Carmiggelen

Toen de trein St Pietersstation binnenreed stond een massa volk op het perron te wachten alwaar ik het rijtuig zou verlaten. Ik kreeg een krop in de keel. De krop verdween als sneeuw voor de zon toen ik afstapte en bemerkte dat het enige wat die massa van mij verlangde was dat ik zo snel mogelijk oprotte opdat zij de trein zouden kunnen betreden en bevolken. Klootzakken.

Gelukkig kreeg ik telefoon van twee duistere figuren die aan goede werken wilden doen en mij wat van hun tijd gunden om te keuvelen. Ik schrijf duistere figuren omdat ze nog niet eens over een voertuig beschikken dat betrouwbaar is, en mensen met onbetrouwbare auto´s vertrouw ik niet. Het is zoals hondjes op hun baasjes lijken en vice versa. Maar kieskeurig kon ik niet zijn, ik liep al twee dagen te zuipen als een Zwitser en werd daar niet gelukkiger om.

We hadden afgesproken op een obscuur pleintje aan een zitbank. Toen ik aankwam was ik verheugd te zien dat ze een halfuur te vroeg was. Ik was dat namelijk ook. Wel bleef ik even rondspieden, waar was haar wederhelft? Toen ik de kust veilig achtte stapte ik op de bank af, benaderde de dame van achteren, en bij wijze van grap, nu en dan een grapje moet kunnen, greep ik haar bij de schouders en riep luid: “BOOEEEE!!!” Wat een koel wijf. Ze gaf geen krimp en bleef doodstil zitten. Ik zette me naast haar en besefte toen dat het een soort ijzeren tante was. ´t Was Godverdomme een standbeeld. Welke onnozelaar zet nu een bronzen wijf op een bank. Bij nader inzien was het wel een tof vrouwmens. Ze is haar leven niet beginnen vertellen, noch kloeg ze over de koude of de regen, ze vroeg niet elke drie minuten om een toilet. Neen, ze hield haar bek en bleef braaf zitten en liet mij het woord voeren. Ik werd zowaar een beetje verliefd op dit beeld. Met melancholische blik bleef ze luisteren terwijl ze naar de verlichte bomen op het plein staarde. Op haar gezicht stonden tranen. Het regende. Je zal altijd zien dat iemand deze momenten van liefde moet naar de kloten helpen.
“Aha, Zit hier een Vandepotgerukte figuur?” Hoorde ik een vrouwenstem met een mooi timbre. Ik keek nog voor een laatste maal naar mijn bronzen muze, nog meer tranen sierden haar gelaat bij dit nakende afscheid. Het regende harder.
Ik draaide mij om te zien wie de gore moed had dit moment zomaar te onderbreken.

Word vervolgd en was getekend

Tags:

10 Reacties to “Carmiggelen”

  1. zapnimf Says:

    Uw date nu blij dat het haar oor niet was waarin je toeterde.

  2. Annemie Says:

    Was dat een ‘nuchtere” omschrijving van de voor jou ‘perfecte vrouw’!?
    Neen, in denk het niet… 😉

  3. FrankiePebbles Says:

    Laat ons gezamenlijk voor Van de Pot bidden, dat het gelaat van de dame met het mooie timbre vrij van tranen mag blijven.

  4. zeezicht Says:

    Jij houdt van koele dames? En ook nog met een resem tranen…

  5. Emma Says:

    Een vrouw die niet kloeg en nooit hoofdpijn zou hebben.
    Waarlijk perfect.

  6. Heidi Says:

    hihi…! Wat heb je dat tof omschreven!!! Hier wordt gebroed op een vervolg…

  7. micheleeuw Says:

    Hahaha ! ‘Boe’ zeggen tegen een standbeeld ! Je bent te lang weg geweest.
    Ook een duit gegeven aan het Glazen Huis voor het goede doel en in beeld gekomen ?

  8. flo Says:

    Misschien bevalt Fiere Margriet (Leuven) je ook wel.

  9. urbain alpain Says:

    Als ik het allemaal goed begrijp had het hier dus ook om twee obscure figuren kunnen gaan waarmede u had afgesproken op een duister pleintje?

  10. Carmiggelen en zo… | Heidi Schoefs’ Blog Says:

    […] Verstijfd bleef ze daar zitten. Over haar versteende gelaat biggelde een traan. Een kille noorderwind droogde haar gelaat en trachtte haar te troosten met fluisteringen over de zomer. Volgende zomer zouden ze mekaar weer ontmoeten. Op dezelfde plek. Ze verheugde zich om weer een stil getuige te zijn van die ontmoeting zonder bijbedoelingen! […]

Geef een reactie

