Vreugdedansjes

Jef begint in de plooi te vallen. Enfin, niet hij maar zijn verhaal in boekvorm.

Weet U, als U net als Jef ganser dagen rustig op een berg vertoeft dat het soms moeilijk is om zeker van jezelf te blijven? Dat U begint te twijfelen aan de dingen waar U mee bezig bent? Ja dat komt soms voor. En dan speelt de voorzienigheid, ik geloof er niet in maar het klinkt wel mooi, een aangename voorzet richting uw persoon in de vorm van een mail.

Geachte Van De Pot,

Bla, bla bla bla bla bla, Bla, bla bla bla bla bla, Bla, bla bla bla bla bla, Bla, bla bla bla bla bla,Bla, bla bla bla bla bla, Bla, bla bla bla bla bla, wil ik met veel plezier het geschrevene eindredacteren. Bla, bla bla bla bla bla, Bla, bla bla bla bla bla,

Vriendelijke groeten.

Let wel, de woorden bla moeten hier gelezen worden als zijnde wat U geen bal aangaat en niet als onzin. Maar stel U mijn vreugde voor! Om de heer Urbain van dienst te zijn zal ik de door mij uitgevoerde vreugdedans beschrijven: Ik stond recht, begaf mij naar mijn erf. Boog voor mijn ingebeeld publiek, maakte een kniezwengel, boog nogmaals en begaf mij terug naar binnen om het geschrevene nogmaals te lezen. Kwestie om mij er van te vergewissen dat het geen droom was. En ja hoor, de woorden stonden nog steeds op mijn computer aangedreven door het ongeëvenaarde Linux Ubuntu.

Amper een dag later krijg ik een mail toegestuurd, niet van dezelfde persoon, met de vraag, eerder het voorstel om een aantal artikels te schrijven voor een gloednieuw on-line magazine. Alweder heb ik een vreugdedansje ten beste gegeven, deze maal de kniezwengel uitvoerend met de linkerknie, de eerste maal betrof het de rechterknie. Een beetje creativiteit en variatie is mij niet vreemd.

Dus nu ga ik naarstig aan het werk, want naar het schijnt maakt arbeiden vrij, maar dat is weer een ander verhaal.

Was getekend

Tags:

10 Reacties to “Vreugdedansjes”

  1. singajo Says:

    Proficiat. Dat is mooi nieuws!

  2. Aïda Says:

    O, geweldig. Gefeliciteerd!

    Houdt u ons op de hoogte?

  3. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Talent komt altijd boven !
    Laat ons weten naar waar we moeten surfen en wanneer we naar de boekhandel moeten rennen.
    Zeer blij voor je !

  4. pucinella Says:

    Als het maar allemaal geen blabla is.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Singajo,
    Een welgemeende bedankt.

    @Aïda,
    Doe ik.

    @Micheleeuw,
    Die site dat komt zeer binnenkort, dat boek zal iets langer duren.

    @Pucinella,
    Wie weet?

    Was getekend

  6. affodil Says:

    Hoor ik daar het kreunen bij de eerste persweeën? Stuur zeker een geboortekaartje! Bij het kraambezoek in de boekhandel heb ik liefst suikerbonen met amandelen…

  7. Annemie Says:

    Een mens mag al eens geluk hebben zelfs boven op een eenzame berg…
    Gefeliciteerd!

  8. urbain alpain Says:

    Geachte heer van de bril getilde, uw beschrijving der dans had iets magisch. Alsof filmfragmenten van Frederico Fellini voor mijn ogen waaiden. Theatraal bent u een man van de korte pointe (een concept dat inherent is voor mensen die altijd overal vanaf worden gerukt)… kort, krachtig edoch veelzeggend. Uw kniezwengel leek mij goed ingestudeerd. U beheerst uw vak. Zowel links als rechts zwengelend Tijdens het lezen hoorde ik ergens een applaus losbarsten. Ook uw publiek met uw choreografie ontzettend hebben gesmaakt. Ik mag hopen dat uw maillot werd gesponsord door Anciaux (merk in deze het spontaan ontstane rijm).

    Het verwondert mij niks dat u zich tot gegeerd medewerker van een on-line magazine heeft ontpopt. Het zal mij benieuwen hoelang het duurt eer u in zeven talen vertaald wordt.

    Respect en succes, amice!

  9. Heidi Says:

    Kijk uit mijn beste van de potgerukte! Uw knieën moeten nog lang mee hoor!
    U ziet, U maakt een keuze in het leven, werkt hard, en de verwezelijking van waar U uw zinnen op gezet heeft, stormt op u af…

  10. vandepotgerukte Says:

    @Allen,

    Het eindredacteren was een voorstel van iemand die zelf uitgegeven is en een tijdje eindredactie werk heeft verricht. Dus een uitgever is er nog niet.

    Dat komt, dat komt, hooggeeërde lezers.

    Was getekend

Geef een reactie

