Jan Modaal en Piet Snot

Staking! Op de barricades!
“Welke barricades?” Vraagt Jan aan Piet in café De Sportvriend.
“Ge peist toch niet dat ik in de regen ergens op een kruispunt aan een tonneke vuur ga gaan stoken en pamfletjes uitdelen en mensen tegenhouden. Dat is van de oude tijd.”
“Een potje biljart, een paar pinten en naar huis.” murmelt Piet terwijl hij zich concentreert op de witte bal.
“Een dag congé payé, dat is mijn staking!” Roept Pol die in Brussel voor een boekhouderskantoor werkt.
“Waarom wordt er feitelijk gestaakt”
Het enige antwoord kwam van Piet: “I am going for the black one” nadat hij een rode gepot had.
De dag dat Jan Modaal voor Piet Snot op de trein stond te wachten was halverwege.

Was getekend

Tags:

9 Reacties to “Jan Modaal en Piet Snot”

  1. zapnimf Says:

    Mijn jan modaal pedaleerde zijn twintig kilometer trein vandaag. In zijn mailtje : Oja, en ik stond voor de spoorweg, er kwam een lege passagierstrein voorbij.

  2. sneeuwkoningin Says:

    Miet met de pet blogt van thuis uit vandaag wegens technisch werkloos

  3. Margo Says:

    Niks gemerkt van de staking. De E40 zit ’s morgens altijd accordeonvol tussen Aalst en Ternat, vandaag niet meer dan anders, helaas.
    Helaas ja, was ik verdekke nog op tijd op ’t werk.

  4. Annemiek Says:

    Ik zag het op het nieuws dat er in Belgie gestaakt werd. Lastig als je naar je werk moet.

  5. zeezicht Says:

    Hopelijk brengt het iets op!

  6. Annemie Says:

    Als fervente thuisblogger heb ik wegens omstandigheden ook gestaakt!
    Ik heb de pc maar na 17u aangezet 😉

  7. vandepotgerukte Says:

    Zapnimf,

    Ik heb hartelijk moeten lachen om uw lege trein. En niets dan respect voor uw Jan Modaal.

    @Sneeuwkoningin,
    Niet naar Café de Sportvriend?

    @Margo,
    Ik weet het niet maar het nieuws maakte toch gewag van nog meer verkeersellende dan normaal. Op tijd? Opslag vragen, nu meteen en anders staken!

    @Annemiek,
    Ja ik weet het ook maar uit de pers maar vond het wel een goed item voor een blogje.

    @Zeezicht,
    Nadat ik uw commentaar gelezen heb ben ik een beetje beginnen mijmeren met mijn deerne en zijn we tot de persoonlijke conclusie gekomen dat dit niets opbrengt. In het verleden was een staking een pressiemiddel waarbij de arbeiders het werk neerlegden en bleven staken tot er een oplossing uit de bus kwam, of niet is ook gebeurd. Nu staakt men één dag om zich te laten horen en einde verhaal. Ik vermoed dat geen politieker of werkgever daar wakker van ligt.

    @Annemie,
    Solidarnosc!

    Was getekend

  8. Hannah Says:

    Ik ben tegen staken en de economie ontwrichten.

  9. micheleeuw Says:

    Ik was thuis : ietwat ziekjes maar voor mijn tv/dvd te vinden.

Geef een reactie

