I have a dream

Het was lang geleden dat er hier nog stokjes de ronde deden. Deze morgen lag er eentje hier op mijn erf van Breeg. Ik stapte er verwonderd op af en bekeek het ding. Het was een vrij grote stok, want er stond een boodschap in gekerfd. Een hele hoop regels, die ik logischerwijze aan mijn met droge schapestront besmeerde laars lap. Ik ben niet op een berg komen wonen, ver van al het gewoel en betuttelende wereldje om mij nu te laten commanderen. Maar de essentie van de boodschap zette mij wel aan het denken: Shock the world with 6 unspectacular quirks of nobody else than your lovely self. In het schoon en al dan niet beschaafd, daar kan over gediscussieërd worden, Nederlands: Vertel zes van de meest oninteressantste en onbelangrijkste dingen die U uitvoert.

Met het stuk fossiele brandstof in mijn handen begon ik na te denken, dat doe ik namelijk weleens. Volgens mijn deerne zelfs te veel. Zou dat mischien een oninteressant iets kunnen zijn? Ik denk te veel. “Is niet alles voor de buitenwereld wat ik doe oninteressant?” Bedacht ik opeens. “Zelfs mocht ik na het beëindigen van dit vodje mijn laatste adem uitblazen zou dat oninteressant zijn.” dacht ik.  “Behalve voor een paar naasten.” meende ik opgelucht. Alhoewel opgelucht, het is wel triest dat mensen verdrietig zouden zijn om mijn heengaan.

“Dus is eender wat ik uitvoer oninteressant” concludeerde ik. Dan kan ik wel een lijstje opmaken met wel duizend dingen. Ik pik er zomaar zes uit.

1. Ik ben stapelgek op mijn wijf.
2. Ik zit tien uur per dag te bedenken wat ik de volgende vijf á zes uur zal schrijven en verdien daar geen zak mee. Ik vind dat hard labeur maar het geeft mij verschrikkelijk veel voldoening.
3. Ik ben totaal niet ambitieus als het op geld verdienen aankomt. Anders stopte ik met schrijven en ging een gewone job zoeken. Maar: “I have a dream.”
4. Mijn deerne steunt mij door dik en dun.
5. Ik steun mijn deerne door dik en dun.
6. Tot deze zomer zoop ik teveel, ik kwam tot die conclusie toen ik met mijn  boezemvriend tot stukken in de nacht aan de zee zat te praten. Ik zuip veel minder nu. Bedankt Lange. Ja de Lange is maar 1m55 groot daarom noemen we hem de Lange.

U ziet, wat een hoop onbelangrijke onzin ik U hier voorschotel. Ik hoop dat U ervan genoten heeft. Nu wat die regels betreft. Ik zou dit moeten doorsturen naar zes man. Daar ben ik veel te lui voor en ik heb nooit stokjes doorgestuurd, dus ik nodig iedereen uit om dit stukje boom op te pakken en er iets met aan te vangen.

Was getekend

Tags:

12 Reacties to “I have a dream”

  1. Annemie Says:

    Follow your dream on your mountain with your boots full of sheepshit… 😉

    Misschien doe ik wel iets met dat stokje want ik doe veel oninteressante dingen!

  2. breeg Says:

    Heeft het minder zuipen ook invloed op het schrijven? Verder heb je dat heel goed gedaan! Als ik nog zo eens ne stok toegesmeten krijg, weet ik waar hem naartoe te zwieren. 😉

  3. den moat Says:

    bekijk “the last lecture” van randy pausch op you tube.
    heel toepasselijk voor dit stuk

  4. Deftige Dame Marie Says:

    Er valt mij iets bijzonder interessant op in dit schrijfsel: uw geiten produceren schapenstront!
    Daar kom ik naar kijken, het is toch niet ver, die berg van jou.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Annemie,
    Doen!

    @Breeg,
    Ja door minder te zuipen werk ik meer.

    @Den Moat,
    Zu schuune vloams moat, a k’verschiete er van.

    @Deftige Dame Marie,
    Mijn vrouw, dat arm schaap, is incontinent, ganse dagen bagger ik door haar willekeurig achtergelaten excrementen, vandaar die schapenstront.

    Was getekend

  6. Axelle Says:

    Mijns inziens, wat niet veel voorstelt, komt u een stuk of wat oninteressante quirks te kort omdat nummer 1, 4 en vijf teveel op elkaar lijken.

    Verder zijn uw oninteressantheden het lezen waard!

  7. Hannah Says:

    Al bij al ben je een gelukkig mens.

  8. tijdtussendoor Says:

    Gij hebt geluk met uw deerne en zij met u…:-)

  9. zeezicht Says:

    Als je het mij vraagt doen we minstens 90 % dingen die voor iemand anders niet interessant zijn.

  10. micheleeuw Says:

    Inderdaad : volledig oninteressant maar toch leuk om te lezen. 😉

  11. vandepotgerukte Says:

    @Axelle,
    Als ik schrijf dat ik mijn wijf graag zie dan weet U nog altijd niet of ik haar steun en zij mij. Dus een beetje extra informatie is nooit weg, Alhoewel ik uw redenering wel snap.

    @Hannah,
    Ik mag niet klagen.

    @Tijdtussendoor,
    Noeste liefdesarbeid werpt zijn vruchten af.

    @Zeezicht,
    Ja dat is mijn punt bij dit schrijfseltje.

    @Micheleeuw,
    Ge ziet ’t moet altijd interessant zijn om leuk te zijn. Bedankt.

    Was getekend

  12. Margo Says:

    Verdekke, ik kreeg ook dit stokje toegeworpen van Breeg…’k moet daar dringend eens werk van maken. Oninteressantigheden genoeg.
    Wel eens leuk om te lezen wat een mens oninteressant vindt aan zijn eigen.

Geef een reactie

