Ellende troef

Gisteren bleef mijn televisietoestel gedurende 1minuut en achtendertig seconden afgestemd staan op VTM, de informatiebalk van mijn onvolprezen satelietontvanger vertelde mij dat het programma “Moeders en dochters” noemde.

Na drie keer te moeten aanhoren hebben van een paar tuttebellen: “Maakt U geen zorgen, ge weet dat het maar een spelletje is!” Begonnen ze elkaar uit te schijten voor rotte vis. Van pure verbazing viel mijn afstandsbediening uit mijn handen, en mijn mond open.
“Is dit een televisieprogramma?!!” overdacht ik.
Gelukkig luisterde ik als jonge knaap naar “Doe maar” de Nederlandse muziekformatie en die maakten ooit een liedje waar de zin :”Er zit een knop op je tv..” in voorkwam. Deze wijsheid heb ik toegepast en mezelf en mijn lichtbakje enige rust gegund.

Toen viel mij ineens te binnen dat de serie van de vpro “In Europa” terug begonnen was op Canvas. Wat een opluchting. Er bestaan toch nog mensen die de ether gebruiken voor iets zinvols. Om de oorlogsellende weg te spoelen meende ik naar Matroeska’s te moeten kijken. Dat was geen good idee want daar is het ook ellende troef, maar het blijft natuurlijk wel een keigoede serie.

Wat is dat TV-Vlaanderen toch een superproduct. Vanop mijn berg kan ik alle Belgische radio en tv ontvangen.

Was getekend

7 Reacties to “Ellende troef”

  1. amelie toussaint Says:

    ik heb het 3 jaar geleden opgeven
    de kabel/sateliet dan

    nu koop ik gewoon een serie en kijk die wanneer ik wil
    zonder troep, het leven kan zo mooi zijn.

  2. Flo Says:

    Moeders & dochters is mij ook ontgaan. De zender en titel van het programma deden het ergste al vermoeden. Hier bleef het bij de Matroesjka’s, één van de weinige programma’s op VTM waar we niet horendol van worden. Zaterdag naar Cranford op Eén gekeken. Niet slecht.

  3. Goentah Says:

    Er is heel veel pulp op de buis. Het is zo ontzettend dom. Ik kan het ook niet aan zien zonder me rot te ergeren. De zenders waar ik nu voornamelijk naar kijk zijn de publieke omroepen. (oa Geert Mak!)

  4. micheleeuw Says:

    Die reallityreeksen kunnen me gestolen worden. Er zitten nog genoeg pareltjes te bezien op de buis.

  5. zeezicht Says:

    Voor mij mogen het quizzen en praatprogramma’s zijn à la ‘Pappenheimers’ en Dr Phill. Volgende week weer ‘de slimste mens’.

  6. Annemie Says:

    Zappende (wat ik hoogst zelden doe!) heb ik eens enkele minuten meegepikt van ‘Moeders en dochters’… Ik heb met stijgende verbazing mijn ogen uitgekeken en mij geërgerd aan het bedroevend laag niveau van dit programma… en wat deed Dirk Draulans daar eigenlijk? Ik dacht toch dat hij meer in zijn mars had! En wat valt er niet te zeggen over de vrouwen die zich inschrijven voor een dergelijk programma? Ik steek niet graag mensen in een hokje want wie ben ik… maar toch!!
    Ik wil hier wel duidelijk stellen dat die reality-reeksen niet op mijn dagelijkse menu staan – juist goed om een indigestie van te krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel!

  7. zapnimf Says:

    En het boek zal je vast ook wel ergens kunnen bestellen, aldaar.

Geef een reactie

