Vrijwilligers gezocht

Aangezien iedereen blijkbaar een bloedhekel heeft aan Kerstmannen die hangend de voorgevel van panden vervuilen wilde ik iets anders doen.

Ik dacht: “Als ik nu eens al de figuren die de kerststal bevolken aan de gevel hang?” Het idee stond mij wel aan, U moet weten dat mijn thuishonk Gent was, de stroppenstad. Dus heb ik het kindeke Jezus Centraal van mijn gevel opgehangen, geflankeerd door zijn Moeder en een goedgelovige schrijnwerker. Die ezel gaf wel wat problemen, tweemaal brak de strop omdat het dier nogal tegenspartelde. Dus ik was gewaarschuwd bij de os, die heb ik meteen twee stroppen omgedaan, een katrol bevestigd aan de muur en het uiteinde van de koord aan de trekhaak van mijn R4, de os ging gezwind de hoogte in toen ik mijn auto een paar meter voorwaarts dirigeerde. Een paar minuten spartelen was de reactie van de os, maar nu hangt hij stil en rustig. Na mijn gevel schoongespoten te hebben, U moet weten dat bij dood door ophanging er nogal wat spontane ontlasting vrijkomt, en dat is ook geen zicht, merkte ik dat er nog herdertjes en drie Koningen ontbraken. Vrijwilligers?

Was getekend

Tags:

13 Reacties to “Vrijwilligers gezocht”

  1. Annemie Says:

    Die koningen kunnen mij geen barst schelen maar het pijnlijke gespartel van de sympathieke arme herdertjes wil ik niet op mijn geweten hebben 😉
    En is het allemaal wel ‘echt waar’ wat je poneert in bovenstaand logje??
    Zo ja zou je op zijn minst een foto op je blog moeten plaatsen want dat wil ik wel eens zien!
    Nog een mooie zondag gewenst…

  2. zeezicht Says:

    En toen werd je wakker zeker?
    Hopelijk zonder ontlasting… 😉

  3. amelie toussaint Says:

    en die os?
    waar is die os nu?

  4. deftige dame nel Says:

    Als dat maar geen rage wordt.

  5. Deftige Dame Marie Says:

    Heeft Jef nog iets gezegd toen ge hem opgehangen hebt?
    Als hoeder van uw eigen schapen en geiten stel ik voor dat ge zelf de plaats van de herder inneemt aan de gevel.

  6. vandepotgerukte Says:

    @Annemie,
    Offeren hoort toch bij religie.

    @Zeezicht,
    Ik weet eigenlijk niet of ik al ooit wakker geworden ben, mijn leven lijkt wel een droom.

    @Amelie,
    Die hangt hier met uitpuilende ogen aan de gevel.

    @Deftige Dame Nel,
    Het idee is gepatenteerd, dus ik hoop dat het een rage wordt.

    @Deftige Dame Marie,
    Jef hangt er niet bij, U zal wel doelen op de ezel. Aangezien ik niet gelovig ben zou het blasfemie zijn mocht ik mijzelf tussen het geboorteverhaal van Jezus hangen.

    Was getekend

  7. Flo Says:

    Woonde je niet zo ver, ik kwam eens kijken.

  8. adelheid Says:

    Als ik dààrvoor vrijwilliger word, is het gedaan met mijn verhaal, en daar heb ik géén zin in. ’t Is veel te spannend nu. En die ontlasting komt zo ook wel.
    Maak ze van papier-maché, bij gebrek aan vrijwilligers. Dat vraagt natuurlijk wel tijd en energie, eigenlijk heb ik liever dat ge schrijft… Doet ge dat al? Allez, dan is alles OK.

  9. tijdtussendoor Says:

    Blij dat ik er bijna zeker van ben dat het verzonnen is, en nog keigoed ook, euh… ja toch he…:-)

  10. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Toch maar liever zo’n pop.

  11. Margo Says:

    Ik wil mij wel melden als vrijwilliger. Heb er altijd al van gedroomd ooit eens aan uwe gevel te mogen hangen.

  12. vandepotgerukte Says:

    @Flo,
    Altijd welkom.

    @Adelheid,
    Maar dan is het originele eraf.

    @Micheleeuw,
    Het staat..euhh hangt hier nochtans mooi.

    @Margo,
    Als ge wilt kom ik volgende week eens aan uw gevel hangen.

    Was getekend

  13. zapnimf Says:

    Hangende kerstmannen, daar heb je twee jaar geleden ook al eens over geschreven. Dat wij ons daar vooral niet druk over hoeven te maken, geloof ik.

Geef een reactie

