Een fles Rioja en bloggen. Niet aan te raden.

Alweer een stok op mijn erf. Jullie maken er de laatste tijd wel een gewoonte van. Nog een geluk dat het winter is en de haard hier bijna ganse nachten brand. Of wat dacht U: “Spanje, daar is het altijd warm.” Vergeet het. Hier op mijn berg vriest het ’s nachts. Overdag bereiken we wel 15 a 20 graden maar dat is geen vetpot. Dat duurt maar een paar uren en dan neemt die temperatuur een duik waar menig schoonspringer nog een puntje kan aan zuigen.

Binnenkort gaan jullie zo ongeveer alles over mij weten als ik als brave burger die stokjes blijf beantwoorden. Maar goed, ik heb niets te verbergen, dus waarom niet?

Vertel zes kleine feitjes die geweten zijn over jezelf. Op zichzelf eigenlijk een dwaze opdracht, als ze geweten zijn waarom moet ik ze nog eens vertellen? Dus geef ik er zes die niet geweten zijn, sorry Adelheid.

1. Ik volg nooit regels. Zelfs niet die van mijn vrouw, ze heeft die trouwens maar één keer in de maand.

2. Ik ben een complete idiot savant als het op talen aankomt. Ik heb er geen enkele gestudeerd en ik spreek er vijf vloeiend. Daar bestaan bewijzen van.

3. Mijn linkterteelbal hangt iets hoger dan mijn rechter, maar dat schijnt bij elk lid van de mannelijke wereldbevolking zo te zijn. Dat links en rechts is wel afhankelijk van het halfrond waar men toeft, heeft iets met de zwaartekracht te maken is mij verteld. Daar bestaan geen bewijzen van.

4. Toen ik klein was wilde ik “Meneer pastoor” worden en daarna “Chirurg” om mijn vader zijn M.S. te genezen. Met de eerste roeping wou ik zijn aandoening genezen met ganser dagen prevelen van gebeden en met de tweede roeping wilde ik die M.S. met messen uit zijn gehavende lijf snijden. Aangezien ik nooit een keuze heb kunnen maken ben ik maar niets geworden.

5. Er zijn periodes dat ik teveel zuip en periodes dat ik niet zuip.

6. Mijn beste teksten schrijf ik als ik niet gezopen heb, dus U mag één keer raden hoe in welke toestand ik nu verkeer.

Ik hoop dat U niet teleurgesteld bent Adelheid, mocht dat wel het geval zijn steek het dan op die goede klotewijn die hier gemaakt wordt.

Was getekend

Tags:

12 Reacties to “Een fles Rioja en bloggen. Niet aan te raden.”

  1. Heidi Says:

    proost!

  2. adelheid Says:

    1 en 4, geen regels volgen en niets worden, klinken voor mij als geheimtips voor levenskunst. Maar ja als ik geen regels mag volgen mag ik ook deze niet volgen. Voor mijn gedachten in de knoop liggen, ga ik ook maar een glazeke wijn nemen (Italiaanse weliswaar). Ook proost en merci!

  3. amelie toussaint Says:

    Toegeven dat het in Spanje meer blauw is als je naar boven kijkt en dat doet toch deugt. Tegen kou kun je kleden, maar tegen grijsheid…

    ps
    teveel zuipen is soms o zo leuk.

  4. jan Says:

    Het lijkt verdorie wel een stokjesverslaving.

  5. Annemie Says:

    Volgens mij zijn je teksten altijd goed -met of zonder wijn!
    Je bent een gelukkig mens als je kan leven zonder regels te volgen 🙂
    Ik nip hier aan het laatste glas Beaujolais nouveau dat ik nog uit de fles kon wringen… Ik schrijf gemakkelijker als ik een ‘glaasje’ op heb – maar nu heb ik eigenlijk niet veel te zeggen. Alleen dat echtgenoot gans het weekend ziek te bed lag en dat ik keelpijn voel opkomen en pijnscheuten in mijn rechteroor… Dat belooft niet veel goeds!

  6. Duvel Says:

    1: U volgt dus Uw eigen regels, maar dat wisten we al.
    2: Welke 3 nog naast Nederlands en Spaans ?
    3: Dat was wel geweten omdat het bij iedere man 1 van 2 hoger hangt.
    U bent rechtsdragend dus . Niet echt interessant maar U bent snel
    uitgepraat over Uw niet gekende weetjes.
    4: Als gelukkig zijn voor U niets is bent U inderdaad U niets geworden.
    Schrijver zal U m.i. ook niet worden zelfs niet wanneer U zelf een boek
    schrijft .
    5: U klinkt altijd een beetje doorzopen.
    6: Uw beste teksten ?? Heeft U dan ook goede ?

  7. vandepotgerukte Says:

    @Heidi,
    Gezondheid!

    @Amelie,
    Dat blauw klopt, en dat helpt inderdaad. Op tijd en stond een goed glas is inderdaad leuk.

    @Jan,
    De laatste tijd zijn het er veel.

    @Annemie,
    Goh, bedankt.
    Geniet van uw wijn en verzorg jullie beiden.

    @Duvel,
    Ik bewonder uw masochistische moed om steevast mijn slechte teksten te komen lezen.

    Was getekend

  8. zeezicht Says:

    2. daar vind ik mijzelf in terug, ik heb een talenknobbel. Dat maakt wel dat het mij soms verwondert hoe het mogelijk is dat mensen maar een taal verstaan.
    Nu heb je twee stokjes door elkaar gehaald, dus twee vliegen in een klap.

  9. micheleeuw Says:

    Bezopen of niet : ik blijf je graag lezen !
    Bij 5 zeg ik : ik ook ! 😉

  10. Noalinne Says:

    7 little known facts slaat wel op weinig geweten feiten en niet op kleine geweten feiten, hé.
    Maar ik moet zeggen: deze blog is een ware ontdekking.
    Heerlijk taaltje …

  11. annava Says:

    Schrijf nog maar wat zatte teksten, altijd tof om te lezen

  12. Flo Says:

    Bezopen of niet bezopen, lezen doen we toch.

Geef een reactie

