De vleesgeworden droom

“Filet americain, dat mis ik.” Dacht Jef toen hij voor de etalage van de plaatselijke electro-winkel naar een gehaktmolen stond te kijken. “En gehakt, want hier kan ik ook wel gemalen vlees kopen, trekt niet op het goedje wat ik als kind in de vorm van een vleesballetje kreeg bij de slager.”
Jef stapte de winkel binnen. Een klingelend geluid boven zijn hoofd kondigde zijn binnentreden aan. Na enige ogenblikken kwam vanuit een zijdeur achter de lange glazen toonbank die vollag met mp3 spelertjes, horloges en gsm’s, een kortgerokt, koket dametje van rond de dertig tevoorschijn. Ze begroette Jef opgewekt. “Hola, que tal?” Jef haalde zijn notitieboekje boven en schreef voor de zoveelste maal de woorden: “Ik kan niet praten.” De winkeldame bekeek hem even onderzoekend aan en haalde haar schouders op. “Wat had de jongeman gewenst?” Hij wees het gehaktmolentje aan. Nadat ze de bijbehorende doos was gaan halen in het belendende magazijn rekende ze af. “Muchas gracias” Kirde ze hem nog na toen hij het pand verliet.

“Nu ga ik filet americain en gehakt fabriceren. Wat zal ik bij de slager halen?” Dacht hij vergenoegd terwijl hij op de bank voor de kerk zijn toestel zat te bewonderen. “Heerlijk hoe ik mij nu eventjes kan verlekkeren in wat soort gehakt ik ga maken” Hij was er nog niet uit of hij varkensvlees of rundsvlees door zijn nieuwe machine zou jagen.

Was getekend

Tags:

2 Reacties to “De vleesgeworden droom”

  1. micheleeuw Says:

    Hij kan beter een kaartje (laten) plastificeren, zo moet hij het niet telkens opschrijven.
    Niet alleen welk vlees maar ook welke kruiden moet hij kiezen. Toch ?

  2. Margo Says:

    Voor filet americain van de chef moet ge rundsvlees gebruiken, ’t schijnt. Met welke sauzig kruidenmengsel ga je dat goedje filet americain prepareren?

Geef een reactie

