer dan.

  4. Heidi Says:

    Wij willen vandepotgerukte citaten!!! Wij willen vandepotgerukte citaten!!! Wij willen vandepotgerukte citaten!!!

  5. vandepotgerukte Says:

    Weet U, mijnheer Victoria, eigenlijk hebt U gelijk. Hoe krijg ik het uit mijn strot? Hij verwoordt inderdaad wat ik bedoel.

    Was getekend

Geef een reactie

