Ik ben een swaffelaar!

Terwijl mijn zoon thuis aan het wiien is ben gastrosekesueel actief op de cursus Koken voor de kok in restaurant De koperen soepketel. De medecursiste die ik probeer te verleiden is een rookster en tevens bankbediende, nadat ik de quiche in de oven heb gestopt stel ik haar voor om even te smirten. Eens we buiten staan leun ik tegen de lantaarnpaal en laat mijn sigaret nonchalant tussen mijn lippen bengelen terwijl ik haar in de ogen kijk. Ze beantwoordt mijn blik en ik denk: “Nu is het de moment!” ik laat plotsklaps mijn broek zakken en swaffel er op los tegen de lantaarnapaal om haar ervan te overtuigen dat ik voor haar val.
“Ondanks de bankendomino valt er nog heel veel plezier te beleven in het leven!” kirt ze terwijl ze bewonderend mijn rondzwaaiend lid bekijkt.

Top vijf Woord van het jaar.
1. swaffelen (57%) (van mannen) het geslachtsdeel laten slingeren en moedwillig tegen een object aantikken, o.a. met het oogmerk hierdoor een ander of zichzelf op te winden.

2. wiiën (12%) gamen met een Wii-spelcomputer.

3. bankendomino (6%) reeks faillissementen van onderling verweven financiële instellingen die stuk voor stuk insolvabel worden.

4. gastroseksueel (5%) man die zijn kookkunst aanwendt om een vrouw te verleiden of te behagen.

5. smirten (5%) flirten terwijl men met iemand staat te roken voor een gebouw waarin roken verboden is, bv. een café.

Was getekend

Tags: ,

16 Reacties to “Ik ben een swaffelaar!”

  1. Emma Says:

    Ha! Ik ken er één van de vijf.

  2. zapnimf Says:

    Ikke vier! Jeuj! (allez jeuj?) en bankendomino had ook wel voor zichzelf gesproken als ik eens twee keer had nagedacht.

    Mijn eerste gedachte bij het lezen van deze post : Begint hij nu ook al met dat ge-gastroseksueel?

  3. Heidi Says:

    En nu nog jouw neologismen erbij, dan kun je een persoonlijk woordenboek samenstellen!

  4. micheleeuw Says:

    Schitterend ! Zoals gewoonlijk. Ik zie je al staan swaffelen tegen die lantaarnpaal. Ik zou me ziek lachen ! 😀

  5. Goentah Says:

    Mijn 21 jarige dochter vertelde me dat ze op de middelbare school al van het woord swaffelen gehoord had (nadat ik bekend had dit hele woord niet te kennen). Zegt dat wat van de jeugd of zegt het wat van mij? 😦

  6. urbain alpain Says:

    De UAF (UrbainAlpainFoundation) kant zich unaniem TEGEN het woord swaffelen. Het is een debiele uitdrukking die echter niets afdoet van het genot dat je aan de handeling kunt hebben. Maar het woord an sich is kut! Wij blijven trouw aan het door ons bedachte ‘pikschermen’.

  7. Margo Says:

    Ik ken geen man die swaffelt. Ken wel een man die wiit. En ook een die smirt. Vervoegd zijn die woorden ook wel dolletjes.

  8. amelie toussaint Says:

    u heeft een zoon?

  9. jan Says:

    mooi geknoopt

  10. Tess Says:

    Ik vind het zo een vulgair woord. Hoe kan dat nu verkozen worden tot woord van het jaar, bah!

  11. adelheid Says:

    Bij deze benoem ik jou om het volgende Groot Dictee der Nederlandse Taal te schrijven. Spijtig genoeg heb ik niks te zeggen in Den Haag, of in Brussel…

  12. vandepotgerukte Says:

    @Emma,
    Ik twee.

    @Zapnimf,
    Zal ik eens komen koken zap? Maar alleen voor jou want ik zie je al zo denken: “Leuk die gast gaat hier mijn kerstdiner komen bereiden!”

    @Heidi,
    Mijn neologismen zijn veelal niet openlijk bruikbaar.

    @Goentah,
    Dat zegt vooral veel over uw dochter, me dunkt!

    @Micheleeuw,
    De flikken vonden het zo grappig niet, alhoewel de vrouwelijke flik wel onder de indruk was.

    @Heer Urbain,
    Uw oordeel is mij veel waard, alhoewel ik mij bij pikschermen toch twee leden van het mannelijk geslacht voorstel die met hun geslacht in de clinch gaan.

    @Margo,
    Ik ben een swaffelaar.

    @Amelie,
    En een dochter.

    @Jan,
    Dank U.

    @Tess,
    Ik vond het eerder grappig klinken.

    @Adelheid,
    Bedankt voor de benoeming, nu nog een paar mensen met slaande argumenten overtuigen en de weg naar succes ligt open.

    Was getekend

  13. Annemie Says:

    Die ‘uitverkoren’ nieuwe woorden van het afgelopen jaar kunnen mij helemaal niet bekoren! Misschien ligt het aan mezelf…Met het ‘Woord van de Week’ dat ik uiteraard wekelijks plaats ( via Taaltelefoon) verging het mij eender. Dit jaar vond ik het qua nieuwe woorden niet zo bijster geslaagd als vorig jaar…toen waren er nog leutige woorden bij!
    Niettemin hebben die nieuwe woorden weer een leuk logje geleverd – maar ‘swaffelen’ – wie heeft dat in godsnaam uitgevonden?

  14. David Manos Pefko Says:

    Meneer van de Pot Gerukte, ik verheug me altijd op de prachtige ‘@’ lijsten die u maakt, hier zou menig blogger van kunnen leren.

    Het mooie van swaffelen is dat het dus gaat om ‘objecten’ zoals u al schrijft, ik geloof dat het met de penis tegen een persoon aanwrijven weer een andere benaming heeft.

    Ik vermoed het ontstaan van een genootschap.

    Zou bijvoorbeeld de belastingdienst veel last hebben van mannen die met hun geslachtsdeel tegen hun hoofdkantoren swaffelen?

    Kan een vrouw ook swaffelen?

    Swaffelt u?

  15. treiner Says:

    ik heb geen bank, kan niet koken , heb geen wii en rook niet, het enige dat er mij nog overblijft is seffens hier een lekker potje swaffelen

  16. vandepotgerukte Says:

    @Annemie,
    Ik vind het wel een koddig woord, wie het uitgevonden heeft weet ik niet maar ik heb het vermoeden dat het een man moet geweest zijn.

    @David,
    Het doet mij plezier dat U zich verheugt.
    Aangezien een vrouw niet over het onderdeel beschikt dat onontbeerlijk is om het swaffelen uit te oefenen is het nogal wiedes dat zij deze activiteit niet kan beoefenen. Mijn deerne probeert wel met mijn onderdelen te swaffelen, ze speelt ganser dagen met mijn kloten en als ik niet uit mijn doppen kijk heeft ze mij bij mijn pietje voor ik er erg in heb.
    Dat ik een swaffelaar avant-la-lettre ben dat had ik reeds hierboven aan Margo geschreven. In de contreien waar ik vertoef kan het al eens warm zijn en draag ik weinig of geen textiel.

    @Treiner,
    Doe wel voorzichtig, want een stevige swaffel tegen en deurpost of houten bankstel kan wel pijnlijke gevolgen hebben. Veel swaffelplezier!

    Was getekend

Geef een reactie

