inkt en papier met een omslag

Een boek uitgeven. Is dat niet de droom van velen? Tuurlijk. Maar dan begint gans de rotzooi. Uw vodje opsturen naar 742 uitgeverijen. Nagelbijtend wachten tot er iemand reageert en dan met bonkend hart en trillende handen die envelop open maken. U wordt nog wat langer in spanning gehouden want met die lompe poten krijgt U de enveloppe niet open. Dan de enorme teleurstelling.

Geachte bla,

Wij danken U voor de interesse die in ons gesteld heeft maar wij hebben hoegenaamd geen interesse om aan uw geleuter inkt en papier te verspillen. Laat staan reclame te maken. Maar mocht U toch uw boek gedrukt willen zien kunnen wij U mits een schandalig hoge prijs uw droom waarmaken.

Hoogachtend en brullend van het lachen.

Meneer bla

Zou het zo gaan? Altijd als ik aan uitgeverijen denk rijst mijn haar ten berge, en daar woon ik al op, op een berg wel te verstaan. Dus U kan zich voorstellen dat dat gerijs wel ongekende hoogtes kan bereiken. Ik stel mij een uit de hoogte kijkende arrogante mijnheer voor met een pince-nez en een sigaar in zijn bakkes. Die uitgever leest verveeld drie zinnen, als hij al zover geraakt, van één of andere inzending en gooit het dan naast zich neer waar een illegale vreemdeling de papieren samen raapt en ze mag meenemen naar huis om zijn stulp te verwarmen.

Al bij al heb ik er geen flauw idee van want er is nog nooit een letter van mij uitgegeven.

Was getekend

Tags:

15 Reacties to “inkt en papier met een omslag”

  1. den moat Says:

    Hey moatje, est eu al opgevalle da bijna al die kadatten op uw blogrolle wijfekes zijn?
    Zoen die niets anders te doen en of est da eulderen vent eulder geklap en gezoag beu es, dan zet ier koame doen.

    Want ge moet ierlijk zijn, te zal nie veur euw schuun vreetbakske zijn dan ze noar uw blogske kome keike.
    Kei kik zuu ne kier op de wijfekes ulder blogskes gekeken en tes miestal toch moar prietproat.
    den beste vondek nog die joannaverlinde, die kalle kom suust moar ne kier reagere zuu da ze an euwen kop kan kome zoage om ne kier noar eur eige blog te goan zien.
    Kei ne kier op eur blogske gekeke, zero ,nul noppes nada reacties giene mens die da spel leest.Tei nie moeilijk uuk, ze vind eur eige wel vrie special.
    Ken keike af en toe ne kier noar da blogske van heiditje, doar stoan wel soms ne kier wa interesants op, peize da ta nog een wijs wijfeke nes, nie te veel blage en pretense. In feite benek ant wachte tot dat ze een fototje post woarop da ze op een gazetje ne flinke joengen krult veur euren tv, moar genoeg doar over, ne mens moe wa over ein om te fantasere.
    De beste blogskes zijn toch van gasten, die zijn miestal wel wa creatiever.
    Wa da ta uitgeve betreft, ge moet wel wa positiever zijn he moat, als ge euw eige schrijvel al een vodde vind hoe goat dienen uitgever da toens hoe moete vinde. ge moet er wel een beetje in geluuve natuurlijk anders kunt ge eve goe nen “echte” stiel goan liere in ploatse van al die zottigheid van da schrijve, wa goat ter van eu worde als ge volwasse wordt.
    Zenuwachtig ,zenuwachtig, hurek eu nog gij kieke, woarom zoede gij zenuwachtig moete zijn als ge euw schrijvsels noar nen uitgever stuurt?
    Es ter van eu al wa gepubliceert? nieje. Dus nen nieje ed al, nen ja kunde krijge, en als ge zuu blijft vuurt klappe nog ne plets op eu koake bij.

    Allez how, da jobke nier zit ter bijna op en toens noar mijn kot en toens noar den espanjol, mee mijn cogones in de soleil.

    Tot binne een poar weke

  2. vandepotgerukte Says:

    Jow Moatje,

    Moat mee mijne fritbak est er niets mis, behalve wa littekens van jeugpuiste en wa schieve tande. Tes mij uuk al opgevalle dak inderdoad veel antrok e bij de vrijwkes, en inderdoad es Heiditje wel een sympathiek meiske.

    Seg moat, ik komme de zesde toe op de camping want k’moe iest nog de vuelta de galicia doen. Maria wilt doar in de archieven goan snuisteren veur eure stamboom te moake en mee ten ene uuk eur famielde te bezoeken. Ke ne wel gien klote goeste moar ja, ge kent da wel. Enne stuur mij ne kier een mailke mee ne correcte mobiele telefon. Da es wel handig.

    Ge zoet mij uuk ne kier kunne vertelle wa dadde vindt trouwens van Tjeef.

    Was getieket

  3. den moat Says:

    Den Tjeef?

    Tes nogal nen stille! 🙂

  4. vandepotgerukte Says:

    K’zal der Tjeef en zijn e moat van moake.

    Woas getieket

  5. singajo Says:

    als je het uitgevergezever wil ontlopen; http://www.mijnboek.be

  6. vandepotgerukte Says:

    @Singajo,

    Als ik het probeer wil ik het toch uitgegeven zien door een uitgever. Dat is volgens mij een eerste indicator dat het toch iets van waarde heeft.

    Was getekend

  7. FrankiePebbles Says:

    Nou, met D’n Moat d’rbij hebt u helemaal geen wijfkes meer nodig om dit blog met reactiepraat te vullen, wel?

  8. Heidi Says:

    Van De Pot Gerukte, wanhoop niet, ik heb je net nog een mailtje gestuurd ivm dat web-ding…

  9. micheleeuw Says:

    Bijna net zo nagelbijtend als wachten op de uitslag na een kankeronderzoek, zou ik denken. 😉

  10. zapnimf Says:

    Waarom zou iemand persé een boek willen schrijven/uitgeven? Alvast niet voor het grote geld, denk ik.

    Iemand die ‘den moat’ wil vertalen lijkt mij veel nuttiger.

  11. pucinella Says:

    Of erger nog: een uit de hoogte kijkende arrogante dame, met mantelpakje en lippenstift, die Jef met haar naaldhak de grond inboort.

  12. Madame Commentatore Says:

    Kijk, de censuur begint al van voor het boek uitgegeven is. Iemand beslist of we dat ‘mogen’ lezen of niet.

    ‘Dat kan enkel goed zijn’, zullen de meeste tegenwerpen, ‘zo worden we van veel brol gespaard’. Maar waarom zit er dan bvb niet zo iemand bij de tv die beslist dat iets écht te slecht is om “uitgegeven” te worden? Dan is het argument ‘wegzappen’.

  13. Aïda Says:

    Ik gebruikte dit filmpje ooit al eens op mijn eigen blog maar het lijkt me hier meer dan ooit van toepassing.

    http://nl.youtube.com/watch?v=5jj9Ke_SL8I

    (Schitterende serie trouwens).

    Vanwege uw tv consulente.

  14. blanche Says:

    Ik ga mijn boek gewoon zelf uitgeven. Maar ik zal eerst wachten tot “een boek schrijven’ mijn droom wordt

  15. pucinella Says:

    Typisch een zelfstandige.

Geef een reactie

