Rochelende kerst

Deze avond is de stad leeg. Iedereen zit, ligt of hangt, al naargelang het alcoholgebruik, aan de feestdis. Ik daarentegen had het plan om in die lege, mooiverlichte stad te gaan wandelen. Een ganse stad voor mij alleen. Mischien als het waait zie ik wel een bol hooi voorbijdwarrelen. Ik schrijf “had” het plan omdat mijn verwekster beslist heeft om griep te krijgen en hier hoestend, rochelend en kreunend in haar stulp rondkruipt.

Nu zal ik kokend en verplegend personeel spelen.

Feliz navidad

Was getekend

5 Reacties to “Rochelende kerst”

  1. zapnimf Says:

    Grieperige mensen willen toch vroeg in hun bed. Heb je daarna nog tijd.
    Beterschap voor de arme zieke duts.
    En toch een sfeervolle kerstavond, hoe je hem ook gaat doorbrengen.

  2. Heidi Says:

    Nou, dan hoef je in elk geval niet te faken (zoals zo velen wèl doen) met ‘liefdadigheid’ op kerstavond!
    En die verlaten straten van Gent met hier en daar een eenzame ziel aan de toog van een leeg café, inspireert misschien weer tot “Carmiggelen”? Ik kijk alvast uit naar je volgende schrijfsel hierover…!

  3. Annemie Says:

    Jammer voor je moeder dat ze ziek geworden is… Een uitgelezen moment voor jou om haar eens goed in de watten te leggen en te verzorgen! Zoals zij waarschijnlijk menig keer gedaan heeft toen jij nog een kleine jongen was 😉
    Hier zijn de mosselen met friet ‘verorberd’…straks trekt echtgenoot op voor zijn vrijwillige nachtdienst op de palliatieve eenheid in Kortrijk…
    Zalig Kerstfeest!

  4. zeezicht Says:

    Een beetje laat, maar evengoed een Zalige Kerst!
    Geniet ervan dat je je moeder eens in de watten kunt leggen.

  5. urbain alpain Says:

    Ik mag hopen dat u gediplomeerd bent en aldus uw moeder de juiste zorgen hebt kunnen toedienen.

Geef een reactie

