Kwinkslaande stokken

Bij het opstaan betrad ik deze ochtend mijn erf en zag tot mijn grote ontzetting dat de afgelopen nacht hooligans het nodig gevonden hadden om er stokken op te gooien. Nu begreep ik waarom mijn Mechelse herder de halve nacht aan het blaffen geweest was.

Nader onderzoek van deze drie stukken brandhout bracht aan het licht dat ze niet bestemd waren om mijn hond te pesten maar dat het was om mij te kloten. Drie maal stond dezelfde boodschap in het hout gekerfd: “Vertel zes kwinkslagen over jezelf”. Eén was afkomstig van Heidi, een andere van Micheleeuw en de laatste van Nagalore. Een mens zou voor minder paranoïde neigingen ontwikkelen. “Dit is een samenzwering!” Flitste het door mijn hoofd. Aangezien ik van geen kleintje vervaard ben zal ik uw wensen vervullen. Van de vrouwelijke hooligans dan toch. Normaalgezien vervul ik geen wensen van mannen, maar aangezien het om dezelfde boodschap gaat zal ik deze keer dan toch ongewild ook de wens van een man inwilligen.

Aangezien mijn leven één grote kwinkslag is wil ik toch nog een paar uur bedenktijd alvorens te voldoen aan uw vraag.

Was getekend

Tags:

9 Reacties to “Kwinkslaande stokken”

  1. micheleeuw Says:

    Sorry, ik wist niet dat je al getagd was. Toch bedankt voor het opnemen van de stok.

  2. Annemie Says:

    Wel, ik bevind mij in dezelfde situatie – maar ‘kwinkslagen’….ik weet niet eens waar ik die zal zal uithalen en dan nog wel 6 stuks!! Ik ben van het nuchtere soort en weet niet onmiddellijk uit welke bron te putten ivm met dit onderwerp 😉
    Ik heb alle tijd om deze opdracht (vrijblijvend) tot een goed einde te brengen!
    Het enige wat ik weet is dat vanaf deze avond de stokken l(ees ‘takken’) ons rond de oren zullen vliegen want hier in West- en Zuidwestvlaanderen wordt hevige storm voorspeld en overvloedige regenval, vooral in de nacht van maandag op dinsdag. Straks heb ik hier een beperkte familiebijeenkomst, mijn broer en zussen met aanhang, om af te spreken voor Kerstmis. Die dag komt gans de familie D. (ouders, kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen, bij benadering 37 personen) tesamen…en wij, de kinderen, organiseren dat. De samenkomst deze namidddag zal wel gepaard gaan met de nodige geintjes, grappen en grollen en de niet te vermijden steken onder water… Hopelijk zonder stormschade – want terwijl ik dit schrijf – waait de keukendeur zomaar open!
    Groeten uit het stormachtige West-Vlaanderen… hopelijk zonder ongewenste stokken (lees: takken) waar die niet gewenst zijn…

  3. zeezicht Says:

    Kwinkslagen verzin je terplaatse wanneer het zo uitkomt, maar om ze dan te onthouden en in een postje te gieten… niet zo simpel.
    Maar voor jou kan dat geen probleem zijn… denk ik. 🙂

  4. Heidi Says:

    goed zo!

  5. Deftige Dame Nel Says:

    Wie van de drie is de man?

  6. Annemie Says:

    @zeezicht
    Ik heb ook een ‘tag’ gekregen en dan nog van meerdere medebloggers.
    Ik ben het volledig met je eens wat betreft de betekenis van een ‘kwinkslag’… En ik moet eerlijk toegeven dat ik het geen gemakkelijke opgave vind! Maar we zullen ons best doen… 🙂

  7. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Niks te sorry. Goed begrepen!?

    @Annemie,
    Ik ben ook een nuchter type, behalve als ik teveel gedronken heb, en het is inderdaad niet zo gemakkelijk. Ik hoop dat de storm snel overwaait zonder al te veel hinder. Veel geluk daar.

    @Zeezicht,
    Het is dus wel een probleem.

    @Heidi,
    Goed zo? U doet mij wat aan!

    @Deftige Dame Nel,
    Nagalore

    Was getekend

  8. Annemiek Says:

    Ze hebben er heel wat voor over om u te plagen. Ze gaan er zelfs midden in de nacht in grote getale voor op pad.
    U kunt het hout ook in uw vuurkorf of open haard gebruiken.

  9. treiner Says:

    en ik dacht dat ik de laatste was, delen we toch die eer

Geef een reactie

