Ajuinen en bonen

Dus mijn vermoeden was juist. De klad zit in het bloggen. En weet U waarom? Niemand verrast nog niemand. Zoals Singajo aanhaalt misére verkoopt. Wat zijn met zijn allen toch een bende ramptoeristen.

Ik lees veel blogs, weinigen kunnen mij echt bekoren. De meeste blogs zijn een soort zondagnamiddagterrasjesconversaties, wat een woord. Daar is niets mis mee, want verkeerd interpreteren is ook een hobby van velen, maar mij kunnen ze gestolen worden. We gaan eens grappig doen en schrijven over de plastic keutel die we in de keuken van tante Orphelia gedeponeerd hebben. Hilarisch? Neen, oude afgezaagde koek. Alweer er is niets mis met oude afgezaagde koek maar mij zegt het niets.

De volgende stap is zeemzoeterig reageren. Tot hiertoe heb ik nog nooit een reactie gewist. Ik hou van tegenwind, is trouwens goed voor de conditie bij het fietsen. Maar het moet wel constructief zijn. Ik dwaal een beetje af, zeemzoeterig, daar ging het over. Jongens, jongens. Wat een hoop aarslikkerij, let wel, alweer is daar niets mee. Of toch, het laat een vieze smaak na, zeker als er hopen ajuin en bonen verorberd zijn een aantal uren voordien. Ga nooit eerlijk en rechtuit uw gedacht neerpennen in een reactieluik want geheid gaan de poppen aan het dansen. Dan bent U arrogant, egoïstisch en nog een hoop dingen meer. Daarom reageer ik meestal niet want geen kat blijkt te begrijpen dat het geen persoonlijke aanval is. Neen, alleen een verschil van mening zonder meer.

Voilá, ik heb mijn goede daad vandaag reeds binnen.

Was getekend

Tags:

21 Reacties to “Ajuinen en bonen”

  1. zeezicht Says:

    Mmm… ook een idee; afgeven op wat anderen schrijven, bij gebrek aan inspiratie. Ondertussen heb je een postje.

  2. Annemie Says:

    Mijn reactie nu is geen zeemzoeterij of flemen of hoe je het ook wilt noemen, maar ik wenste dat ik wel wat meer haar op mijn tanden had om af en toe eens scherp uit de hoek te komen… Als je dat al doet wordt je meestal ook niet als sympathiek beschouwd… Daarom, als ik niet weet wat gezegd reageer ik ook niet op een blog. Je kan het beschouwen als ‘problemen ontvluchten’… Als ik wel reageer is het omdat ik oprecht meeleef en /of meevoel of iets afweet van wat er gepost werd…
    Ik heb gezegd…en ik voel mij ook persoonlijk geviseerd! 😉
    NB. Ik heb ook niet de behoefte om mijn blogrollbestand uit te breiden alleen al om een hoger bezoekersaantal te noteren…

  3. Margo Says:

    Zou het kunnen dat niet iedere blogger heet en gereed zit om in discussie te gaan over wat hij/zij schrijft?
    Zou het kunnen dat er bloggers zijn die over de luchtigheid en saaiheid hunner leven schrijven terwijl ze in werkelijkheid niet bodemloos en oppervlakkig zijn?
    Zou het kunnen dat er bloggers zijn die in hun job dagelijks serieuze troep moeten slikken en ze zich in hun vrije uurtjes liefst vergapen aan miserie van een ander of simpele en onnozele kut-met-peren?
    Zou het kunnen dat er bloggers zijn die kakken op alles wat in blogland beweegt, terwijl hij/zij in werkelijkheid voornaam en beleefd is?
    Zou het kunnen dat de diversiteit aan blogs in het plaatje “voor elk wat wils” past?
    Ne mens zou het zich gaan afvragen op den duur.

  4. Annemie Says:

    @vandepotgerukte
    RECHTZETTING
    Ik bedoelde uiteraard:
    Ik heb gezegd…en ik voel mij ook NIET persoonlijk geviseerd! 😉

  5. vandepotgerukte Says:

    @Zeezicht,
    Bedankt om mij mee te delen dat ik geen inspiratie heb. Dus uw mening geven is een gevolg aan gebrek aan inspiratie.

    @Annemie,
    Dat doe ik dus ook regelmatig. Niets zeggen, mensen voelen zich snel persoonlijk geviseerd als uw mening niet met de hunne strookt.

    @Margo,
    Dat zou zomaar allemaal eens kunnen.

    @Annemie,
    Dat vermoeden had ik al, alhoewel, je weet maar nooit!

    Was getekend

  6. Tantieris Says:

    Awel, daar ga ik nu niet mee akkoord, zie! Lang leve de zeeeemzoeterij, jochei. 😛

  7. Annemie Says:

    @vandepotgerukte en wie het ook interesseert
    Ik wil nogmaals benadrukken dat er in mijn eerste reactie een GROTE tikfout zat…
    Ik voelde mij dus helemaal NIET geviseerd…deze tweede rechtzetting om alle misverstanden toch maar uit de wereld te helpen 😉
    En het heeft niks te maken met ‘zeem’ (wat wij hier in West-Vlaanderen) ‘honing’ noemen) 🙂

  8. jack of hearts Says:

    Kritiek wordt gauw verkeerd begrepen en waarom zou je een kritische reactie willen geven over het zoveelste stukje over de poes dat je niet raakt en niks doet?
    Nou vind ik jouw log wel fijn, dus zeg ik bij wijze van opbouwende kritiek dat dit stukje taaltechnisch wel erg slordig is. Zin vier klopt naar mijn gevoel niet (de tweede niemand zou iemand moeten zijn), in zin 5 staat het accent de verkeerde kant op en zou wat interpunctie geen kwaad kunnen en in zin zes mist een we.

  9. Madame Commentatore Says:

    De trendwatchers hebben het al een jaar geleden voorspeld, ik schreef dat toch al in januari!! Bloggen is uit maar de meeste bloggers weten dat nog niet.

    Je bent duidelijk niet bij.

  10. Aïda Says:

    En het is duidelijk dat u mijn blog ook al niet meer leest want anders had u dit op 9 september bij mij al kunnen lezen en had u dit niet meer moeten schrijven.

    (steekt tong uit)

  11. vandepotgerukte Says:

    @Tantieris,
    Wat bent U toch een schatje!

    @Jack of Hearts,
    Slordig is nog zacht uitgedrukt. Inderdaad zeer lomp van mij. Ik laat de fouten staan opdat uw reactie zijn zin blijft behouden.

    @Madame Commentatore,
    Normaliter geloof ik trendwatchers niet maar deze keer zullen ze dan wel gelijk hebben. Tsja, ik zal niet van de rapsten zijn zeker.

    @Aïda,
    Ik had het gelezen. Dat schrijfsel van U was de aanzet om het ook te doen. Ik zal eens heel dicht bij U komen staan en ook mijn tong uitsteken wie weet wat er dan gebeurt!

    Was getekend

  12. blanche Says:

    Gelukkig is daar Jef die steeds weer verrassend, spitant, wars van alle zeemzoeterigheid, maar helaas nietszeggend uit de hoek komt.

  13. gerda Says:

    Nog een maandje of twee en het is weer volop verkiezingstijd in blogland van ik weet niet wat allemaal. Misschien tijd om een fris relletje te laten waaien. Ik heb al inspiratie.

  14. Hannah Says:

    Gerda, leuk! Iets om naar uit te kijken. Dat relletje dan toch.

  15. vandepotgerukte Says:

    @Blanche,
    Dat laatste maakt dat hij is zoals de rest. Een geruststellende gedachte.

    @Gerda,
    Go for it!

    Was getekend

  16. Leen Says:

    Een zeemoetirige reactie komt eraan: humhum: … groetjes vanuit Belgie en nog veel bloggenot vanwege de voor jou onbekende Leen, de Leen die af en toe nogal zeemzoeterig blogt, … ik wil wel heet, sexy en erotisch schrijven maar er lezen teveel bekenden mee, en die mensen kennen mij als … zeemzoeterig! Niet dat het jou wat doet, natuurlijk …

  17. Elise Says:

    Door het lezen van een scherpzinnige commentaar van jou op een ander blog was mijn nieuwsgierigheid gewekt naar je eigen blog :-). Ik kan je eerlijkheid wel appreciëren en ik verdenk jou daarbij ook van enig gevoel voor humor. Maar schrijven/bloggen blijft zwart-wit, een commentaar kan harder en kwetsender lijken dan hij is bedoeld omdat er geen (lichaamstalige) nuances zijn… Ook sluit ik me deels aan bij Leen, in die zin dat ik zelf ook ‘zachter’ schrijf dan ik soms zou willen omdat vrienden en familie mijn blog lezen. Ik overweeg om een anonieme blog te maken waarop ik mijn gang kan gaan (maar wat dat zou betekenen, dat weet ik nog niet zo goed).

  18. zapnimf Says:

    a) Ik sluit mij aan bij Margot
    b) Je doet er evengoed aan mee
    c) Als je op dit stuk veel reacties krijgt en op een lamme niks, moet je daar misschien conclusies uit trekken
    d) Bloggen is vooral een voor wat hoort wat gebeuren. Ik kan alvast mijn lezers die niet bloggen (en dus werkelijk geïntresseerd zijn) op één hand tellen.
    e) Iedere blogger schrijft zoals hij gebekt is. Het is gemakkelijk er commentaar op te geven. Je zou er evengoed nooit meer kunnen gaan lezen als het toch allemaal zever is. Consequent blijven.
    f) Welke snob bepaalt wat het lezen waard is en wat niet? Ieder zijn meug.

  19. vandepotgerukte Says:

    @Leen,
    Ge moogt gij altijd uw ontboezemingen mailen, geen probleem.

    @Elise,
    Aangezien ik mij voor niemand hoef in te houden is er aldaar geen probleem. Toen ik dit blog opstartte was dat met dezelfde bedoeling, anoniem. Ik heb het gelukkig niet volgehouden precies omdat dat nergens voor nodig is.

    @Zapnimf,
    U bent wel georganiseerd te werk gegaan bij deze reactie, ik zal uw systeem proberen volgen, maar niet kwaad worden als het niet lukt.

    a) Ok.
    b)Ikke?¿? Dan moet ik toch wel zeer bezopen geweest zijn dat ik niet eerlijk gereageerd heb. Een zoete reactie kan wel, maar dan omdat het gelezene daarvoor geschikt was. Als ik het gedaan heb dan mijn excuses hiervoor.
    c) Ok
    d) Ik ken mijn lezers niet
    e) Ik lees 90% van de blogs eenmaal en daarna nooit meer vandaar mijn opmerking. Consequent genoeg?
    f) Waar staat dat snobs bepalen wat het lezen waard is? Ik herhaal verschillende malen in de tekst “Daar is niets mis mee”, dus ventileer ik mijn mening, laat die arme snobs toch niet het slachtoffer zijn van mijn rijmelarij.

    Nu krijg ik toch een tien voor dit huiswerkje, niet?

    Was getekend

  20. zapnimf Says:

    Hmm.
    Ik moet toegeven dat ik al meer dan één keer gelachen heb met je reacties bij anderen omdat de invalshoek net dat tikkeltje anders was.
    Ok, je was dus wel eerlijk.
    Waar las ik onlangs toch ook alweer :
    Eerlijk duurt het langst?
    Mijn kloten!

    Waar?

    Tot genoegen

  21. vandepotgerukte Says:

    Ik ben aangenaam verrast dat ik U aan het lachen kunnen maken heb. Bedankt.

    U las dat natuurlijk hier, waar anders? Aangezien ik altijd eerlijk ben heb ik dus aan den lijve ondervonden dat het klote is. Daarom schreef ik het. Maar als inwoner van het land van Quijote ga ik dapper door! Soms laat ik Sancho de horlepiep dansen om me op te beuren als ik twijfel of ik ddorga met eerlijk zijn, tot hiertoe heeft Sancho mij horlepiepend altijd op het rechte pad gehouden.

    Was getekend

Geef een reactie

