Grappig ezeltje

“Wat vind jij Jef?” Vroeg de boer die aan de tapkast stond. “Barack of Mc Cain?”
Jef, die aan de smoezelige tafel in de hoek van deze knijp zat, was tekeningetjes aan het maken met het vocht van het gemorste bier. Hij schrok, gestoord in zijn concentratie, en keek de boer aan.
“Wat moet ik er van vinden?” peinsde hij. “En als ik er al iets van vind waarom wil iemand dat weten?”
Jef ging verder met tekenen en sloeg geen acht meer op de landbouwer die zijn vraag reeds herhaalt had aan een andere cafébezoeker. Deze ging wel gretig in op het onderwerp.

“Mensen willen een ander hun mening niet weten,” filosfeerde hij “ze willen alleen een bevestiging van het door henzelf verkondigde, en als die confirmatie er niet komt dan ben je de lul. Dan krijg je een tirade van hier tot in Sevilla om je te laten inzien hoe achterlijk je wel bent.”

De boer keek nu triomfantelijk de gelagzaal rond, want zijn gesprekspartner had zijn stelling in een notedop over de Amerikaanse verkiezingen beaamd. “hoort,” riep hij “ik ben niet alleen!”

“Horen heeft iedereen het wel gedaan, zonder twijfel, maar of er hier geluisterd wordt naar elkaar daar heb ik mijn twijfels over.” oordeelde Jef in zichzelf. Hij keek tevreden naar de tafel, zijn tekening was af. Er stond een grappig ezeltje op het tafelblad geschetst.

Was getekend

Tags:

3 Reacties to “Grappig ezeltje”

  1. micheleeuw Says:

    Hij bleef toch bij het onderwerp …

  2. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Vandepot,
    Ik heb er eigenlijk geen verstand van, maar ik ben toch blij dat Obama gewonnen heeft. “Waarom dan wel?” zult U zich nu afvragen. Wel gewoon omdat die Obama mij een vriendelijker mijnheer lijkt dan die McCain. Het is flauw, ik weet het, maar daar zult U het toch moeten mee doen.
    Wat mij betreft, ik ben – Gode zij dank – vooralsnog goed gezond en heb de eer te zijn,
    Uw onderdanige dienaar,
    Drs. Johan Arendt Happolati

  3. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Daar lijkt het wel op.

    @Drs.
    Hij heeft mijn sympathie ook, maar daar ging het niet over. Ik deed een poging middels dit tafereeltje om aan te tonen dat iedereen sowieso een mening heeft en niemand nog naar elkaar luistert. Ik kon evengoed appels en peren geschreven in plaats van de presidentskandidaten.

    Was getekend

Geef een reactie

