To blog, or not to blog

Stuur ik een mail naar een oude blogvriend met de vraag: “Awel, waar zit gij?” Luttele momenten later krijg ik reeds antwoord:
Ik heb het nogal druk. Los daarvan heb ik het bloggen wel een beetje gezien. Het is een kleingeestig wereldje waar het precies draait om “Ik kom bij jou en jij komt bij mij.” Ook merk ik jaloezie en daar heb ik al helemaal een broertje aan dood.

“Tiens, tiens” denk ik bij mezelf. “Die mens heeft niet volledig ongelijk, wat zeg ik? Die mens heeft nogal redelijk veel gelijk.  Inderdaad klopt het dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik verkondig op andermans blog want nogal snel zijn mensen in hun kont gebeten of denken ze dat een reactie een persoonlijke aanval is. Dus weest gewaarschuwd: Ik kom U stalken zodat U bij mij langs komt. U bent allen mooi en lief.

Van het vorig schrijfsel hadden jullie niet terug, Hé! Nul reacties, 43 hits op 7 uur tijd!

Ik mag niet klagen, dankzij het bloggen heb ik iemand gevonden die mijn werk eindredacteert. Als dat geen positief resultaat is!

Was getekend

Tags: ,

21 Reacties to “To blog, or not to blog”

  1. micheleeuw Says:

    Bij mij mag je elke reactie kwijt als die maar uit je hart komt. Die niet komt, moet ook niet keren.
    Dat is zeker zeer goed nieuws !

  2. Tantieris Says:

    Yep, hij heeft gelijk. Haat en nijd tot grote spijt indien ge niet ‘mee’ zijt.
    Aan de andere kant leerde ik ook vele lieve, toffe mensen kennen, kan ik mijn ei kwijt en word ik ervoor gewaardeerd. En krijg ik ‘rukkers’ als uzelve op bezoek. Het blogleven kan toch heel schoon zijn.
    Uw ironie charmeert me, uw humor ook en uw sentiment af en toe nog meer. Blijven bloggen zou ik zo zeggen 😉

  3. breeg Says:

    Tja, als ik een vriend of kennis op straat tegenkom, dan ben ik ook voorzichtig met wat ik tegen hem/haar zeg. Zo is dat hier in het blogwereldje ook ongeveer, valt bij mij onder de noemer ‘respect voor andere mensen’. Zolang het maar geen reacties zijn als “nog een fijne woensdag”, ben ik allang tevreden.
    Je stalken heeft dus weeral succes gehad, want ik ben hier nog maar eens langs geweest 🙂

  4. Hannah Says:

    ‘U bent allen mooi en lief.’
    Vandepot, uw oprechtheid pakt me.

  5. Deftige Dame Nel Says:

    Een stalker?! Bij de deftige dames?! Laat maar komen!
    Maar wij komen alleen terug als de Bollie koud staat.

  6. sneeuwkoningin Says:

    jeetje zeg.Ik zit nog geen volledig jaar in het blogwereldje en ik ga niet alle blogs gaan opvolgen van hen die mij lezen.Het zal wel kloppen dat het blogwereldje zo in elkaar zit maar daar hoeft een normaal mens toch geen ruk om te geven.blijf allen lekker doorbloggen,wie interessant is,wordt gelezen en u vandepotgerukte,mag ten aller tijde op mijn tenen komen staan…

  7. Blanche Says:

    Mij kan je niet stalken want ik heb geen blog, opjagen daarentegen, dat kan je wel. Als we binnen de 7 uur niet reageren op een schrijfsel hebben we er niets van terug?
    En jaloezie in de blogwereld, hoe moet ik mij dat voorstellen?
    Dat zijn gewoon lekenvragen hé.
    Zouden blogs die bezoek krijgen van bloglozen niet de beste zijn, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat…..
    Die eindredacteur eindredacteert hier toch je schrijfsels niet? Indien wel, dan neem ik een eindredacteur onder de arm om mijn reacties te eindredacteren.

  8. treiner Says:

    alsof bloggen anders zou zijn!
    je hebt jaloezie, je hebt leuke momemten , je hebt akelige reacties
    net zoals in dat echte leven

  9. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Elke reactie van mij komt uit het hart, soms is er zelfs over nagedacht.

    @Tantieris,
    Ik buig nederig spreid mijn armen neem uw compliment stevig vast. Ik sta recht en kijk met een uitdagende blik rond denkend: Wie heeft de gore moed om mij dit afhandig te maken?”

    @Breeg,
    Bij een kennis kan ik dit nog verstaan, bij een vriend niet. Voorzichtigheid vind ik geen synoniem van respect. Bedankt om mij te willen stalken.

    @Hannah,
    Ik ben een eerlijk mens!

    @Sneeuwkoningin,
    Ik zou U geen pijn willen doen, ik zal regelmatig blogsgewijs naast U komen staan.

    @Deftige dame Nel,
    Wat is de Bollie? Ik ben even niet mee.

    @Blanche,
    Toen ik dat van die 7 uren schreef stond het er al anderhalve dag op, maar inderdaad verwonderde het mij dat op zo’n korte tijd toch 43 mensen het bericht gezien hadden en niemand erop reageerde.
    Het eindredacteren heeft niets te zien met mijn blog, wel met Jef.

    @Treiner,
    Klopt als een bus en spoort als een trein!

    Was getekend

  10. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer V.d.P. Gerukt,
    Weet U wat er bij mij stevig inhakte? Het zinnetje:
    “Ik kom bij jou en jij komt bij mij.”
    Verdorie, hij heeft dus inderdaad gelijk. Eigenlijk zijn we met z’n allen een stelletje zielige aandachtzoekertjes.
    Nu, terwijl we aan het bloggen zijn, lopen we niet langs de straat, moet U maar denken.
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  11. Annemiek Says:

    Zo gaat het wel: Ik kom bij jou en jij komt bij mij.
    Maar van jaloezie is geen sprake, hoewel…. af en toe zet u een stukje neer, zo mooi, dat ik jaloers ben omdat het niet uit mijn pen is gekomen.
    Dus ik kom hier regelmatig terug om mij te ergeren 😉

  12. zeezicht Says:

    Ik lees veel blogs, maar weet ik niet wat zeggen, dan reageer ik niet. Van jaloezie heb ik nog niets gemerkt, of het ontgaat mij.
    En soms denken mensen die zelf lange tenen hebben, dat het voor iedereen geldt.
    Je schrijft gevat, wat niet wil zeggen dat ik het altijd mooi vind.
    En bij mij mag je reageren over wat je maar wilt.

  13. vandepotgerukte Says:

    @Drs.
    Ik hoop dat het inhakken geen letsels nagelaten heeft. Wat is er mis met langs de straat te wandelen?

    @Annemiek,
    Goh, bedankt!

    @Zeezicht,
    Zit ik hier nu toch wel met mijn bek vol tanden. De zin: “Je schrijft gevat, wat niet wil zeggen dat ik het altijd mooi vind.” doet mij veel plezier. Dat meen ik.

    Was getekend

  14. cARPe diEM Says:

    Leg gewoon uw kak zoals ge bezig zijt, waar ge maar wilt. Als een blogger daar al niet tegen kan.

  15. tijdtussendoor Says:

    Laat je door niets weerhouden om te schrijven, ook niet als je bij mij langskomt. Ik vind het heel erg verfrissend om iemand op bezoek te krijgen met een heel andere manier van schrijven. Bij deze dus altijd welkom!

  16. Annemie Says:

    Ik sluit mij eigenlijk een beetje aan bij Zeezicht! Ik kom altijd lezen maar als het mijn ding niet is of ik kan er geen zinnige reactie opgeven, dan doe ik er liever het zwijgen toe!
    Maar schrijven kan je…en ik verlaag mij hierbij niet tot pluimstrijkerij! 🙂

  17. karen van staeyen Says:

    Het valt toch op dat de Vlaamse bloggers over het algemeen een vrij hoog literair gehalte hebben. Komt dat door ego-tripperij? Misschien, maar het levert gelukkig vaak geestige en mooie schrijfsels op. Net als in de “echte” wereld zijn er beleefde en minder beleefde mensen. Er is ook concurrentie, denk aan diggs en stumbles en andere platforms waar het er soms heel gemeen aan toe gaat. Hoe dan ook, kwaliteit komt altijd bovendrijven. Zeg, ge kmt toch ook eens langs bij ons, hé ;-D

  18. Margo Says:

    Gelezen.

  19. francky Says:

    ik lees graag andermans blogs, maar moest ik iedere blog die ik leuk vind van commentaar voorzien dan kom ik tijd te kort om in real life nog iets uit te voeren. En zoals iemand al voor me gezegd heeft : als ik niets kan toevoegen aan de blog zelf of iemand anders heeft al commentaar geschreven die ook mijn mening is, dan zwijg ik liever.

  20. jack of hearts Says:

    klopt natuurlijk, loggers zitten elkaar naar de mond te praten. Die comment box is louter bedoeld om medicatie te droppen tegen afwijzing, onzekerheid en minderwaardigheidscomplex. Het liefst een overdosis. En vanzelfsprekend geldt dat als jij niet bij mij komt dan kom ik nooit meer bij jou.
    En dit allemaal wetende is het toch leuk af en toe wat stroop om de mond gesmeerd te krijgen.

  21. treiner Says:

    wat een gezeik toch
    sorry ik begin opnieuw
    een fietsenmaker wil dat er met zijn fietsen gereden wordt, een muzikant naar zijn muziek geluisterd en een blogger dat hij gelezen wordt
    een blogger is geen ras apart

Geef een reactie

