Reincor

Hoor ik op een terras twee wijven kakelen, zegt één van die legkippen: “Hij vergeeft maar vergeet niet!”

Ik zet mij aan het mijmeren, en ergens klopt er iets niet. Als U iets aan iemand vergeeft dan hebt U het daar nooit meer over. En dat was volgens mij niet de boodschap van het gekakelde.

Was getekend

Tags:

12 Reacties to “Reincor”

  1. urbain alpain Says:

    Ik bleef een beetje op mijn honger zitten aangaande de kledij der beide dames. Een terras refereert immers doorgaans naar schoon weer en dan lijkt mij een beschrijving van het schaars gedragen textiel geen overbodige luxe. Het moment waarop u begon te mijmeren heb ik dan ook afgehaakt, waarvoor mijn excuses, heer Van Het Gemak Geëvacueerde.

  2. micheleeuw Says:

    Ik kan daar wel inkomen : je kan iemand vergeven voor iets maar daarmee is het zeker niet vergeten.

  3. zapnimf Says:

    Neen gij, dat is volkomen logisch. Als je vergeeft, heb je daarnaast nog een hele resem vriendinnen nodig om het regelmatig op te rakelen opgefleurd met wat vettige verwensels erbij zodat je weer helemaal vergevingsgezind naar huis kan wederkeren. Ont- en opluchten.

  4. FrankiePebbles Says:

    Als ik zo selectief pijnlijke dingen zou kunnen vergeten, zou dat hele vergeven niet nodig zijn.

  5. Heidi Says:

    Dus jij zat weer doodleuk te luistervinken he! volgende keer moet je gewoon vragen of je er lekker bij mag gaan zitten, dan kun je het beter horen! 😉

  6. zeezicht Says:

    Mmm, daar zat ik dan zeker niet bij, want vergeten en vergeven zijn niet mijn sterkste kant. Het enige wat mij lukt is er mee leren leven…

  7. vandepotgerukte Says:

    @Urbain,

    Het ging mij puur om het zinnetje, ik wilde de aandacht niet afleiden door weelderige boezems en uit broeken te voorschijn piepende tangas te beschrijven.

    @Micheleeuw,
    Dan den k ik dat het niet echt vergeven is.

    @FrankiePebbles,
    Vooruit kijken is een goede techniek om te vergeten.

    @Heidi,
    Zeg mij naar welk terras je begeeft en ik nodig mijzelf uit.

    @Zeezicht,
    Toch proberen!

    Was getekend

  8. Madame Commentatore Says:

    Omgekeerd kan ook. Je vergeet maar vergeeft niet.
    Dat wil zeggen je weet dat iemand je ooit iets misdaan heeft maar je weet niet meer waarom eigenlijk.

  9. Madame Commentatore Says:

    Neen, foutje: “waarom” moet zijn “wat”.

    (Zin in begin veranderd maar laatste woorden vergeten, zo gebeuren die dingen)

  10. FrankiePebbles Says:

    Wat Madame C. hierboven zegt is inderdaad zo. Dat ik bijvoorbeeld met de armen over elkaar zit te mokken bij de gedachte aan een afschuwelijk persoon. Maar dat ik ook alweer de reden van zijn of haar afschuwelijkheid niet meer precies weet.

  11. jack of hearts Says:

    Wel een intrigerende uitspraak inderdaad. Als ik me voorstel hoe het uitgesproken zou kunnen zijn, klinkt het als een dreigement. Vergeven is niet genoeg, pas als je ook vergeet mag je weer terugkomen.

  12. Margo Says:

    Ook erg is’t als je vergeet of je iemand vergeven hebt of niet. Niet simpel.

Geef een reactie

