Blèrende menigte

Het is hier vandaag koud op mijn berg. Niet een koude met een zonnetje waarin U graag een wandelingetje maakt maar een mistige, vochtige koude die uw beenderen doet verbleken. Alhoewel ik die uitdrukking altijd wel een beetje stom gevonden heb, beenderen zijn sowieso bleek van kleur, zelfs die van negers.

Die koude dreef mij ertoe deze morgen mijn levende schaapskoteletten terug de stal in te drijven. Want alhoewel ze alleen moeten zorgen dat ik mijn buikje kan rondvreten ben ik geen onmens. Alhoewel sommigen vinden dat daar over kan gediscussieerd worden. Maar ach, over wat kan er niet gediscusieerd worden vandaag de dag?

En weet U, ondanks die beesten weinig of geen weet hebben van mijn besognes, ik stel me voor dat het onmgekeerde ook waar is, had ik het gevoel dat ze toch dankbaar waren dat ze demet rijp bezaaide weide achter zich konden laten.

Ik had te maken met blèrende wezens, tevreden blèrende wezens, en dat kan ik niet iedere dag zeggen.

Was getekend

Tags:

7 Reacties to “Blèrende menigte”

  1. Annemie Says:

    Ik kan het niet helpen maar na het lezen van dit logje denk ik automatisch aan het Britse parlement…als instemming op een wetsvoorstel of wat dan ook volgt er ook altijd een ‘geblèr’!
    Ik verkies edoch het geblèr van de wollige viervoeters 😉

  2. adelheid Says:

    Ja die geven meer wol – euh kaas, hé Annemie.

    “Over wat kan er niet gedicussieerd worden” vind ik de doordenker van de dag. Waarvoor dank.

  3. micheleeuw Says:

    Dat betekend meer werk voor jou want nu moet je ze zelf voederen en de stallen uitmesten ? Dat zal de koude wel verdrijven. 🙂

  4. Margo Says:

    Een van de pot gerukte dierenvriend, moet kunnen.

  5. Deftige Dame Marie Says:

    Van de Pot , u brengt mij in de war. Een deftige dame vergist zich niet graag als ze ergens over de vloer komt.
    Heeft u nu schapen of geiten? Of beide? En indien beide, waarom werden de geiten dan niet op stal gezet?
    En leveren uw schapen enkel coteletten of ook van die heerlijke Serrat en Tupíkazen?

  6. tijdtussendoor Says:

    Ik wil ook een berg met schapen, maar liefst met elke dag zon 🙂

  7. vandepotgerukte Says:

    @Annemie,
    We hebben dezelfde smaak.

    @Adelheid,
    Ja die zin vind ik ook wel geslaagd, al zeg ik het zelf.

    @Margo,
    Het staat in de tekst, ik ben geen onmens.

    @Marie,
    De geiten had ik nog niet van stal gehaald, ik was begonnen met de schapen. Ze leveren koteletten en wol, van kaas maken heb ik geen kass gegeten.

    @Tijdtussendoor.
    Als U kan leven met 280 dagen zon per jaar kan leven dan kan ik U hier in de buurt een perceeltje aan bevelen.

    Was getekend

Geef een reactie

