Frituur

“Vollek!”
Ik schrik op en kijk langs het gordijn die deze ruimte afscheidt van mijn winkel in cholesterol en van restafval geproduceerde worsten.
Daar staat ze, de liefste vrouw van heel de wereld. Cora van Mora die mij hoogstpersoonlijk één keer per week komt opzoeken met haar C4 citroën bestelwagentje voorzien van een koelinstallatie. Ze laat mij zelf de dozen bitterballen, frikadellen en sito sticks keuren en bepotelen. Liefst zou ik Cora een keertje bepotelen maar ik durf niet.
Bij wijze van grap schud ik met de dozen naast mijn oor zoals men met eieren doet.
“Ik neem deze, die klinkt vers.”
Cora lacht haar tanden bloot. Ik vermoed dat ze mij maar een Belgisch lulletje vindt. Deze grap heb ik al tig keren ten beste gebracht en nog steeds lacht ze. Mocht ze mij een toffe peer vinden zou ze mij al lang medegedeeld hebben: “Jef, jongen. Ik ken deze grap onderhand wel, vermaak mij met iets pittigers.” Waarop Cora naar mijn kruis zou grijpen en met haar andere hand de mijne zou nemen en deze stevig op haar hijgende borst zou neerplanten.
Ik bekijk haar lachende tanden bij deze gedachte en vraag me af of ze mischien verwacht dat ik het initiatief nemen zal en deze niet onprettige handelingen kordaat ten uitvoer breng.
“Later mischien Cora, als ik durf.” galmt het in mijn hoofd.
“Hoe gaan de zaken?” klinkt het luid schetterend met dat sexy Hollands accent.
“Goed, goed, ik heb geen klagen.” Antwoord ik met mijn sappig Belgisch accent.
“Nou, tot volgende week dan maar, DOOOEEII!”
“Salu, Cora.”

6 Reacties to “Frituur”

  1. micheleeuw Says:

    Moest ik mogen en ik zou durven, ik zou doen. Zo iets … 🙂

  2. zapnimf Says:

    ‘Zoals men met een doos eieren doet.’?
    Jij misschien, maar dat is toch al te avontuurlijk voor me.

  3. David Manos Pefko Says:

    Ik vind eerder het ‘belgisch accent’ sexy, wat is er in godsnaam sexy aan het ‘Nederlands accent’?

    Waar staat uw frietkot trouwens?

  4. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Ach Heer Van Het wc Getrokken,
    Ik moet U ook iets bekennen… Ik ben al jaren vet smoor op die Hollandse mevrouw. Nee, echt, ik vind het een schatje. Geniaal vind ik ook de manier waarop men bij Mona dat verhaal heeft doorgetrokken en nu probeert een opvolger te vinden voor Cora. Zij saboteert dat dan natuurlijk altijd op charmant-brutale wijze.
    Van alle Hollandse wijven vind ik ook bloedmooi en lief de genaamden Anita Wietzier (Tien voor Taal) en Bo (die van X-factor, of hoe zeg je het?)
    Dit alles ter informatie en met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  5. zeezicht Says:

    Nou sèg! Krijg jij Cora op bezoek? Daarom wilt ze geen opvolgster. 🙂

  6. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Laat U gaan.

    @Zapnimf,
    Dat is nochtans de enige echte manier om te weten of eieren vers zijn.

    @David,
    Elk zijn meug. Een frietkot heb ik niet, hier op mijn berg zou ik binnen de week failliet zijn. Het is een verhaaltje geschreven in de ik vorm.

    @Drs Johan Arendt,
    Volledig met U eens. Wat die Bo betreft die ken ik niet, Anita Witzier daarentegen is een kanjer.

    @Zeezicht,
    Ze vraagt aan mij mijn oordeel over haar opvolgster en ik geef haar raad hoe de zaak te saboteren.

    Was getekend

Geef een reactie

