Ik kon mijn plezier niet op

Ik tuur door de vooruit waar de sneeuwvlokken neerdwarellen, straatverlichting is er niet en het is nog maar dertig kilometer door de bergen tot aan de door mijn deerne gegeerde plek. Slip, sliding in the snow langs de afgronden kan ik mijn plezier niet op. Het voertuig ploegt met behulp van motor en vierwielaandrijving gedwee door de blubber. Mijn sneeuwkettingen liggen lusteloos in de koffer. Zin heb ik niet om ze rond de banden te omgorden.

Bij aankomst zit het hotel vol met Russen. Wat die daar kwamen uitspoken weet ik niet. De ene al lomper dan de ander. Wilt U vreet? Dan wacht U tot de grote Rus zijn bord volgeschept heeft aan het buffet en springt dan snel naar voren alvorens een ander exemplaar zijn lijf voor uw neus uw plaats opeist. Ik denk dat ze het eten scheppen als een ploegsport uitoefenden. Met zijn twintigen staan ze rond het buffet, in elkaar gehaakt als rugby team, twintig anderen verorberen ondertussen snel aan de chique tafels hun voer, als beide groepen klaar zijn met hun activiteit wordt er pijlsnel gewisseld opdat niemand anders de kans zou krijgen een stukje wild met champignons te roven. Richting een boom suizen op kevlar latten aan 50 kilometer per uur was minder risicovol dan eten. Tot zover dag één.

Was getekend

11 Reacties to “Ik kon mijn plezier niet op”

  1. Heidi Says:

    TIs te hopen dat ze niet van sauna houden… gezellig samen in de sauna met een bus Russen… 😉

  2. breeg Says:

    Vorig jaar ben ik in Tunesië ook een groepje Russen tegengekomen, met net dezelfde symptomen. Veel opscheppen, maar dan ook een vol bord laten staan als ze gedaan hadden met schrokken…
    Wie weet ontdekken ze morgen de latten… ben je ook daar niet meer veilig.

  3. Tantieris Says:

    tof lijkt me dat? 😦

  4. AnamCara Says:

    Hoorde net hetzelfde verhaal van een dame die ging snorkelen in Egypte. Het broze koraal (duurt eeuwen voor het terug aangroeit en overal wordt er uitgebreid gewaarschuwd) wordt door deze mensen gewoon afgebroken en vertrappeld. Bij buffetten moet je inderdaad ‘op tijd’ zijn, en als er een strand is, liggen ‘de handdoeken’ al om 6u ’s ochtends. Het drinken begint rond 10u. Er zijn zelfs al hotels die vermelden dat ze ‘Rusvrij’ zijn. Niet echt mijn ding. Sterkte.

  5. Deftige Dame Marie Says:

    не делайте преступление русские, когда они com, они едят все это. Русские также съедят людей горы и их козла.

  6. vandepotgerukte Says:

    @Heidi,
    Dit was nog maar deel één van het verhaal.

    @Breeg,
    Op die latten ben ik gevaarlijker dan de Russen, ik kan namelijk niet skieën.

    @Tantieris,
    Als avontuurlijke weekend kan ik het alleen maar aanraden.

    @AnamCara,
    Eventjes dacht ik dat ik onredelijk was, maar aan de reacties te zien ben ik de enige niet.

    @Deftige Dame Marie,
    Русские должны оставить мои держатель и овцематка с остальными. И некоторо не нажмите вперед.
    Подписал

    Was getekend

  7. zeezicht Says:

    Oei! Heb ik hier weer wat bijgeleerd; te mijden: bussen vol Russen.

  8. Emma Says:

    Ik heb het inderdaad vaker gehoord ja, hoe verschrikkelijk egoïstisch een Rus op vakantie is. Bizar.

  9. zapnimf Says:

    Het nieuwe gat in de markt : etiquettecursussen voor Russen.

  10. flo Says:

    Russen zijn niet de enigen die ik niet graag in bussen zie toestromen.

  11. Aïda Says:

    Ik ken geen enkele Rus eigenlijk, nu ik er over nadenk.

Geef een reactie

