Meneer Doktoor!

Wat ziet mijn ander lodderoog vandaag? Dat ik blijkbaar niet de enige ben die vindt dat het ADHD rekensommetje niet klopt. In het nieuwsblad staat het geschreven en gedrukt: ‘Dat komt omdat de dokters te pas en te onpas medicijnen voorschrijven’,

Was getekend

Tags:

5 Reacties to “Meneer Doktoor!”

  1. Annemiek Says:

    Wat afschuwelijk dat die moeder haar kind om het leven bracht.
    Ik ben het wel eens met de stelling dat er erg snel geroepen wordt dat iemand ADHD heeft.
    Bovendien lijkt het wel of steeds minder mensen kans zien op eigen kracht hun kinderen op te voeden. Veel dingen worden gezien als iets waar je voor behandeld moet worden, of in thrapie moet.
    Kijk maar eens naar het aantal opvoedingsprogramma’s die er op het ogenblik op tv zijn.

  2. Margo Says:

    Zou het kunnen dat ik er met mijn reactie op je vorige postje niet veraf zat?

  3. sannebarcelona Says:

    Gracias para tu consejo! Todavía no he visitado el Macba, pero quizas en el futuro! Tengo que hacer mucho mas aquí!

    Hasta luego!

  4. breeg Says:

    Groot gelijk, meneer VDPG. Ik geloof er ook niks van, en vind het eveneens heel erg voor de ouders die écht een kind hebben dat ADHD heeft. Maar het is een gemakkelijkheidsoplossing voor de dokters… gemakkelijker dan tegen vader en moeder te zeggen “mensen, jullie pakken zijn opvoeding niet echt goed aan”.
    Een hele tijd geleden heb ik het al ergens gelezen (ik dacht in Humo) dat niet de kinderen maar de ouders vaak in therapie moeten…

  5. sneeuwkoningin Says:

    heeft er dan echt niemand iets opgestoken uit supernanny?

Geef een reactie

