Bijna sluitingstijd

Het grind maakte een geluid als borrelnootjes die vermalen worden door gretige tanden geplaatst in hun kaken. De motor sloeg af en verwonderd vroeg ik me af wie op dit late uur nog eten wilde. Met mijn rug naar de toonbank gekeerd poetste ik verder aan de inox frietketels. De spiegel, opgehangen in de hoek achter de toonbank die dienst deed als spion verried mij dat een zwarte Honda S2000 de kleine parking voor mijn frituur was opgereden. Op mijn hoede tuurde ik vanuit mijn ooghoeken in de spiegel. Waarschijnlijk een paar yuppies die op dit uur nog snel een worst of pakje frieten willen meepikken meende ik. Ondanks de goede verlichting en het grote logo in de vorm van een puntzak frieten kon ik niet zien wie er in de sportwagen zat. Ik werd ongerust. Onlangs was er nog een benzinestation overvallen een kilometer verderop.
Onder mijn toonbank hangen twee baseballbats die ik daar met clips bevestigd heb. In een handomdraai kan ik deze houten knuppel grijpen en als afschrikmiddel gebruiken. Vuurwapens heb ik niet, die zijn gemakkelijk te verkrijgen, maar de vergunning is een ander paar mouwen. Mochten ze gewapend zijn kon ik toch niets uitvoeren met mijn slaghout.

De motor sloeg af en het geluid van een openklikkend portier verbrak opnieuw de stilte. Mijn verbazing was groot. Er stapte een dame van naar ik schatte 40 jaar uit. Het lange grijze kleed dat ze droeg drapeerde ze netjes rond haar ranke lichaam. Die was een beetje verfomfaaid door het zitten in de kleine cocpit van de tweezitter. Het korte zwartleren jasje dat net niet tot aan haar middel reikte behoefde geen correcties. Nog steeds had ik me niet omgedraaid. Eerst moest mijn verbazing wegslikken. Die smaakte naar opwinding en bewondering. Ondanks ze bijna tweemaal zo oud was als ik kon ik wel zien dat ze nog steeds een opvallende verschijning was.

Benieuwd naar wat ze verlangde draaide ik me om en begroette haar.

Was getekend

13 Reacties to “Bijna sluitingstijd”

  1. flo Says:

    Misschien verlangt ze wel een groen blaadje. Gefrituurd, uiteraard.

  2. micheleeuw Says:

    Een ‘grote’ met saus ? 😉

  3. tijdtussendoor Says:

    Wordt vervolgd…hoop ik toch?

  4. Emma Says:

    ‘verbazing die smaakt naar opwinding en bewondering’. Mooi!

  5. Deftige Dame Marie Says:

    Ze zegt: “Inspectie volksgezondheid”

  6. zeezicht Says:

    Tweemaal zo oud als jij? Dat moet dan toch al een dorre tante geweest zijn. 🙂

  7. adelheid Says:

    Spannend!

  8. Heidi Says:

    is dit autobiografisch? is dit uit een VER verleden, toen vrouwen van dubbel jouw leeftijd 40 waren?

  9. vandepotgerukte Says:

    @Flo,
    Wie weet.

    @Micheleeuw,
    Een grote wat? Volledig zijn.

    @Tijdtussendoor,
    Zeer zeker

    @Emma,
    Goh, bedankt.

    @Deftige Dame Marie,
    In een vorig stukje heeft hij die al over de vloer gehad in de vorm van een man.

    @Zeezicht,
    Zal’t gaan ja!

    @Adelheid,
    Ik hoop het.

    @Heidi,
    Plezant hé. Maar je weet, vroeg of laat krijg je deze opmerking gelardeerd met een zelfvoldane glimlach terug op je bord.

    Was getekend

  10. zapnimf Says:

    Bak de frieten niet te hard. Met een vals gebit is dat knauwen hels.

  11. micheleeuw Says:

    Je mag het zelf invullen. 😉

  12. urbain alpain Says:

    Beetje hetzelfde verloop als gisteren met Cora zeker, heer van het toilet gesleurde? U hebt iets met vrouwen dat ik herken. Grijze jassen zijn dan weer universeel, zoveel is me duidelijk.

  13. vandepotgerukte Says:

    @Zapnimf,
    Een veertigjarige vrouw met klasse en een vals gebit? Het zou me verwonderen.

    @Urbain,
    Ondanks enige gelijkenissen met Cora zou dit verhaal een 200-tal bladzijden moeten in beslag nemen en rond september 2009 moeten inslaan als een bom in het literair landschap. Mocht het eerder een rotje zijn dan ligt de koord reeds klaar om alsnog de verkoop te stimuleren.

    Was getekend

Geef een reactie

