Keijhard op mijn bek gegaan

Hoe hard kan je op je bek gaan door impulsiviteit? Keihard.

Een tijdje terug stuurde ik een vodje mijner naar een bekende Nederlandse literaire agent. En wat denkt U? Houzee, drie dagen later krijg ik een mail met de vraag om meer want het opgestuurde valt in de smaak. Vertel ook iets meer over U zelf en wanneer vertoeft U in onze contreien vroeg deze mijnheer.

In al mijn enthousiasme en stommigheid stuurde ik dertig velletjes die niet aan het alziende oog mijner alles verguizende lezeres waren voorgelegd. Resultaat: Het geschrevene is goed maar voor verbetering vatbaar. Tegen betaling willen wij U wel een leesverslag opsturen en U kan dan het nodige veranderen en nogmaals opsturen.

Hoe stom kan je zijn? Zo stom dus. In plaats van een beetje geduld uit te oefenen en het degelijk uit te werken stuur ik met mijn stomme, arrogante kloten de zooi op zonder te laten eindredacteren.

Nu kan ik dit op twee manieren bekijken. Of het is geldklopperij, wat zou kunnen. Of het is gegaan zoals ik hierboven geschreven heb. Maar als het geldklopperij is, waarom heeft die kerel dan de moeite genomen om eerst een intensief mailcontact te onderhouden. Tot de fameuze 30velletjes in zijn bus vielen?

Ik ga mijn wonden likken en mijn innerlijke lichaam ontsmetten met alcohol. Morgen sla ik keihard terug en werk ik mij nog meer het lazerus voor de ronde en onbeduidende som van 0 Euro.

Was getekend

Tags:

31 Reacties to “Keijhard op mijn bek gegaan”

  1. Emma Says:

    En die man heette Paul Sebes?

  2. tijdtussendoor Says:

    Breek mij de bek over impulsiviteit niet open 😉

  3. Annemie Says:

    Mijn impulsiviteit – niettegenstaande ik eigenlijk van het bedachtzame type ben – heeft me reeds meermalen een loer gedraaid!
    Troost je met de idee dat een mens niet volmaakt is en ook niet hoeft te zijn want ‘volmaaktheid’ is niet ‘des mensen’…
    Ik hoop alleen dat je niet opgelicht bent, en dat meen ik!
    Goden- en/of andere drank brengt allicht wat vergetelheid maar zal het probleem niet oplossen 😉

  4. Carpe Diem Says:

    Al doende leert men.
    Je bent vast (nog heerlijk!) jong.

  5. Flo Says:

    Ik heb ook eerder de neiging het doen voor het denken te plaatsen. Zolang er geen onherstelbare schade aan te pas komt, kan het je ook sterken. Ga ervoor!

  6. Tantieris Says:

    Ik lik met u mee!

  7. deftigedamenel Says:

    Ik ben meer het denkende dan het doende type. Ik denk dat het gewoon geldklopperij is. Er zijn altijd van die malafide fuguren die geld proberen te slaan uit andermans miserie of dromen.

  8. zeezicht Says:

    Tegenwoordig kan je niet voorzichtig genoeg zijn!
    Toch niet loslaten…

  9. anna Says:

    Blijven gaan, blijven proberen. Impulsiviteit kan ook geweldig goeie dingen opleveren.

  10. Margo Says:

    Alles loont eventually, ook impulsiviteit.

  11. breeg Says:

    Niet opgeven, je impulsiviteit zorgde er toch al voor dat je er morgen nog steviger zal invliegen… en verder sluit ik me aan bij Margo, alles loont eventually.

  12. FrankiePebbles Says:

    ‘A mistake is only another stepping stone to greatness.’

    – Oprah Winfrey –

  13. treiner Says:

    betaald worden om (na) te lezen. waw

  14. vandepotgerukte Says:

    @Emma,
    Zou kunnen, ervaring mee?

    @Tijdtussendoor,
    Omdat je het zo mooi vraagt zal ik het dan maar niet doen.

    @Annemie,
    Het is maar een momentje dat ik mezelf ontsmet. Ik loop niet in zeven sloten tegelijk.

    @Carpe Diem,
    Daar vergist U zich in. Het bezitten van een rijbewijs kan je in mijn geval reeds uitdrukken in tientallen.

    @Flo,
    Dat doe ik!

    @Tantieris,
    Waar en wanneer?

    @Deftige Dame Nel,
    Dat is wat ik nu net niet weet.

    @Zeezicht,
    Ik laat niet los, dat staat buiten kijf.

    @Anna,
    ik zal nu niet meer veranderen vrees ik.

    @Margo,
    Ik mag het hopen.

    @Breeg,
    Ik hoop het.

    @Frankie,
    I am great but not recognized. Snif.

    @De treiner,
    Je krijgt er wel een gedatailleerd leesverslag voor, maar ik begrijp wat je bedoelt.

    Was getekend

  15. Emma Says:

    Nee hoor, geen ervaring mee. Maar het klinkt als de manier waarop zoiets bij hem ook zou kunnen gaan.
    Mag ik een serieuze reactie geven? Lamawetuh. Ik heb er namelijk wel een serieuze mening over. Weet alleen niet of die hier geoorloofd is 😉

  16. Heidi Says:

    De weg naar succes ligt bezaaid met… dat is dus gewoon een les die je zal helpen om het anders aan te pakken. Maar doorgaan is de leus he! Mensen zijn sluw, op geld belust en vaak gemeen… daar moet je doorheen laveren en heelhuids zien door te komen!

  17. vandepotgerukte Says:

    @Emma,
    U mag me altijd mailen als U dat wilt. Graag zelfs.

    @Heidi,
    Ik weet niet wat ik moet denken in dit geval.

    Was getekend

  18. Deftige Dame Marie Says:

    Toen de gloeilamp eindelijk brandde zei Edison: ik heb maar één manier geleerd hoe je de lamp kan doen branden maar wel driehonderdvijftig manieren hoe je ze niet kan doen branden.

  19. micheleeuw Says:

    Ik vind dat niet op je bek gaan. Je hebt hen getest om te zien of zij het meenden. Hopelijk komt er iets heel moois uit jullie samenwerking.

  20. Stef Flater Says:

    Dat is niet echt op je bek gaan. Je was gewoon onbekend in dat wereldje en dus ook niet op de hoogte van het reilen en zeilen. Je hebt er iets uit geleerd en dat is toch iets.

  21. Emma Says:

    Zal ik doen.

  22. David Manos Pefko Says:

    Maak u geen zorgen, als het inderdaad om Paultje Sebes gaat, zoals Emma al schreef ben je beter af zonder zijn ‘consult’

    Gewoon doorschrijven!

  23. vandepotgerukte Says:

    @David,
    Dat schreef Emma helemaal niet. En ik ben er voor mezelf wel uit. Ik vertrouw op de literair agent, wie het ook moge zijn.

    Was getekend

  24. David Manos Pefko Says:

    @ vandepotgerukte

    Dat schreef Emma wel, zie helemaal boven, de eerste reactie.

    Zelf weten, ze kosten alleen maar geld en in hun jasjes verdwijnt een groot deel van jouw geld.

    Succes.

  25. vandepotgerukte Says:

    @David,
    Om spraakverwarringen te vermijden: Emma vroeg of het om Paul Sebes gaat, maar ze schreef nergens dat je beter af bent zonder agent, ze schreef dat ze er een serieuze mening over heeft. Daar doelde ik op.

    Was getekend

  26. David Manos Pefko Says:

    @ vandepotgerukte

    Dat schreef ik ook niet, u kunt duidelijk lezen dat ik alleen Emma’s bericht aansprak om mijn mening over meneer Sebes uit de doeken te doen, ik was het die het zei, niet Emma.

    Was verzonden

  27. David Manos Pefko Says:

    Maak u geen zorgen, als het inderdaad om Paultje Sebes gaat, “zoals Emma al schreef” <<<<Emma’s idee<<< ben je beter af zonder zijn ‘consult’ <<<mijn mening<<<

    duidelijkheid is alles meneer van de pot gerukte.

    prettige avond.

  28. vandepotgerukte Says:

    @David,

    Dank voor de opheldering.

    Was getekend

  29. zapnimf Says:

    Louche!

    Maar voor twee derde van de prijs wil ik u ook wel eens leesverslagje schrijven en de schrijffouten eruit halen hoor. 😉

  30. sezaar Says:

    Tot vorige week werkte ik voor een uitgeverij (nu voor de overheid) en van zoiets heb ik nog nooit gehoord. Als ze het goed vinden, dan zal een redacteur je wel begeleiden want daar wordt hij voor betaald. Ik werd zelf betaald om dingen na te lezen maar niet door de auteur, wel door de uitgeverij. Zo spannend is het anders ook niet hoor Treiner.

  31. Lore Says:

    Je kan altijd eens proberen op http://liefenbrandt.wordpress.com
    Baadt het niet, schaadt het niet.

Geef een reactie

