Rouw, rauw?

De exacte datum is bekend. Op 19 December zal enen gevleugelde gevaarte mij naar België brengen. Zonder euvelen of technische mankementen zal ik voet zetten op Belgische bodem rond tien uur in den ochtend.

Op 26 December neem ik alweder afscheid en vertrek vanop dezelfde locatie terug naar mijn berg. Zolang ben ik nooit van huis. Mijn deerne loopt nu reeds rond met een verdriet gemoed en gelaat. Mijn twee nazaten gaan getooid in zwarte kledij bij wijze van gepast vertoon hunner verdriet. Tedju, dat doet goed dat er van mij gehouden wordt.

Nu vraagt U zich natuurlijk af: “Waarom gaat gij alleen Van De Pot?” Ik zal uw nieuwgierigheid bevredigen. Ik ga om een vrouw te ontmoeten! Aha, dat had U niet verwacht, geef toe. De vrouw in kwestie is heel verstandig als het erop aankomt mijn geschreven stommiteiten te verbeteren,de hiaten op te vullen en onlogische details genadeloos aan de kaak te stellen. Alweder had U dit niet verwacht, U dacht natuurlijk meteen: “Dat gemeen stuk ongeluk gaat om met een vrouw te rollebollen!“, niet dus. Aldaar kan ik U geen redenen geven om mij de grond in te boren met een sermoen over de morele waarde van mijn huwelijkse staat.

Was getekend

Tags:

17 Reacties to “Rouw, rauw?”

  1. sezaar Says:

    Ik gokte er eigenlijk op dat u naar moeder Gerukte ging.

  2. Annemie Says:

    Ik schrijf het hier niet voluit – maar mij is het geen raadsel wie die vrouw is – en vraag me niet waarom, eenvoudigweg ‘vrouwelijke intuïtie!
    Ik wens je alvast een aangenaam verblijf in de stad der ‘Stroppendragers’ 😉

  3. adelheid Says:

    Ge blijft gij maar schrijven over in de nacht “in de straten verdwalen” en iedereen die ge ’s nachts in Gent gaat tegenkomen begroeten, straks ga ik het nog spijtig vinden dat ik ’s nachts zo goed slaap en overdag graag dwaal… Allez, als ge mij in de vooravond tegenkomt, vergeet mij niet te groeten hé…

  4. micheleeuw Says:

    Ik wist wel dat je je deerne niet zou bedriegen : jullie houden van elkaar. Jammer dat je gezin niet mee kan komen. Je zal ze missen en zij jou.

  5. Flo Says:

    Ik dacht ook dat het om je moeder ging. Het zou natuurlijk kunnen dat je moeder je teksten naleest.

  6. De Gentse Zwijger Says:

    Je gaat je advocate raadplegen?

  7. vandepotgerukte Says:

    @Sezaar,
    Daar ga ik ook heen, maar aangezien zij met achteraf naar mijn berg meevliegt om het eindejaar te vieren is dat niet de reden dat ik kom, dat verbeteren is belangrijk vroor mij.

    @Annemie,
    Bedankt Annemie, ik zal mij niet vervelen.

    @Adelheid,
    Ik verdwaal des nachts en des dags, dus kan U mij ten allen tijde tegen het lijf lopen. Meestendeels, St Jacobs, Vrijdagsmarkt, Koornmarkt of in de buurt van de Vooruit.

    @Micheleeuw,
    Dan weet U meer dan ik! Bedankt voor het in mij gestelde vertrouwen.

    @Flo,
    Ze leest ze, maar wil er niets met te maken hebben.

    @De Gentse Zwijger,
    Voorlopig is dat nog niet nodig. En ik hoop dat dat zo blijft.

    Was getekend

  8. breeg Says:

    Tss… 7 dagen weg van uwen berg en liefhebbende vrouw en kinders, en dat allemaal om iemand te ontmoeten die goed kan verbeteren. Schrijft u zoveel fouten dat daar 7 dagen voor nodig zijn?

  9. sneeuwkoningin Says:

    Ik zal u verwachten…aan sint-jacobs naast het pittakrocht.Ik zal een white russian in de hand hebben,wat bestel ik in tussentijd voor jou?

  10. vandepotgerukte Says:

    @Breeg,
    Als ik dan toch kom ga ik niet na twee dagen terugvliegen. Het zijn niet meteen schrijffouten maar stijlfouten en lompigheden waar die dame soms een punthoofd moet van krijgen. Dat geef ik eerlijk toe.

    @Sneeuwkoningin,
    Een kriek, niet voor 22 uur, anders wordt het bier warm.

    Was getekend

  11. Emma Says:

    Dat je geen redenen geeft wil niet zeggen dat we het niets alsnog kunnen gaan doen uiteraard. De wereld moet gered worden. Soms al bij voorbaat.

  12. Emma Says:

    niets= niet 😉

  13. vandepotgerukte Says:

    @Emma,
    Dank bij voorbaat.

    Was getekend

  14. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Van De Pot
    Betekent dit dan ook meteen dat U binnenkort een doorwrochte tekst op de planeet loslaat?
    Nieuwsgierige groeten
    De Drs.

  15. vandepotgerukte Says:

    @Drs,
    Dat is wel de bedoeling, maar het hangt natuurlijk niet van mij af. Het eerste oordeel was niet onverdeeld negatief. Maar U weet, alles hangt af van het laatste oordeel!

    Was getekend

  16. FrankiePebbles Says:

    Helemaal van uw berg afkomen enkel om een paar hiaten te laten opvullen en wat details aan de kaak te laten stellen? U doet uw naam alle eer aan.

  17. adelheid Says:

    Of het regent in Gent?
    http://www.world-cams.be/pages/external.php?wid=3388
    Van Gent zelf vind ik er geen, maar dit is ook niet ver:
    http://webcams.wxcams.be/lijst-webcams.php?i=8
    Een goede trip toegewenst.

Geef een reactie

