Telefonerende microgolf

“Wat nu?” zei Marc vertwijfeld. “Ze zijn er niet ingetrapt.”
De gezichten van de aanwezigen bij deze geheime vergadering spraken boekdelen. Niemand wist wat aan te vangen met die “Wat nu?”
De malafide wetenschapper keek strak voor zich uit, de boekhouder keek ingespannen naar de papieren die voor hem op de gelakte notelarenhouten tafel lagen uitgespreid.
Zelfs de nar die aangeworven was om voor een vrolijke noot te zorgen tijdens de vergaderingen deed er het zwijgen toe.
“Ik ken dat,” dacht hij “Als het slecht gaat heb ik het aan mijn kloten, daar kan je gif op innemen.”
Marc keek naar de nar. “Waarvoor geef ik je te eten, bochel? En zo nu en dan wat zakgeld, lolbroek van mijn geweten? Zelfs jij houdt je bek, daarvoor doe ik het niet. Vertel op, terwijl wij nadenken!”
“Daar zal je het hebben.” foeterde de nar in zichzelf.
“De mensen hun centen teruggeven? Hen vertellen dat het om een eindejaarsgrap ging? Geef toe wie gelooft nu in microgolfovens waarmee je kan telefoneren? Het is straal misgelopen.” Eindigde hij met een flauwe woordspeling bij wijze van grap.
“Wat?!” riep de boekhouder vertwijfeld. “Dat zou een catastrofe zijn. Weet je wel hoeveel moeite het heeft gekost om deze zooi op de markt te krijgen? Om medische commisies zover te krijgen dat we zelfs telefonerende microgolfovens bij de aptheek kunnen slijten?”
“Het is allemaal de schuld van de wetenschap.” Siste de wetenschapper nijdig. “Die klootzakken moeten zich bezig houden met hun eigen zaken, en niet andermans rommel op de rooster leggen.”
“Nu moet ik Godverdomme zelf voor nar spelen,” briestte Marc woedend, “En aan iedereen gaan vertellen dat ik me laten misleiden heb, wat natuurlijk geen kat zal geloven, en de goedgelovige koper zijn geld terugbetalen. Ik heb toch niets misdaan. Als ik mensen nu gelukkig maak met iets wat ze menen nodig te hebben!”
Hij stond op en gaf de nar een in de nieren.
“Dat is nog goed afgelopen voor mij.” kreunde hij stil “Voor jou begint te kloterij pas Marcske.”

Was getekend

Tags:

6 Reacties to “Telefonerende microgolf”

  1. zeezicht Says:

    ’t klinkt even geloofwaardig als die chip… je-weet-wel. 😉

  2. AnamCara Says:

    Dit was genieten… ;o)

  3. breeg Says:

    Haha, mooi mooi mooi, die andere Marc met zijne chip zal zich hier zeker in herkennen 🙂

  4. Flo Says:

    Iemand moet toch voor de grap van de eeuw zorgen?
    Ik geef toe, in België ligt heden ten dage het niveau redelijk hoog.

  5. zapnimf Says:

    Ik heb blijkbaar weer wat gemist.

  6. FeeX Says:

    Dit zijn idd de geheime vergadering gesprekken.

Geef een reactie

