Vroeger was het beter! Of niet?

Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit pleegt men wel eens al dan niet van daken te schreeuwen. Door omstandigheden bestaat het gevaar dat de hoeveelheden van iets zodanig exploderen dat men eerst enorme hoeveelheden rommel van datzelfde iets moet consumeren voor men op een dag verwonderd en met open mond denkt: “Het kan. Dit is excellent!”.

Toen de kerk haar macht zag tanen kon ze niet anders dan stilletjesaan het plebs ook toe te laten tot het Walhalla van de letteren. En daar liep het mis. Lieve Heer er werd wat afgezeverd. Iedereen voelde zich plots geroepen om een gans te slachten, dat beest te pluimen en met hun Stanley mes een pluim tot pen te snijden. Inkt was geen probleem. Water met bewerkte galnoten mengen en klaar was Kees. Gewapend met de pen en het maagdelijke witte papier aangekocht bij  Aldi verkrachtensklaar.

Tot een aantal jaren geleden was er geen vuiltje aan de lucht. De tot papier bewerkte stukken schors bleven in de onderste lade van een kastje liggen tot men op een dag verhuisde en men op deze ontboezemingen stuitte. Het werd door de schrijver nog een laatste maal gelezen met een melancholische glimlach en vervolgens op de vuilhoop gegooid. Dat waren nog eens tijden. Tot op de dag dat bij Cern twee knappe koppen, meerbepaald één knappe kop Robert Cailliau, een belg en Tim Berners Lee, een Engelse meeloper van heb ik jou daar, Als goede patriot kan ik niet anders dan onze jongens verdedigen, het wereldwijde web uitvonden. Die Engelsman voerde dagelijks karrevrachten koffie aan, zoete sandwichen besmeerd met filet Americáin Preparé en tegen de namiddag een paar Belgische streekbieren opdat Robert steeds goed voorzien van spijs en drank zijn werk kon verderzetten.

Vanaf dat moment was het afgelopen met de vodjes die in laden vergeelden. Vanaf dat moment werd alles op de vuilhoop van het web gegooid met als gevolg dat die afvalberg gigantische vormen aannam. Als Vlaams primitief, zoals men mij weleens bestempeld, eis ik dat de Kerk ingrijpt! Censuur, brandstapel en heksenvervolging. Een schrijverswaag moet geplaatst worden in elke zichzelf respecterende bibliotheek. Hoogstwaarschijnlijk zou ik daar ook aan mijn einde komen. Maar als de rest mag zeveren dan mag ik het ook.

Was getekend

Tags:

8 Reacties to “Vroeger was het beter! Of niet?”

  1. Duvel Says:

    Vroeger was het niet beter.
    De brandstapel staat hier klaar.
    Wil U er nu komen op gaan staan aub.
    Dank bij voorbaat.

  2. micheleeuw Says:

    De www is virueel, gelukkig of we hadden geen bomen meer. Ik zou komen blussen want ik hou niet van brandstapels.

  3. breeg Says:

    Laat alles toch gewoon verdwijnen in de vergeetputten van het www. Iedereen smijt zijn vodje erop en niemand die het ooit nog leest. Gezien de opwarming van de aarde een betere oplossing dan een brandstapel.

  4. Margo Says:

    Zever maar dapper verder op het net Meneer Vandepot G.
    U doet dat naar behoren.

  5. nel Says:

    Als we zo doorgaan het net vol te zeveren wordt het www binnen afzienbare tijd de grootste energieverslinder op aarde.

  6. Hannah Says:

    Niet gelezen worden is al een straf op zich. De schuld ligt bij de lezers, niet bij de schrijvers. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook veel zever blijf lezen. Eigen schuld, dikke bult. Het vergt alleen soms wat tijd om het kaf van het koren te scheiden.

  7. lies Says:

    vroeger was het beter, maar later zal het ook beter zijn, laten we daar naar uitkijken!

  8. vandepotgerukte Says:

    @Duvel,
    Hebt U vuur of moet ik zelf een aansteker meebrengen?

    @Micheleeuw,
    Ik kom voor eeuwig uw schotels wassen.

    @Breeg,
    De autosnelweg der informatie ligt dan bezaaid met papier en dat rijd zo moeilijk.

    @Margo,
    Bedankt voor het compliment.

    @Nel,
    Dus iedereen stoppen en mij de ruimte geven!

    @Hannah,
    Dat omschrijft U inderdaad mooi.

    @Lies,
    Het zou kunnen. Afwachten.

    Was getekend

Geef een reactie

